Skibril voor brildragers

Ik heb op deze en andere sites gelezen dat met veel skibrillen voor brildragers, de glazen van je gewone bril toch gaan beslaan. Weet iemand een skibril voor brildragers die NIET beslaat?? Ik heb namelijk voor het eerst pas een bril met skiën dus wil ik graag gelijk een goede skibril kopen die niet beslaat!

Een Adidas sportbril met inzetglaasje. Heb die al ruim 10 jaar en nooit last gehad van beslagen glazen. Draag heel soms een goggle van Oakley met mijn eigen bril, alleen bij vette sneeuwval, ook dan geen beslagen glazen.

Ik draag ook een adidas sport(zonne)bril met inzetglaasje, alleen nu zijn mijn oranje/gele glazen gesneuveld, heel de coating is soort van versplinterd…

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik weet dat het geen antwoord op je vraag is, maar zijn daglenzen geen mogelijkheid?

je hebt inderdaad een bril van adidas.
en daar kan je een brilletje in laten zetten.
het kan alleen mooier klinken dan dat het is. want het kan maar tot een bepaalde sterkte.
heb het zelf ook gehad en veel problemen mee gehad ,maar heb zelf dan ook +5 en +7

zelf draag ik nu een okealy crowbar deze past over mij bril heel.
soms kan je eigenbril nog beslaan maar is alleen als je stilstaat en waneer is dit nu.

van oealy heb je ook nog het J frame en die is nog groter en gemaakt voor over een bril te dragen.

volgens mij hebben ook anderen merken zo model.

Ik heb variofcus glazen die verkleuren in een sportmontuurke . Tis natuurlijk niet goedkoop maar ik draag die dus ook om te tennissen , en eigenlijk bijna heel de zomer . Het is mijn zonnebril in sportmontuur en ik kan tenminste alles zien en alles lezen .
Als het slecht weer is doe ik er een skibril boven . Dan verkleuren de glazen toch niet en heb ik weer een goed zicht . Ik heb hier een oudere skibril van mijn zoon met antifog glazen en mijn bril past er juist in . Mijn glazen van mijn bril zijn nog niet aangeslagen onder mijn skibril maar ik schuif hem een beetje vooruit zodat hij mooi vast zit in mijn skibril en niet teveel tegen mijn wimpers drukt .

in dit topic: werden deze bril aangeraden:

Dus als je naar Oostenrijk

nu wel ingelogd…
in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/8079?page=3
werden deze brillen aangeraden: http://www.hartlauer.at/Beratung/Optik/Optische-Brillen/Opti…

Dus als je toevallig naar Oostenrijk gaat…

Aftellen maar!

Wanneer je een bril onder je skibril draagt zal de skibril niet veel mee helpen aan het wel of niet beslaan van je gewone bril.
Een goed ventilerende bril zal het iets beter doen dan een niet goed ventilerende bril.
Maar het probleem zal optreden op het moment dat je langzaam skiet stilstaat of in de lift zit.
Dan is er geen windstroom langs je skibril en valt er dus ook niet veel te ventileren.
Het is daarom heel belangrijk om altijd je skibril op te houden en niet in de lift af te zetten.
Daardoor blijft je gewone bril op temperatuur en zal hij minder snel beslaan.

Dit is natuurlijk niet heel erg praktisch en daarom zijn er twee goede oplossingen.
De eerste is een sportzonnebril dragen op sterkte of een skibril op sterkte (volgens mij bestaat er een skibril op sterkte van Adidas)
De tweede optie is zoals hierboven al genoemd werd daglenzen nemen. Die kosten ongeveer 1 euro per dag dus voor dat weekje skiën is dat heel goed te doen.
Dit laatste heb ik ook gedaan en dat bevalt me erg goed.

Don`t eat yellow snow

Hoe is jullie mening over de helm met zo’n opklapbaar vizier?

