Snowboard Reparatie

Hallo mede wintersporters,

Na veel gebruik van het board is de onderzijde losgekomen aan beide uiteinden.
Heeft één van jullie dit ook wel eens gehad? En ervaring/tips met het repareren hiervan?

Met vriendelijke groet,
Laurens
//

null

Tja… om een nieuwe plank denk maar!!!

Dit is inderdaad total-loss. Ik heb al heel wat boards zien langskomen in verschillende stadia van ‘ontbinding’ in mijn jaren als skiman. Maar dit is wel heel heftig.

Bij ons in de winkel hadden we een soort wedstrijd tussen de skimannen wie de moeilijkste reparaties kon uitvoeren, dus namen we veel zwaar beschadigde ski’s of boards vaak aan als uitdaging. Maar hier zouden we niet aan beginnen. Om dit te maken zou je een echte skipers nodig hebben.

Click. Click. Peace

Wow, dit heb ik noh nooit gezien.
Hey lijkt of het board een keer heel warm is geworden en daarna heel snel afgekoeld.
Tijd voor een nieuw boardje.

Je kunt het natuurlijk proberen te epoxy-en en héél goed klemmen/persen, maar dit komt nooit meer écht goed.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Burton Blunt boardje zeker? Heb er zelf ook 1 met hetzelfde probleem. Ik heb een poging gedaan het te lijmen met epoxy maar dat werkt niet. Op andere fora ook Burton Blunts gezien met delaminatie van de base, eindresultaat is dat je toch een ander board kan gaan kopen…

Dank voor de snelle reacties!

Zal het probleem eerst proberen tijdelijk op te lossen door de boel te lijmen. Mocht dat niet lang stand houden dan word het tijd voor een nieuw board! (Was ik al bang voor)
Het gaat hier inderdaad om een Burton Blunt. Heb deze nu een jaar of 5 in bezit.
Zou dit een kwaaltje zijn? Of zou het door verkeerd verwarmen zijn gekomen bij het waxen? (Hou het verwarmelement Nooit lang vast op dezelfde plek, altijd in een vloeiende beweging!!)

Als je een nieuw board moet halen zou ik nu gaan en niet wachten. Ik heb afgelopen vrijdag een 2014 model gekocht met flinke korting. De 2015 modellen komen rond deze tijd binnen. Er is nu nog veel keus bij de modellen van vorig seizoen.

Burton Blunt boardje zeker? Heb er zelf ook 1 met hetzelfde probleem. Ik heb een poging gedaan het te lijmen met epoxy maar dat werkt niet. Op andere fora ook Burton Blunts gezien met delaminatie van de base, eindresultaat is dat je toch een ander board kan gaan kopen…

Pazz op 14 sep 2014 21:30

Misschien nog een “zielig” mailtje sturen naar burton? Als het een constructiefout betreft, kunnen ze je misschien wat helpen? Al is het board al 5 jaar oud…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik zie er wel uitdaging in. Aangezien ik zelf ski’s bouw, ben ik in het bezit van een pers. Als het board in de pers past, kom ik een heel eind.
Als je belangstelling hebt mail dan naar infoapestaartjesmeltskiservice.nl

smeltskiservice.nl

Plaats een reactie