Wij geven het op...................

Gefeliciteerd!

❄️

Dat is een goede deal zeg! Zal wel wat zoekwerk gekost hebben ;). Maar lekker hoor!

Kijk, 92 reacties en jullie kunnen weer een jaar op wintersport. Goed om te horen dAr je de hobby toch niet hoeft op te geven!!

Dat systeem met die toeristenkaart heb ik in het zwarte woud ook gezien. Wij hadden iets geboekt waar dat niet bij zat maar kwamen er daar achter dat dat dus bestond. Een prima systeem om de kleinere skigebieden aantrekkelijk te houden.

Ik ga ervan uit dat je je heel gelukkig gaat voelen als je straks toch weer in de sneeuw staat!

Viel spaß!

🏂

Hardstikke leuk gebied Maartje. De Allgau is hardstikke leuk. Ideaal voor gezinnen met kleine kinderen.
Onze kinderen hebben er skiën geleerd. Ze worden nu zo goed dat ze sinds vorig jaar geen les en meer kilometers “nodig” hebben, maar eigenlijk willen ze ook wel graag terug naar oberstaufen, met de vertrouwde leraressen en pistes. Misschien ga je het niet geloven, maar vergeleken met 5 jaar geleden zijn de prijzen flink gestegen, ook op de piste.

Laatste jaren ook investeringen in het huendle gedeelte overigens, o.a. met een nieuwe eitjeslift.

Meer dorpen in de Allgau hebben soortgelijke “plus” kaarten, om meer weekgasten te trekken ipv de traditionele dagjesmensen uit Duitsland vb. Oberjoch, balderschwang etc.

Veel plezier!

Fun Lovin' Skier

@Maartje, Super dat jullie toch nog voor zo’n leuke prijs iets gevonden hebben, veel plezier en heerlijk genieten van de winter. Het spreek woord luidt ook zoekt en gij zult vinden.

Dienten Die Alte schule

Dat is idd een mooie deal. Ik weet dat de appartementen in veel Oostenrijkse gebieden in de zomer dit soort kaarten aanbieden maar dat ze dat nu ook in de winter gaan doen is een leuke ontwikkeling!

Aequilater Nubila

@Maartje: Top! Veel sneeuw plezier. Wie zoekt zal vinden! :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@maartje

Hoor ik daar nou een écht wintersporthartje kloppen? :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Hoi Maartje,

Ik ben er ook eens geweest en paar hele leuke dagen gehad:

Oberstaufen zelf is vrij Klein maar leuk en goedkoop!

Kijk eens voor een dagje naar:

https://www.wintersport.nl/skigebieden/fischen/kaarten…

De hornergruppe, erg leuk de Balderschwang en Ofterschwang.

Vanaf oberstaufen daarheen is 40 min uit m’n hoofd, tussen Balderschwang en Ofterschwang rijdt een bus geloof ik!

Net zover rijden is de Diedamskopf in Oostenrijk (geen vignet nodig uit m’n hoofd) wat gewoon een top berg is.

Je zult zeker een leuek vakantie hebben!

Succes en veel plezier! Voor vragen stuur me maar een bericht!

Gr,

Jeff

Seriously snow addicted family!

Hallo Maartje,
Volgens mij moet het goedkoper kunnen. Kijk op www brandnertal.at Skipas nog goed betaalbaar, kind tot bepaalde leeftijd gratis, of bambini prijs, ook mogelijk heden voor familie Skipas.
Ook de app normale prijzen.
Skigebied 2 dorpen met elkaar verbonden dmv gondel. Je zou de vvv kunnen bellen/mailen met de vraag wat er nog vrij is. Dan krijg je de accommodati’s die nog vrij zijn op je mail.
Ik denk dat je in het brandnertal niet veel duurder uit zult zijn, in vergelijk met winterberg. Oke je bent iets meer aan benzinekosten kwijt, maar dan kun je wel lekker skiën. In vergelijk met winterberg:-) als je gewend bent in oostenrijk of frankrijk te skiën, ben je in winterberg snel uitgeskied. Het is leuk voor een weekend of dag.
Het is maar een tip, het zou toch jammer zijn, het skien op te moeten geven.

@marie-louise heb je de overige berichten ook gelezen?

''Powder to the people''

Sorry, ik had niet zo snel door, dat er meerdere pagina’s waren.
Toch fijn dat ze iets gevonden hebben, en heerlijk gaan skiën, met het gezin.

Ik herken wel wat in het verhaal van Maartje. Ik voel mij meer en meer gedwongen naar andere, minder dure gebieden te kijken. De prijzen stijgen jaarlijks ontegenzeggelijk; daar kan geen inflatie tegenop.
Gelukkig zijn er nog altijd voldoende mogelijkheden voor mijn portemonnee, maar het dwingt mij wel (vroeg)tijdig te zoeken en te boeken.
Succes Maartje!

Plaats een reactie