Websitezaken - bugjes en suggesties

Omdat ik denk dat het toch zinnig is om feed-back te blijven geven op de (inrichting en werking van de) website, hier een topic waar we dat allemaal in kunnen melden (eerdere topics zijn zo ver weg gezakt dat ik ze niet meer kan vinden).

Ik heb nog een paar bugjes:

  1. De forum-overzichtspagina wordt niet zo snel geüpdatet als ooit het geval was (je zag toen meteen na je reactie dat topic bovenaan de lijst met het juiste aantal reacties etc.). Dat is nu niet meer zo. Zelf een harde refresh helpt niet.

  2. Bij het quoten valt nog vaak de gequote tekst weg. Dus heb je allleen de naam en datum van degene die je citeert.

  3. Veel smileys worden niet goed getoond (Chrome). Zijn nu lege vierkantjes.

*bericht bewerkt door Yo-han op 18 nov 2014 10:01

De ‘laatste’ blog berichten (op de homepagina naar beneden gescrold) zijn die van @Rogier uit 2008. Misschien waren dat de eerste?

Even wat feedback voor de liefhebbers.

Los van de (reeds gemelde) bugs, hieronder een aantal “dingetjes” die wat mij betreft beter kunnen/moeten;

-melden van foute posts, dubbele topics en spam via een knopje zou erg handig zijn. (scheelt ook een hoop admin-werk)

-posts kunnen te lang worden aangepast. Tot bijvoorbeeld een uur na plaatsing zou genoeg moeten zijn. Net een topicstarter die na enkele dagen zijn openingspost verwijderd omdat de antwoorden 'm blijkbaar niet bevallen. Topic is nu onduidelijk/onbruikbaar.

-posts op het weblog zijn niet aan te passen. Kleine (taal)foutjes kunnen niet (direct) worden gecorrigeerd.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als ik naar mijn profiel wil, dan krijg ik het volgende:

https://www.wintersport.nl%5BwmUserId%5D

Als ik naar mijn profiel wil, dan krijg ik het volgende:

https://www.wintersport.nl%5BwmUserId%5D

Ralphie op 23 sep 2014 20:23

Ik ook…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D
When life gets too complicated.... SKI

Als ik naar mijn profiel wil, dan krijg ik het volgende:

https://www.wintersport.nl%5BwmUserId%5D

Ralphie op 23 sep 2014 20:23

Zelfde probleem treed op bij notificaties.

Enkele andere bugs die ik tegen kwam:

  • Foto’s uploaden: geeft momenteel een foutmelding
  • Berichten met een tag voor een persoon: als deze wordt aangepast (edit) wordt de tekst na de tag ook blauw en hyperlink.
  • Quoten is nog steeds niet vlekkeloos: inhoud van de quote ontbreekt of delen van de “code” die voor een quote wordt gebruikt blijven zichtbaar.
  • De lijst met forums wordt niet continue geupdate: ik heb zelf de meest recente forums van 3 uur geleden nog bovenaan staan.

Succes! :-)

In mijn profiel kan ik aangeven of ik ski of snowboard. Er is geen optie beide, en ik doe allebei. Ik zal denk ik niet de enige zijn.

We gaan vandaag een aantal van deze problemen meteen verhelpen!!

Opgeloste problemen

  • Forum index wordt weer meteen ververst na een nieuwe reply in een topic
  • Links naar je profiel vanuit de header werken weer
  • Forum afbeeldingen upload werkt weer
  • Quote problemen opgelost
MAND!

@Jasper

  • Berichten met een tag voor een persoon: als deze wordt aangepast (edit) wordt de tekst na de tag ook blauw en hyperlink.

Heb je hier een voorbeeld van? Kan deze problemen zelf niet naspelen.

MAND!
  1. Veel smileys worden niet goed getoond (Chrome). Zijn nu lege vierkantjes.
GiGi op 23 sep 2014 10:37

@Gigi Heb je hier nog steeds last van? Een goede refresh zou dit probleem moeten verhelpen. Komt waarschijnlijk door de nieuwe url waar de smilies sinds gister vandaan komen.

MAND!
  1. Veel smileys worden niet goed getoond (Chrome). Zijn nu lege vierkantjes.
GiGi op 23 sep 2014 10:37

@Gigi Heb je hier nog steeds last van? Een goede refresh zou dit probleem moeten verhelpen. Komt waarschijnlijk door de nieuwe url waar de smilies sinds gister vandaan komen.

Yo-han op 24 sep 2014 11:05

@Yo-han, 't is opgelost :)

@Sneeuwbaard

-melden van foute posts, dubbele topics en spam via een knopje zou erg handig zijn. (scheelt ook een hoop admin-werk)

Geef zo’n topic een “downvote” en hij word automatisch bij een moderator ter review gelegd. Voor specifieke zaken als dubbleposts moet je gewoon even een pm sturen naar een moderator.

-posts kunnen te lang worden aangepast. Tot bijvoorbeeld een uur na plaatsing zou genoeg moeten zijn. Net een topicstarter die na enkele dagen zijn openingspost verwijderd omdat de antwoorden 'm blijkbaar niet bevallen. Topic is nu onduidelijk/onbruikbaar.

Bewerken is nu beperkt tot een uur na posten.

MAND!

@Jasper

  • Berichten met een tag voor een persoon: als deze wordt aangepast (edit) wordt de tekst na de tag ook blauw en hyperlink.

Heb je hier een voorbeeld van? Kan deze problemen zelf niet naspelen.

Yo-han op 24 sep 2014 10:53

@Yo-han dit is een voorbeeld uit dit forum: https://www.wintersport.nl/forum/topic/162245

Sluit me aan bij @japser ;-)
Ik heb geen eens een snowboard :-)

Jasper op 23 sep 2014 10:20

Ps. deze wijziging is met een mobiele telefoon toegepast.

@Jasper Dat probleem is als het goed is al opgelost voor topics in de toekomst.

MAND!

Ik zou ook mijn kleine ergernis hieraan toe willen voegen. Bij het klikken op een notificatiemail als "Nieuwe reactie in het forum topic “Blablabla” kom je op pagina 1 terecht, terwijl je dan natuurlijk naar de laatste pagina (onderaan) wilt.

''Powder to the people''

Ik kan in mijn profiel niet aangeven naar welk gebied en wanneer ik ga.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

@Jacqueline2 Bedoel je de skikalender? Werkt die niet of had je hem nog niet gevonden?

MAND!

@Yo-han, ik bedoel inderdaad de skikalender. Hij werkt niet bij mij

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

@Jacqueline2 Welke browser gebruik je en wat werk er precies niet? Kan je dat proberen te omschrijven?

MAND!

@Yo-han Ik gebruik internet explorer. Zodra ik het gebied intype in de regel dan vind hij deze wel. Als ik hem dan aanklik bevestigd hij dit niet in de regel en blijft deze dus leeg.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Nog een dingetje: bij mijn overzicht van notificaties staat als bron ‘blog’ terwijl het toch echt een forumbericht betreft…

Was een topic gestart. Blijkt dat het hele topic verdwenen is. En als ik kijk in mijn profiel bij het overzicht van mijn eerdere reacties/forumactiviteiten, dan blijkt dat die ook niet meer geregistreerd te worden… Denk ik???

Aequilater Nubila

@Jacqueline2 Ik ga er naar kijken.
@winterwonderland Wat was de titel van dat topic?

MAND!

mijn ´nieuw sinds laatste bezoek´ balkje klopt niet, en elke keer als ik ververs staat ie ergens anders…

Certified ski-boy, glijbewijs

Opgeloste problemen

  • Forum index wordt weer meteen ververst na een nieuwe reply in een topic
  • Links naar je profiel vanuit de header werken weer
  • Forum afbeeldingen upload werkt weer
  • Quote problemen opgelost
  • nieuw sinds laatste bezoek
  • Skikalender problemen in Internet Explorer
MAND!

Goed werk, heren!
@Yo-han, sinds wanneer draag jij trouwens een skibril? Ook tijdens het werk?

@Gigi Sinds ik van het forum begreep dat je met zo’n bril meer diepte ziet. Werkt ook erg goed tijdens het ontwikkelen. :)

MAND!

Ik zie bij een aantal vaste klanten een andere avatar-foto bij hun forum-posts dan bij privéberichten. O.a. bij @CJAHulskamp

@Yo-han. Ik dacht dat ik het zoiets genoemd had als ervaringen skischool Grossarl? Kan je daar wat mee?

Aequilater Nubila

Als ik in een deelforum (bijvoorbeeld Reisverslagen) de 2e pagina wil bekijken via de knop, kom ik op de tweede pagina van het algemene forum. Via de zoekbalk invoeren werkt wel (maar dat is niet zo handig).

❄️

Plaats een reactie