K2 rictor

Ik heb de k2 rictor gekocht op1.67 lengte! Ik ben 1.76 lang.
Ik heb altijd op de atomic sl geskied met een lengte van 1.60
Ik ben een ( goede) skier maar had ik toch de k2 rictor van 1.60 moeten nemen? Ik weet van het rocker systeem zodat de ski korter aanvoeld maar toch!
Kan iemand mij het doorslag gevende andwoord geven!
Alvast bedankt!

je hebt zeker de juiste lengte, ik heb hem in 177 en ben 184cm lang, ze zijn perfect voor me. Veel plezier er mee!

Nee, die lengte is precies goed! Zorgen maken hoeft echt niet! met 160 ga je inboeten aan stabiliteit en snelheid.

Ik vind hem zelfs aan de korte kant. Zo’n allmountain lat kun je gemakkelijk op lichaamslengte nemen.

When life gets too complicated.... SKI

Ik vind hem zelfs aan de korte kant. Zo’n allmountain lat kun je gemakkelijk op lichaamslengte nemen.

Alex op 27 jan. 2014 09:52

oh, dat is verloren gezegd op dit forum! De angst voor die enkele centimeters is hier echt vree groot!

Hartelijk dank voor het goede advies!!!
Ik hoef er nu niet meer wakker van te liggen!
Super dat ik zo snel antwoord gekregen heb over de k2 rictor!
Ik heb nog een bijkomende vraag voor ik ze ga halen morgen.
Ik had het over het model 2012-2013
Is het model k 2 rictor 2013-2014 veel beter of maakt het niet veel uit!
Het scheelt wel 200 eur!is hier al ervaring mee!
Graag nogmaals advies! Bijvoorbaat dank!!

oh, dat is verloren gezegd op dit forum! De angst voor die enkele centimeters is hier echt vree groot!

Seppe op 27 jan. 2014 10:12

Daar lijkt het helaas wel op inderdaad.

When life gets too complicated.... SKI

@Hooykaas Je geeft aan een goede skier te zijn. Waarom kies je dan een allmountain ski met zo’n korte lengte?? Een allmountain lat is geen slalom ski!!!

When life gets too complicated.... SKI

model 2012/13 zal niet heel veel verschillen van 2013/14 qua ski-eigenschappen. Behalve het design wat weer een nieuwer hipper kleurtje heeft gekregen. Dus ik zou die 200 euro in je zak houden.
En qua lengte zou ik een allmountain ski met rocker zeker niet te kort nemen, ga je spijt van krijgen!

Ik heb met mijn 1,82 en 85 kg geskied op de 177 en die vond ik echt te kort (de Rictor heeft erg diepe rocker). Ik had graag op de 184 geskied, maar die hadden ze helaas niet.

Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar gezien de aard van de ski (heel vergevingsgezind, vind ik), zou je best de 177 eens kunnen proberen. Ik denk dat je hem heerlijk zou vinden.

Hartelijk dank voor het goede advies!!!
Ik hoef er nu niet meer wakker van te liggen!
Super dat ik zo snel antwoord gekregen heb over de k2 rictor!
Ik heb nog een bijkomende vraag voor ik ze ga halen morgen.
Ik had het over het model 2012-2013
Is het model k 2 rictor 2013-2014 veel beter of maakt het niet veel uit!
Het scheelt wel 200 eur!is hier al ervaring mee!
Graag nogmaals advies! Bijvoorbaat dank!!

Hooykaas op 27 jan. 2014 10:30

Het nieuwe model gaat wel een stukje verder dan enkel het kleurtje… het is een compleet nieuwe ski die wel dezelfde doelgroep wil plezieren.

Ik vind hem zelfs aan de korte kant. Zo’n allmountain lat kun je gemakkelijk op lichaamslengte nemen.

Alex op 27 jan. 2014 09:52

Ben zelf de aanschaf van de K2 AMP Rictor90 aan het overwegen. Maar mbt de lengte stuit ik bij de K2 Rictor op het probleem dat maximale lengte 1.84m is. Dit geldt trouwens ook voor de Salomon Enduro 800 (max 1.82m). Ik ben zelf 1.93m. Nog alternatieven of advies?

@Rogier3 qua allmountains wordt het lastig. Als je een ski richting jouw lichaamslengte wilt kom je in de categorie freeride. Niet dat daar iets mis mee is overigens.

When life gets too complicated.... SKI

Zondag de Rictor 90 even geprobeerd (indoor) op 1.84. Ben zelf 2 meter. Zalig. Kan niet wachten tot 14.02 :)

Edwin van Riel

@Alex @evr66 bedankt voor de reacties, maar het maakt de keuze er niet makkelijker op :-)

Ik wil de knuppel niet in het hoenderhok gooien hoor! Maar mijn strikt persoonlijke mening na 1 dag skien op de AMP Riictor :
De Rictor heeft een "allmontain rocker"en een zware Sandwich-wangconstuctie.Ik denk dat hij bedoeld is voor mensen die te rechtop staan met veel druk op de staart van de ski.Een technische skier die druk zet op de ski wordt al snel gelanceerd door de grote rebound.Ik vind hem ook een beetje lomp daardoor heeft hij een zware kantenwissel. Het is zeker geen dynamische ski.
Nogmaals het is mijn persoonlijke mening. Ik had meerdere vragen op mijn inbox staan over deze ski vandaar datik mij mening toch even post.Doe ermee wat je wilt.

K2 staat er een beetje om bekend dat ze vrij zware ski’s maken die daardoor minder dynamisch zijn. Wel grappig hoe topics die ondertussen begraven zijn weer nieuw leven worden ingeblazen :-)

When life gets too complicated.... SKI

Bedankt voor je reactie alex .erg aardig van je. (NIET SARCASTISCH BEDOELD) De fout was natuurlijk dat Allmountain natuurlijk geen slalom ski is. Ik hou namelijk van korte bochten.(Maar dat had je inmiddels al wel begrepen).En dat is voor andere ook weer leerzaam. Dom dom dom.
Ik heb ze met 100 euro verlies en week later weer kunnen verkopen.Dus de schade is beperkt gebleven.Tot ziens in een andere topic.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de Rictor(model 2011/2012).

Inderdaad heb ik dezelfde ervaring zoals je zegt. De Fischer RC4 sc, welke ik eerst had, waren echt om te carven. Alleen vaak 's middags had ik er minder plezier mee als de piste’s minder werden. De K2’s ski je dichter tegen elkaar en heeft een andere manier van gewicht verdelen, maar skiën ook 's middags nog geweldig. Bochten zijn wat langer, maar zijn ook prima en leuk te carven. Na de nodige gewenning zou ik niet meer terug willen naar een andere ski.

Ik ben supertevreden over m’n Rictor 82 Xti (model 2014). Een alleskunner.

177 bij 1m85 lichaamslengte.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie