Verschil Elan SL en SLX

Ik ski nu al 2 seizoenen op de Elan SL (fusion 11) 165cm Waveflex. Ik ben heel tevreden over deze ski. Je kan mits genoeg druk enorm korte bochten skiën en je kan er ook met rustig lange bochten mee skiën zonder al te veel werk. Kortom, voor mij werkt hij dus als een allround ski, zelfs na een vers laagje sneeuw op de piste, lukt het nog aardig.

Nu, sinds ik er al regelmatig les mee gegeven heb en ze dus al menig aanvaringen hebben gehad met kinderski’s en mijn base is ook (door mijn eigen fout) te droog geworden, met scheurtjes tot gevolg, zou ik een de nieuwe SL van Elan willen testen.

Nu zou ik graag weten of de SLX uitvoering grotendeels hetzelfde skiet? Hoe gedraagt de ski zich anders tov de gewone SL uitvoering met enkele titanium laag. Zoek dus eigenlijk een goede on-piste ski, waar ik de hele week kan op staan. Voor powder dagen of heel slechte condities heb ik nog voor de zekerheid mijn Salomon Twenty Twelve (2012) mee.

En ook nog: iemand al ervaringen met de het concept amphibio?

Verdere info:
Niveau instructeur
technische skiër. Ski ook graag krachtig.
182cm, 79kg
Schoenen: Lange RX 130

vergelijk de skis eens op de site van elan en je vind de antwoorden

vergelijk de skis eens op de site van elan en je vind de antwoorden

Gast175 op 12 jan. 2014 21:28

Heb ik uiteraard al meerdere malen gedaan :) Ben nogal een gear freak. De specs ken ik al bijna uit men hoofd, maar had graag even de mening gehad van iemand die er al op geskied heeft. En je moet niet altijd geloven wat de fabrikant schrijft ;) Ben sceptisch voor de Amphibio technologie. Vraag mij af hoe ze exact dezelfde radius bekomen door op de binnenkanten camber te steken en op de buitenkanten rocker.

Toch bedankt!

slx kopen! skiet een stuk agressiever maar met jouw niveau moet dat zeker lukken!

Hi @NielsDq, ik vroeg me af of je afgelopen jaar ervaring hebt opgedaan met de SLX. Ik vraag me namelijk ook af wat de verschillen zijn.

jeps, sta er ongeveer 2 maal per week op en al een week of 4 mee in de bergen geskied.

Ja, goeie ski! Wel geen hardcore slalomlat, vind ze wat soft, zelfs met de dubbele titanium. Dit vind ik op zich geen nadeel, want hij is hierdoor ook heel leuk om een hele dag op te staan (indien nodig).

Kortom: heel leuke lat, maar als je op zoek bent naar een pittige slalom, neem dan de FIS (ook getest) of een andere :)

Pas je in dit profiel, dan raad ik ze zeker aan.

Plaats een reactie