Eigen ski's meenemen naar bottrop

Laatst heb ik nieuwe ski’s gekocht en binnenkort ga ik met een stel vrienden naar Bottrop. Mijn Vraag is is het verstandig mijn eigen ski’s mee te nemen om ze uit te proberen of is het net zo slim om ski’s gewoon daar te huren, dat zit al wel bij de prijs inbegrepen.
Zelf ben heb nog nooit op een indoorbaan geskied. Krijg ik op zo’n indoorbaan een goed gevoel van wat ik van de ski’s kan verwachten op ‘echte’ sneeuw en kan ik ze ergens veilig neerzetten als wij bijvoorbeeld gaan eten.

Rij alsjeblieft door naar WInterberg, als je voor of op 7 april gaat!

Je kunt ze gewoon meenemen hoor. Als je aangeeft dat je eigen spullen bij hebt hoef je ook minder te betalen :) De tip die Gast184 geeft is overigens niet slecht. Nu ligt er nog verse sneeuw in Winterberg…

En tja, veilig neerzetten. Ik denk dat je ze daar net zo veilig neerzet als in mening skigebied. Iedereen kan er zo bij natuurlijk.

Rij alsjeblieft door naar WInterberg, als je voor of op 7 april gaat!

Gast184 op 26 mrt. 2013 19:38

+1

Je ski’s kun je daar niet echt goed testen omdat je met 30-60 seconden weer beneden bent en je 10-15 minuten op de lift moet staan… :)

Tevens zul je niet genoeg snelheid kunnen maken om ze te testen.

Lekker ski’s van daar gebruiken, testen lukt je daar idd toch niet door korte afstand + grote kans dat ze beschadigen door lomp volk voor of op de rolband!

Je eigen schoenen zou ik wel meenemen.

Een materiaalman heeft mij eens met een verse sneeuwski en een hal-ski laten zien dat de kunstsneeuw niet goed is voor je materiaal. De halsneeuw bevat bijvoorbeeld erg veel vuil.
Bovendien denk ik dat je in een hal graag de kleinere huurskis zult gebruiken.

Inderdaad wel je eigen schoenen meenemen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Bottrop was de grootste fout ooit, wat een teleurstelling was die baan ‘de grootste’ werkelijk in 8 seconden ski je naar beneden en mag je nog omhoog klunen om vervolgens als een peuter van 2 op een rolbandlift te gaan staan. Bah wat een rotmiddag was dat.

Bottrop is zeker aan te raden hoor.
Je moet er alleen niet puur voor het skiën naartoe gaan, maar ook vooral voor de goedkope vreetschuur.
Vorige week was er een groupon, waardoor je er voor 19 euro onbeperkt drank/eten/skihuur/skipas er naar toe kon!
Fantastisch als dagje uit met vrienden, dus kan het iedereen aanraden.

Zelf neem ik mijn stijve race schoenen niet mee, omdat je de 3/4 van de tijd staat en niet skiet en ze daar toch niet voor gemaakt zijn :)

Wij zijn ooit in Bottrop geweest, voor € 25,- een avond skien, inclusief materiaal, diner, en onbeperkt bier ;) toptent zeg ik!!!

@TheTaalman, voor echt wanneer je ervaring hebt met de alpen moet je gewoon weg blijven uit de indoor banen. Echter kan je er absoluut een gezellige middag met vrienden beleven.

Als je dit als een rotmiddag hebt ervaren had je jezelf vooraf iets beter moeten laten informeren!

Ik ben 1 x in Bottrop geweest omdat ik vond dat ik er minimaal een keer geweest moest zijn. Wat @TheTaalman zegt: Heel snel beneden, omhoog klunen, een rolbandlift die echt baggertraag is en met enige regelmaat stil staat.

Het grappige was wel dat we daar in korte broek aankwamen (25 graden buiten) om vervolgens je skikleding aan te trekken :-) Je merkte gewoon dat de koeling in de hal het niet helemal trok. Bovenaan was een een enorme smeltende ijsbaan. Was overigens wel lekker bieren met uitzicht buiten :-)

When life gets too complicated.... SKI

Maar om nou voor het bier naar Bottrop te rijden…

Persoonlijk vind ik de baan in Landgraaf dan fijner, met name vanwege de stoeltjeslift (ook traag, maar je geeft je benen en voeten wat rust). We een stuk duurder, dat is dan weer een nadeeltje.

Plaats een reactie