sneeuwgebrek Franse Alpen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

En ik zie vandaag op de website van Grand Massif dat de Cascade weer dicht zit. Is toch maar mooi 1 of 2 dagen open geweest ;-)

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Hij zal vast met die voorspellingen van volgende week weer open gaan…
Het is qua weer wel een alles of niets. Wij zitten zoals het er nu uit ziet in alles…

let's get this party started!!

Vorige week toch goede condities gehad in flaine , op wat ijzige stukken en soms wat groen op bepaalde pistes. Het heeft onze wintersport er niet minder om gemaakt. Het grand massif is een gebied waar ik vast een keer terug kom, ook heel goed aan te rijden.

Wil nog wel even melden dat vrienden van ons spullen gehuurd hebben bij de skiset tegenover intersport en dat is slecht bevallen. Het materiaal was matig en slecht onderhouden, slecht gewaxed vooral.

Was dat huren in Flaine gedaan? Ik heb met name eigen materiaal maar soms wel wat gehuurd daar om wat uit te proberen en dat onderaan de berg in Morillon gedaan, daar altijd goed geholpen en goed materiaal. Uberhaupt zit er een groot verschil in service, kosten en kwaliteit van spullen/eten tussen de andere dorpen en Flaine. Ken in Flaine slechts 1 tent waar je lekker kunt eten, in Morillon en Les Carroz zijn er meerdere.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Het huren was idd in flaine gedaan. Wat eten betreft hadden we niks te klagen, behalve dat het eten en drinken schreeuwend duur was. Maar goed, dat wisten we van te voren. De pistes lagen er in carroz het beste bij trouwens.

Volgende week naar Flaine, dus ben stiekem wel benieuwd hoe het met de dump gaat!

Zijn er mensen die er nu zitten, die meer info kunnen geven?

Naar aanleiding van het artikel op de frontpage van het 1e liftje nemen, weet iemand hier hoe laat de liftjes beginnen in Les Carroz? Kan online niets vinden, helaas.

captain cheap-ski, dé ski-noob

Normaal gesproken gaan alle liften in het gebied om 8.45 open.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik heb in 7 jaar nog nooit zoveel sneeuw gezien hier!

Sinds woensdag is er bijna 1,5m gevallen vanaf 1800m; echt bizar!

Kortom; het seizoen is gered :)

We zijn vanmorgen terug gekomen uit Flaine. Een week gezeten en twee ‘dagen’ zon gehad.
Regelmatig slecht zicht op de bergen en door de dump heel veel bulten met sneeuw, zelfs op de groene pistes.
Ook waren er toch wel wat pistes dicht gezet vanwege lawinegevaar, wat weer sneu was voor de beginners, omdat er heel veel mensen over hun groene oefenpiste moesten.

We zijn gisteren om twee uur begonnen met het uitgraven van de auto. Om vier uur konden we onze auto inladen. Door heel veel sneeuw op de terugreis, hebben we er 17 uur over gedaan voordat wij zelf thuis waren (wel twee tussenadressen waar mensen uit moesten). We reden regelmatig 60 over de snelweg waar je normaal 130 kan.

Wij hebben een geweldige vakantie gehad, maar ook misschien wel 1 van onze slechtste qua weer en pistekwaliteit ooit in Flaine.

Het was belangrijk dat deze dump er kwam voor Grand Massif, ik ga dus ook echt niet klagen. Ik heb alle dagen kunnen skien, en ik ben blij voor het gebied dat deze dump er is.

let's get this party started!!

Plaats een reactie