Zoals al vaker aangedragen in het topic zou ik de Adidas goggle aandragen . Buiten dat is het ook nog 1 van de weinige goggles die echt lekker over m’n bril heen valt als ik besluit m’n bril op te houden.

@ Rene: ik heb ook de Adidas ID2 pro . Het is een super bril, met mogelijkheid om inzetglazen te zetten, maar mijn normale bril (oakley sport) kan er niet onder. Mijn zonnebril ook niet.
Het is echt wel één van de smallere voor je koopt dus eerst even passen.

@ Rene: ik heb ook de Adidas ID2 pro . Het is een super bril, met mogelijkheid om inzetglazen te zetten, maar mijn normale bril (oakley sport) kan er niet onder. Mijn zonnebril ook niet.
Het is echt wel één van de smallere voor je koopt dus eerst even passen.

Gast877 op 6 nov. 2013 13:00

Montuur is inderdaad wel van belang ja. Ik heb nooit echt grote monturen moet ik zeggen. Beide brillen van mij passen onder de ID2 Pro iig. Maar kan me indenken dat je het met een groot "hipster" montuur wat problemen gaat krijgen (overigens bij elke goggle denk ik). Maargoed, het gemak van de Adidas is dan dus dat je de glazen erin kan zetten :)

volledig vermijden kan je het niet … maar je kan ook naar deze kijken:
de uvex g.gl 300.

Gebruik is zelf en ben er goed mee af. Enkel in de meest extreme omstandigheden heb’k nog een aangedampte bril (lees: hoge luchtvochtigheid, lage snelheid lift en volgesneeuwde ventilatieopeningen).

Goedkoop was hij wel niet.
Oh, en paste goed op m’n uvex helm.

Daar zou’k als brildrager ook naar kijken: als je een goggle koopt die wél over je bril past, maar slecht op je helm (als je er één draagt) past, gaat het ook ongemakkelijk zitten.

De tweede optie is zoals hierboven al genoemd werd daglenzen nemen. Die kosten ongeveer 1 euro per dag dus voor dat weekje skiën is dat heel goed te doen.
Dit laatste heb ik ook gedaan en dat bevalt me erg goed.

jaapm op 6 nov. 2013 08:50

Dat ga ik nu ook proberen. De kosten zijn het inderdaad niet maar het is ook erg handig als je tussendoor een hapje gaat eten of 's middags de après-ski bar in wandelt, dat je niet tien minuten niets ziet omdat je wacht tot je bril ontdooid is…

Maar goed, eerst even wennen aan de lenzen :P

De tweede optie is zoals hierboven al genoemd werd daglenzen nemen. Die kosten ongeveer 1 euro per dag dus voor dat weekje skiën is dat heel goed te doen.

Dit laatste heb ik ook gedaan en dat bevalt me erg goed.

jaapm op 6 nov. 2013 08:50

Dat ga ik nu ook proberen. De kosten zijn het inderdaad niet maar het is ook erg handig als je tussendoor een hapje gaat eten of 's middags de après-ski bar in wandelt, dat je niet tien minuten niets ziet omdat je wacht tot je bril ontdooid is…

Maar goed, eerst even wennen aan de lenzen :P

Mike123 op 6 nov. 2013 20:10

Klopt! Daarnaast had ik een zonnebril op sterkte en als ik dan even ergens naar binnen ging om iets te bestellen moest ik dit of met een zonnebril op doen, wat best aso is, of zonder bril waardoor ik de aardige dame achter de bar wel heel wazig aankeek ;-)

Don`t eat yellow snow

…of zonder bril waardoor ik de aardige dame achter de bar wel heel wazig aankeek ;-)

jaapm op 7 nov. 2013 08:43

Neenee, "met een zwoele blik" … niet "heel wazig"…

Heb de Adidas ID2, maar zodra na inspanning stilstaat of je duikt de poeder in, beslaan de lenzen van de inzetbril vrijwel om die reden weer snel overgestapt op contactlenzen.

