Beste Action cam?

Ik heb een vraagje:
Ik wil graag een action camera kopen maar ik kan niet kiezen tussen de volgende 3:

  • Sony as15
  • GoPro Hero 3 Silver
  • Contour Roam 2

Ik heb geen ervaring met de Action camera’s maar welke is volgens jullie het beste voor het filmen van snowboarden of skiën

Ik heb zelf vorige week de as15 gekocht en die bevalt goed. Maar, voor wat jij wil zijn ze vast allemaal goed. Kijk ook even naar de test in het gearonderdeel van deze site!

Ik heb de gopro hero 3 black, super camera, stabiel beeld die tot 4K kan opnemen

Ik heb snel even een account gemaakt dus dit is mijn account, maar ik twijfel echt want: de GoPro heeft heel veel accessoires en De Sony as-15 bijna niet en ik weet ook niet hoe het met de batterij gebruik zit dus vandaar dat ik deze vraag van hierboven had gesteld

gopro kan je zo goed als overal op monteren; latten, stokken, helm, jezelf. kan je bedienen met afstandsbediening, ipad, iphone,… voorzie wel extra batterijen. Gopro kan je ook als fototoestel gebruiken waarmee je vb. Mooie timelapse filmpjes mee kan maken. Ik kan natuurlijk enkel over de gopro spreken.

Ik heb zelf de contour+2 (zelfde prijsklasse als de silver) en ben hier zeer tevreden over. Veel mogelijkheden voor mounts (ook niet onbelangerijk).
Al zou ik de Roam afraden, deze heeft een ingebouwde batterij en ben daar persoonlijk geen voorstander van.

Bekijk deze pagina anders eens! Staan 2 van de gevraagde camera’s op en worden vergeleken met elkaar ;) https://www.wintersport.nl/gear/actiecameras

Als ik tussen die 3 moest kiezen, zou ik zelf voor de Sony gaan! Al is de GoPro makkelijker te monteren op verschillende plekken…

Ik had dat Filmpje al gekeken, als het aan helderheid ligt wil ik voor de sony gaan maar de GoPro heeft heel veel accessoires dus vandaar dat ik vraag en hoe zit het met de batterij duur? want welke zou het langste meegaan?

Beide gaan ongeveer even lang mee. Voordeel van de GoPro is wel dat je daar de batterij los kunt wisselen. Staat me even niet meer bij of dit bij de Sony wel kon.

Bij de sony zijn ook losse batterijen. De mounts die er standaard bij zitten zijn idd wat karig

bij de sony kan je ook losse acc kopen.

Ben zelf voor de sony gegaan maar dan wel de 30 maar dat is allen in verband met de gps anders had ik ook voor de 15 kunnen gaan maar prijs kwaltijd zou ik zeker voor de sony gaan

door de wifi kan je ook op je mobiel streemen

Drift Innovation heeft ook een nieuwe, de Drift Ghost S. De draaibare lens is echt een groot voordeel tijdens het plaatsen van je camera. Daarnaast zijn de specs vergelijkbaar met de Sony (er zit ook een Sony CMOS sensor in). Drift zelf claimt de langste batterijduur te hebben.

Zie hier een review van engadget:
http://www.engadget.com/2013/11/26/drift-ghost-s-hands-on/?u…

@Rene, had je deze koppeling al gezien:
http://www.sony.nl/product/cac-other-accessories/adp-bh1…
filmpje hiervan op: https://www.wintersport.nl/forum/topic/133213
Hierdoor is de Sony in alle standen te mounten :)

Die mount is wel nice maar wordt afgeraden bij vocht. Is dat met skien dan wel handig vraag ik me af

De Sony heeft inderdaad wel een universeel mountingsysteem (dure omschrijving voor een schroefdraad). Hierdoor kan je allerlei accessoires (ook van alternatieve, goedkopere merken) goed gebruiken.

Wij gebruiken voornamelijk de hoofdband (VCT-GM1) omdat de bijgevoegde sticky mounts - plakkers - niet goed op mijn helm blijven zitten. We hebben sinds kort ook de chest mount (AKA-CMH1).

