Bouw hier ons eigen skigebied (deel 2)

@iedereen. Dit topic is hard op weg naar zomerslaap, en aangezien de laatste post niet van mij is mag ik nu eigenlijk niet de nieuwe uitbreiding doen. Wie wil nog?

❄️

Ik heb nu even geen tijd, ik denk dat ik morgen wel wat kan toevoegen.

Om via de nieuwe 3s bahn de gletsjer op te komen is er een nieuwe combibaan bijgekomen, die een 8 CLD met kap en verwarming combineert met een 10 persoons gondel, verder staat er nog een 6 persoons CLD om de gletsjer daadwerkelijk op te komen. Ohja het is een gletsjer, dus het is wel passend als er wat meer sleepjes worden neergezet dan normale stoeltjesliften, dit is namelijk vrij duur. Ik heb deze 6 cld wel neergezet omdat deze vrij druk kan worden, het is een echte verbindingslift. Nou @David23, sla je slag:D

null

Ik heb morgen pas tijd…

❄️

Oke maakt niet uit:p

null

Een klassieke gletsjersleeplift. Vanaf de nieuwe pistes kun je geen kant op, aan 2 kanten rotswanden naar boven en de derde is een rotswand naar beneden. Vanaf hier kun je dus niet verder omhoog!

❄️

null

Vanaf het punt waar de (oude) 3s bahn uit het dal aankomt gaat er een nieuwe sleeplift omhoog, met een rode en een blauwe piste terug. Vanaf nu kun je vanuit het bergstation van de combibahn direct naar het restaurant, dvm een rode piste. Maar andersom is dit nu ook mogelijk, want er is een heuse skitunnel gemaakt
[EDIT] was de gele stippen vergeten, nu toegevoegd.

Een Gondelbaan naar de top op 3600m deze kan mid winter niet gebruikt worden ivm de kou en de wind. deze is de maanden januari en begin februari gesloten.

null

#wintersport verslaafd

Verder gebouwd met nog een slepertje.

null

Wie wilt een nieuwe plaatsen? Ik wil graag uitbreiden:P

ik ga nu aan de gang

#wintersport verslaafd

null

2 nieuwe liften

#wintersport verslaafd

Verdere uitbreiding naar links, hier kan nog volop gebouwd worden

null

null

Beetje jammer om de gasten te laten verhongeren, dus flink wat restaurantjes bijgebouwd. Verder zie je rechts 2 skischolen, een extra sleper om de drukte aan te kunnen en een zwarte verbindingspiste. Ook een nieuwe dubbele sleper met pistes en funpark bijgebouwd.

❄️

Nogmaals: op een gletsjer blijft het toch vooral slepers bouwen, dus niet de hele tijd stoeltjesliften, gondels, etcetera.

❄️

Ook handig: een Funitel-icoontje.

null

❄️

Nogmaals: op een gletsjer blijft het toch vooral slepers bouwen, dus niet de hele tijd stoeltjesliften, gondels, etcetera.

David23 op 26 jun. 2014 11:43

waarom vooral slepers op gletschers? doen ze op kaprun nu voor de grap die Gletscherjets 3 + 4?

Certified ski-boy, glijbewijs

Nogmaals: op een gletsjer blijft het toch vooral slepers bouwen, dus niet de hele tijd stoeltjesliften, gondels, etcetera.

David23 op 26 jun. 2014 11:43

waarom vooral slepers op gletschers? doen ze op kaprun nu voor de grap die Gletscherjets 3 + 4?

Jorian op 26 jun. 2014 15:42

die zijn voor de sier dat weet toch iedereen. Slepers zijn veel efficiënter.

Gang is alles

Jekaterina Mljansk, de dochter van Rochstovk Mljansk is niet zo goed in skiën en valt de hele tijd uit de sleepliften. Hierdoor eist Rochstovk Mljansk dat de sleepliften vervangen worden:

null

De freestylers werden een beetje gek van die slome sleeplift, dus heeft de familie Mjansk besloten een comfortabele stoeltjeslift te bouwen.

null

Gang is alles

Meer stoeltjesliften de man!! :D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Hahaha zijn dochter viel uit de sleep:p

Nogmaals: op een gletsjer blijft het toch vooral slepers bouwen, dus niet de hele tijd stoeltjesliften, gondels, etcetera.

David23 op 26 jun. 2014 11:43

waarom vooral slepers op gletschers? doen ze op kaprun nu voor de grap die Gletscherjets 3 + 4?

Jorian op 26 jun. 2014 15:42

Vooral slepers op gletsjers, omdat het gletsjerijs schuift. Daardoor moeten liften zo nu en dan verplaatst worden en met sleepliften is dat relatief veel goedkoper.

❄️

Zullen we maar eens op een nieuw shot overgaan? Dit wordt iets te irrealistisch…

Misschien aan de andere kant van de oorspronkelijke helling?

❄️

Ik heb nog wel een mooi dal om vol te bouwen. Er moeten ook nog wat dorpen worden gebouwd, trouwens.

Dit dal bevindt zich net ten noorden van Briançon en net ten zuiden van het skigebied Galibier Thabor in Frankrijk.

null

Ik wil eigenlijk eens een klein gebiedje bouwen :D

❄️

En ik heb inmiddels een leuk shot in Noorwegen liggen.

❄️

null

Was het skischool icoontje vergeten

❄️

@David23 Stoel- en gondelliften worden in de grond geboord en niet in het ijs, hoeven dus ook niet verplaatst te worden ;)

Gang is alles

@David23 Nah dan ben je zo uitgebouwd…

2 ondernemers uit Briançon hebben 2 jaar gespaard voor hun idee: een skigebied in een nabijgelegen dal. Ze kopen een pistebully en een 2 persoons stoeltjeslift van Doppelmayr. Ook nemen ze 4 mensen in dienst. De locatie van de lift is zo gekozen omdat hier al een hotel stond voor bergwandelaars in de zomer.

null

Gang is alles

Plaats een reactie