Vanuit obertauern naar andere skigebieden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Voor komende winter zijn we weer aan het zoeken naar een geschikte wintersport locatie voor 15 personen (leeftijd tussen 22 en 32 jaar).

Één van de locaties die daarbij voor kwam is Obertauern, een voor mij onbekende locatie, maar ik begreep dat dit een wel prima locatie is voor zowel ski als apres ski? Afgelopen jaren zijn we al in Serfaus, Ischgl, Sankt Anton, Gerlos geweest, en we willen graag een nieuw skigebied ontdekken.

Het valt me op dat het skigebied een beperkt aantal ski kilometers heeft, maar ik heb ergens gelezen dat je met de skipas van Obertauern ook naar andere skigebieden kunt. Welke gebieden zijn dat en is de reisafstand hier naar toe kort?

Mocht verder iemand tips/opmerkingen hebben over dit skigebied, dan hou ik me aanbevolen…

Het gebied is wel prima voor een paar dagen. Lekker veel snelle stoeltjesliften.

Vanuit obertauern zelf is er geen grotere skikaart volgens mij.

Wel is er de salzburg card. Dan kan je in alle gebieden van salzburg gaan.
http://www.salzburgerland.com/de/ski-board/super-ski-card/sa…

Als je een auto hebt kan je dan elke dag een ander gebied pakken.

Obertauern is niet de beste locatie om weer naar een ander gebied te gaan omdat het best ver in een dal ligt.

Misschien handig om bijvoorbeeld in Zell am See of Flachau of Wagrain te kijken. De grote skipas te kopen en elke dag een ander gebied te bezoeken.

Mijn persoonlijke favorieten: Obertauern. Zauchensee - Flachauwinkl. Badgastein - Bad Hofgastein. Dorfgastein - Grossarl. Wagrain - Alpendorf.

Bedankt Jurian.
helder verhaal. Ben alleen zelf niet zo van het veel in de auto zitten tijdens mijn vakantie

Ik las nog wel ergens over het Gebied Katschberg dat wel via een combikaart beschikbaar zou zijn? Ken je dit gebied en is dit de “moeite waard”?

Bedankt Jurian.
helder verhaal. Ben alleen zelf niet zo van het veel in de auto zitten tijdens mijn vakantie

Ik las nog wel ergens over het Gebied Katschberg dat wel via een combikaart beschikbaar zou zijn? Ken je dit gebied en is dit de

Skifanaat op 3 sep 2014 15:19

Is volgens mij niet zo’n groot gebied. En al best ver rijden vanaf Obertauern.

Flachau is nog een optie:
https://www.google.nl/maps/place/5542+Flachau,+Oostenrijk/@4…

Vanaf Flachau helemaal naar Alpendorf is al best leuk.
Verder gratis skibus naar Flachauwinkl (10 minuten max via snelweg) en dan heb je ook het hele gebied van Zauchensee en Kleinarl.

Andere optie:
Bad gastein.
https://www.google.nl/maps/place/Bad+Gastein,+Oostenrijk/@47…
Gratis skibus naar Dorfgastein (aansluiting op Grossarl)
Gratis skibus naar Sportgastein (leuk voor 1 dagje)

Voor beide geld dat je dan niet die salzburger card hoeft te kopen.
De gewone passen van Flachau is geldig in al die gebieden en de gewone pas van Bad gastein is geldig in Dorf en sportgastein.
Zie website van Ski Amadé

Wij hebben in Flachau gezeten en gingen wel eens een dag skieen in Obertauern. Leuk om te doen, maar de reistijd met de auto was wel drie kwartier. Dit is ook de reistijd vanuit Rohrmoos-Schladming om naar Obertauern te komen. Zowel Flachau als Rohrmoos-Schladming zijn leuke gebieden waar je wel een dag kan vertoeven. Weet alleen niet of de skipassen geldig zijn van Obertauern in deze gebieden. Met de Salzburger Ski Card is dit wel het geval. Tevens geld deze ook voor Katschberg, dat is de andere kant van Obertauern de berg af. Kijk eens op deze site naar de skigebieden. Hier staan ook de pistekaarten op van deze gebieden. Kan je zien wat je ongeveer kan verwachten en hoveel kilometers piste je heb om te skieen. Succes.

Evert.

Thnx voor jullie reacties, verder nog iemand die wat weet over de apres ski in Obertauern? Aanraden?

ongeveer 10 minuten rijden van Obertauern ligt het skigebied Grosseck- Speiereck. Dit is een gebied met ongeveer een 50 km pistes, tevens ligt op ongeveer 20 minuten rijden, Aineck met een verbinding naar Katschberg dit heeft ongeveer een 70 km pistes. Beide gebieden zijn volgens mij inbegrepen in de skipas van Obertauern.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Verhaal van Stefski klopt met als toevoeging dat ook het skigebied Fanningberg onder dezelfde pas valt.

Met als toevoeging dat Fanningberg zo’n 25, 30 kilometer pistes heeft.

❄️

Als je niet per se aan Oostenrijk vastzit, kan je ook eens kijken in Italië, in bijvoorbeeld de Sella Ronda-gebieden (Alta Badia, Val Gardena, Val di Fassa, Arabba), van waar je zo’n 400 km pistes ter beschikking hebt.

Of je kan natuurlijk naar Frankrijk kijken. Ook veel afwisseling mogelijk in gebieden als Les 3 Vallées, Portes du Soleil, Paradiski, Alp d’Huez etc.

n.m.m. is flauchau helemaal super. De apres ski is daar heel erg leuk. Je kunt naar Wagrain skien en dan verder skien richting Alpendorf. Dan heb je echt een leuke dagtocht. Of met de bus naar Flachauwinkl. Daar kun je kiezen, of de richting Zauchensee, mooie hoog gelegen pistes (wel wat oudere liften), of richting Kleinarl (ook met een heel leuk funpark). En van uit Flachau kun je ook nog naar andere gebieden (Obertauern, Hochkonig, Schladming etc.). Ik denk dat je nergens beter kunt zitten. Wij gaan zelf altijd naar Kleinarl, kun je ook alle kanten op, maar daar heb je maar een heel bescheiden apres ski.

Plaats een reactie