We hebben voor de Sony gekozen vanwege de oriëntatie van het apparaat, de kleuren, de helderheid en de steadyshot, die ook briljant is.

Ik heb zelf ook gekozen voor de Sony. Enerzijds om de zeer positieve reviews die ik heb gelezen over de beeldstabilisatie (steadyshot: erg mooi en natuurlijk) en de natuurlijke(re) kleuren, anderzijds de prijs (nieuw 150€ afgelopen zomer).

Qua mounts ben ik het eens met Gigi. Iemand heeft ooit ergens een review geschreven dat er weinig mounts beschikbaar zijn… tja dat klopt. Geen Sony mounts, maar vrijwel elke universele mount (op schroefdraad) werkt. Zo heb ik wel de officiele hoofdband (gebruikt om om mijn skischoenen te doen voor actiebeelden tijdens het skien), maar heb ik verschillende andere (universele) mounts gekocht op aliexpress (voor 2€). Ben er echt heel tevreden mee. Heb er nog 3 accus bij gekocht, en 2 geheugenkaartjes.

Go Pro heeft nu eenmaal een betere merknaam, en is vele malen bekender, maar kwalitatief gezien verschillen ze niet veel van elkaar (de silver en de as15). Overigens is de as30 ook al weer een tijdje te koop.

''Powder to the people''

Vorig jaar kocht mijn zoon de Gopro3 en deze werkt best goed.
Vorige week testte ik echter de Garmin Virb Elite en ik denk dat de gopro niet veel gebruikt meer gaat worden.

  • De Garmin staat veel stabieler op je helm en doet deze niet naar voor of achter hellen.
  • De Garmin zet je smorgens op skimodus en hij filmt telkens vanaf het verlaten van de lift tot je terug beneden aan de lift bent.
  • Ik had 2 batterijtjes bij die ik smiddags wisselde maar nog lang niet leeg waren.
  • Met de Garmin moet je niets demonteren, anti vocht doekjes of wat dan ook gebruiken, er zit aan de buitenkant een usb op, laden en downloaden…
  • de Garmin geeft je route, snelheid, hoogte en afstand mee
  • ik gebruik hem nu als dashcam, start automatisch bij beweging.

Kortom, deze camera voel je niet, hoef je niet te monteren of demonteren, aan of uit te zetten… gewoon op je kop zetten (of elders) en niet meer aan denken.

Mvg, Filip.

Dank voor je tip @Filip ! Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik mis alleen wat scherpte en dynamisch bereik bij de Garmin … en uiteindelijk gaat het toch om de beeld kwaliteit bij een video camera ;)

Maar mocht er weer een action cam test worden gemaakt, dan ga ik Garmin proberen mee te nemen!

Oke bedankt voor de Tip, ik ben nu veel op youtube aan het kijken met het beste kwaliteit enzo en nog wat informatie, maar heb je met al de bovengenoemde camera’s ook last van de wind met het geleid dus als je filmt dat je de wind hoort ruizen?

Bij welke camera heb je dat niet? Elke microfoon waar wind langs gaat geeft toch een suizend effect, of niet?

Voor zover ik weet heb je de camera tijdens het skien altijd in een beschermende (waterdichte) case zitten waardoor het geluid minimaal is. Je kunt altijd nog een externe mic aansluiten, maar of je dat wilt? En wat zou de prijs dan zijn wil je deze tevens waterdicht hebben?
Het geluid vergelijken is dus zinloos, tenzij je hem voornamelijk buiten de case gaat gebruiken.

''Powder to the people''

oke, bedankt voor de informatie

Ik heb nog een vraagje: Wat is het verschil tussen de GoPro Hero 3 Silver en de GoPro Hero 3+ Silver?

op de site van gopro.com kan je ze allemaal naast elkaar zetten en zie je de verschillen

gopro!!!

