Skilessen nodig?

Afgelopen winter vond ik het weer eens tijd voor 2 ochtenden privéles na 20 jaar geen les meer gehad te hebben, ik moet eerlijk bekennen dat ik er best wel wat aan heb gehad (ik ski overigens al 33 jaar en ben nu 37) maar na 2 dagen door 2 verschillende leraren hetzelfde lesmateriaal totaal anders uitgelegd te hebben gekregen vond ik het wel weer welletjes, ik vind het geen probleem om veel geld te moeten betalen voor privelessen maar dan moet je er ook echt wat aan hebben en moet het niet zo zijn dat je door een zelfde skischool verschillende technieken aangeleerd krijgt.
Dit was overigens in Zell am Ziller, ik weet niet of dat overal zo zou zijn, misschien weten anderen hier meer van?

Het is maar wat je zelf wilt.
Dergelijke discussies heb je ook in andere sporten.
Er zijn mensen die naar het sportlab gaan om hun vo2max te meten en daar dan mee naar een personal trainer gaan om een aangepast cardio-training schema met bijhorend voedingspatroon. Om zich op die manier voor te bereiden op een marathon onder de drie uur. Anderen gaan gewoon lopen in het beste geval met een hartslagmeter. Daarmee lopen ze misschien de 42 km in 5h.
Maar als ze de eindmeet bereiken zijn ze beiden voldaan dat het doel bereikt is.

Bij het skiën wil de één de perfecte techniek op het beste materiaal. En wil de ander gewoon voor dat ene weekje vakantie genieten van het skiën, het uitzicht en de sfeer.

Ik heb met beide keuzes geen probleem als er maar een basis techniek aanwezig is.

Plaats een reactie