Val-Cenis dorp

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Er staat zeker al wat over op dit forum, maar ik kan het niet direct terugvinden : wie heeft er ervaringen in Val-Cenis ? We willen daar misschien in 2015 naartoe gaan (ja ja, wij beginnen vroeg met organiseren) maar ik wil weten of het wel leuk is voor de kinderen : zitten nog met een 10-jarige (skischool leuk ? andere animatie mogelijk ?) maar ook met 18-20 jarigen (uitgaan mogelijk ?). Ben benieuwd naar reacties.

Heb er een paar weken geleden 1 dag geskied wel aardig gebied met een paar mooie blauwe afdalingen. Over het uitgaansleven kan ik helaas niets vertellen.

Val Cenis Lanslevillard lijkt mij nogal op families gericht, dus voor die 10-jarige zal het wel goed zitten. Qua uitgaansmogelijkheden leek het mij nogal beperkt: wel wat café’s en restaurants, maar geen echte feestgelegenheden gezien. Al maak je sfeer natuurlijk vooral zelf ;-)

Wij zaten in Lanslebourg en daar was er echt bijna niets te doen. Zelfs geen terras beneden aan de pistes, wel wat restaurantjes in het dorp zelf.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Heel fijn skigebied met een flink aantal km’ers en variatie voor families, maar geen apres-ski cultuur in de vorm van bars met veel muziek. Dus of dit de jeugd aanspreekt is natuurlijk de vraag.

Met 18-20 jarige vraag ik me af of dat een goede keus is? Verder louter positief over het gebied en dorp.

Plaats een reactie