Gopro of de nieuwe Drift.
Heb zelf een Drift en ben echt fan van de LCD en de roterende lens en heb nu een adapter gekocht zodat ik ook de Gopro Accessoires kan gebruiken. En belangrijk is ook je budget uiteraard aamgezien beeld bij alle camera’s eigenlijk goed is. (Btw 120fps is ook wel super)

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Ik ben zelf bekend met de GoPro en kan niet anders zeggen dan perfect! Er zijn zo giga veel mounts/accessoires voor dat je hem op (zo goed als) iedere plek kan plaatsen.

Helaas is de prijs wel aan de hoge kant in vergelijking met andere action camera’s.

Maar de vele mogelijkheden compenseert dat naar mijn mening.

Voornaamste redenen om te kiezen voor de een en andere is toch wel de prijs en mogelijkheden.

Love it

Compleet helemaal de gopro Hero 3 Black of 3+ Black. Ik ben zelf vorig jaar lang bezig geweest ook in een situatie zoals jij ( niet weten wat je moet nemen ).

Maar de Gopro volstaat echt op prestatie/beeld/geluid. wil je 3d filmen met de gopro ook geen probleem, moet je er alleen wel 2 hebben ;)

verschil in de hero 3 en 3+ zit hem in de battterij opnameduur / tijd connectie wifi verbinding en kleinere behuizing en lichter en in de 3+ black zit weer een andere lens.

ik zou niet voor een white of silver gaan ( dit i.v.m. de lens die daar in zit ) de Black heeft een betere lens erin zitten. En de remote die erbij zit is echt een uitkomst, zou alleen wel een extra batterij erbij nemen. ( er zijn 1200mah batterijen )

Groeten,
Ursin

De Sony heeft inderdaad wel een universeel mountingsysteem (dure omschrijving voor een schroefdraad). Hierdoor kan je allerlei accessoires (ook van alternatieve, goedkopere merken) goed gebruiken.

Wij gebruiken voornamelijk de hoofdband (VCT-GM1) omdat de bijgevoegde sticky mounts - plakkers - niet goed op mijn helm blijven zitten. We hebben sinds kort ook de chest mount (AKA-CMH1).

We hebben voor de Sony gekozen vanwege de oriëntatie van het apparaat, de kleuren, de helderheid en de steadyshot, die ook briljant is.

GiGi op 7 jan. 2014 08:10

Hoi Gigi, komen die sticky (adhesive) mounts zo snel los? Ik heb idd ook een VCT-GM1 hoofdband, maar ik ging er van uit dat je op de helm een nog mooier overview hebt.

Sticker (adhesive mount) is maar 1x te gebruiken. Blijft dan perfect zitten (mits je het goed doet, en dus de helm van te voren ontsmet en minimaal een week met rust laat daarna). De sticker is dezelfde als bij alle andere cameras (go pro e.d.): 3M VHB 4991 tape. De tape is onbetaalbaar (rolletje is meer dan 200€), dus wees voorzichtig met je mounts want verwacht niet dat je een nieuw stukje tape kan kopen. Maar de mounts laten zeker niet snel los. Gebruik voor de zekerheid altijd wel een tether. Ikzelf heb de camera ook met een zeer kleine tie-rip vastgemaakt aan een ontluchtingsgat.

null

Overigens is door de vorm van de camera het mooier om hem aan de zijkant van je helm te hangen, aan je bril of aan de head strap (VCT-GM1). Maar het mooiste beeld heb je vanaf bovenop je helm, of nog mooier de chestmount.

''Powder to the people''

Hoi Gigi, komen die sticky (adhesive) mounts zo snel los? Ik heb idd ook een VCT-GM1 hoofdband, maar ik ging er van uit dat je op de helm een nog mooier overview hebt.

Pieter5 op 10 jan. 2014 21:33

Probleem is meer dat de curve van de mount (er is een kromme en een rechte) niet matcht met de kromming van mijn helm. Ik heb ze niet eens vast kunnen plakken.

Daarnaast vind ik het fijner om het camera’tje naast mijn helm te hebben dan er bovenop (zie constant mensen het ding eraf stoten als ze ergens binnen stappen of de beugel van de stoeltjeslift neerklappen).

Plaats een reactie