Smith Knowledge OTG turbo fan!

De tweede optie is zoals hierboven al genoemd werd daglenzen nemen. Die kosten ongeveer 1 euro per dag dus voor dat weekje skiën is dat heel goed te doen.

Dit laatste heb ik ook gedaan en dat bevalt me erg goed.

jaapm op 6 nov. 2013 08:50

Dat ga ik nu ook proberen. De kosten zijn het inderdaad niet maar het is ook erg handig als je tussendoor een hapje gaat eten of 's middags de après-ski bar in wandelt, dat je niet tien minuten niets ziet omdat je wacht tot je bril ontdooid is…

Maar goed, eerst even wennen aan de lenzen :P

Mike123 op 6 nov. 2013 20:10

Klopt! Daarnaast had ik een zonnebril op sterkte en als ik dan even ergens naar binnen ging om iets te bestellen moest ik dit of met een zonnebril op doen, wat best aso is, of zonder bril waardoor ik de aardige dame achter de bar wel heel wazig aankeek ;-)

jaapm op 7 nov. 2013 08:43

Herkenbaar :D Ik ben nu bezig met de lenzen. Kost nog wat moeite om goed spul te vinden voor mijn ogen, maar gaat vast lukken. En dan binnenkort in Winterberg maar eens een dagje proberen :).

Ik zat met hetzelfde probleem. Heb vorig jaar en helm met vizier gekocht (was er toch aan toe): geen moment spijt van gehad.
Geen gesukkel meer met die bril op en af te zetten, en je gewone bril doe je er gewoon onder. Zowel het scherm dampt niet aan, als ook de bril niet.
Ik heb er eentje genomen met een foto-chromatisch scherm. Bij grijs / mistig weer is het bijna transparant, bij zon kleurt het donkerder blauw. Zorg wel dat je je montuur bij hebt tijdens het passen zodat je kan checken of het niet raakt. Ik heb geen problemen met een klein montuur, maar je hebt natuurlijk ook niet veel overschot.

@Chris_Hannes hey, kan je meer vertellen over het merk/type dat je kocht?
Thanx alvast!

Zal ik vanavond even moeten nakijken thuis. Ik kom erop terug.

Volgens mij is dit oudere topic identiek…

https://www.wintersport.nl/forum/topic/8079

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@ Hanss: de helm waar het over gaat is de Diezz Louna. We hebben hem vorig jaar in Frankrijk zelf gekocht in 1 van de grote ketens op skigebied (ik weet de naam niet juist meer: ski-hut of skinet of oziets).

Hier vind je een link van de onze, maar er zijn er veel meer te vinden in de skigebieden zelf:

http://www.casques-de-ski.fr/matos/P+CPXP901VBFF+casque_diez…

Wij hebben ginder iets van een 110 euro pr stuk betaald (2 stuks gekocht).

thanx!

Er zijn diverse merken die vizier helmen verkopen. Mijn meissie heeft er eentje van Kask. Enige nadeel is dat bij veel sneeuw en dus sneeuw die boven op de helm blijft liggen, smelt als je een gondeltje of restaurant in loopt. Het smeltwater loopt dan tussen de rand van het vizier en de helm zelf door. Komt ook voor als na sneeuwval het zonnetje zorgt voor wat smeltwater op de helm. Gevolg … Druppels aan de binnenkant van het vizier en dat is hinderlijk. Voor de rest … mooie helm. Toen we in Amerika waren had ze veel bekijks met zo’n helm.

Heb zelf vorig jaar een Alpina Jump skihelm aangeschaft met vizier in Oostenrijk, bij de winkelketen Sports Expert, was ook nog eens in de aanbieding met flinke korting! Helm zit werkelijk als gegoten en geen last van beslagen brillenglazen! Wat mij betreft een aanrader.

Plaats een reactie