Indrukwekkende reportage

Voor wie het afgelopen vrijdag of eerder gemist heeft.

Een indrukwekkende/heftige reportage over Snowboarder Kevin Pearce. De man die shaun Wite had moeten verslaan op de olympische spelen van vancouver totdat hij hersenbeschadiging opliep tijdens een oefenrun.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1395865…

Zette mij gelijk tot denken mbt Shumacher.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Het is inderdaad een hele mooi documentaire over wat Kevin en ook vooral het gezin Pearce heeft door moeten maken. Het bezorgde mij behoorlijk wat kippenvel momenten, vooral ook omdat ik precies nog weet toen het gebeurde en de daarna volgende " I ride for Kevin" actie.
Ook de kamaraadschap en later de strijd met Shaun White word heel mooi weergegeven.
Als je hem nog niet hebt gezien kijken hem dan, of je nou skieer of snowboarder bent het is echt de moeite waard.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Heb ik ook gezien, top docu .

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Heb de docu ook gezien, erg indrukwekkend. Ook bizar om te zien hoe hun beider (sport)levens verlopen na het ongeluk.

Where would we be without the après ski?

Heb hem vanmiddag gekeken n.a.v. dit topic, heftig hoor! Bedankt voor de tip!

@VanRoyal geen dank natuurlijk.

Maar idd de strijd tussen white en pierce, de familie, overlijden van meerdere riders(oa sarah burke) tijdens de reportage, zijn gedachte snel weer te kunnen boarden enz enz. Zaten idd erg veel kippenvel momenten in.

Vond die boarder op het eind die toch doorging en nog meer viel op zijn hoofd, niet meer kan praten of lopen, maar vraag hem wattie het liefst zou doen… boarden!ook erg heftig.

Maar wat zo’n klap met een persoon doet, de rest van zijn leven pffff

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Pfoeh zeg, brok in mijn keel. Wat een indrukwekkende docu. En wat een top gozer is die Kevin. Shaun White mag wat mij betreft nog niet eens de veters van Kevin strikken.

Het deed mij ook ontzettend denken aan de docufilm Senna. Kijktip, ook erg indrukwekkend.

Kippevel! Gewoon echt kijken. Nu bekijk je de slopestyle en pipe wel op een andere maner…

Vond die docu zeer indrukwekkend ! Ik heb die link toevallig ook laatst in een topic over helm dragen gepost.

🏂

IS inderdaad een indrukwekkende docu, wat had het mooi kunnen zijn als ze beiden wel naar de OS in Vancouver waren geweest.

Heb hem ook gezien zeer indrukwekkend inderdaad!

Heftig! Dat gezin heeft ook wat moeten doorstaan hoor… pfoe

Gang is alles

Bedankt voor de tip! Erg indrukwekkend. De vergelijking die de vader van Kevin maakte tussen snowboarden en een rookverslaving heeft mij aan het denken gezet…

Ietwat gekleurd maar vanuit Kevin’s oogpunt een steengoede documentaire, helaas is topsport ook egoïsme. Shaun liet in die periode alles vallen voor goud. Kevin niet die was meer een “familie” man, wat ten koste ging van zijn focus. Met als dieptepunt deze crash.

Plaats een reactie