2015 Februari Goedkoop Wintersport

Wie wil er nou niet goedkoop op wintersport met sneeuwzekerheid en 1 minuut lopen tot de lift?

Dit seizoen [volgend jaar] willen wij voor het eerst met onze kinderen op wintersport. Normaliter gaan wij altijd met zijn tweeën en dus zijn de kosten nog wel te overzien [laagseizoen].

Maar hoeveel zouden de kosten ongeveer zijn met 3 kinderen? Natuurlijk hangen deze kosten van veel factoren af maar iemand is mij toch voor geweest en is een keer met drie kinderen op vakantie geweest?

Dit is de situatie: 1 kind zal in een klasje gaan [5 jaar] en nummer 2 [3 jaar] en nummer 3 [8 maanden] zullen bij Opa/Oma blijven en/of bij een van de ouders. Dit houdt in dat ik en mijn vriendin van de zes dagen dat we zouden kunnen skiën, zeker twee dagen niet zullen skiën. Maar dit hebben we er graag voor over. Scheelt weer de kosten van 2x een weekpas.

Kleding/materiaal voor de kinderen zullen wij via de Aldi/Lidle of MP aanschaffen. Plus willen we een huisje/appartement boeken zodat we rustig kunnen koken.

Maar nu mijn vragen:

  1. Wie kan er uit ervaring zeggen, wat ongeveer de kosten zouden kunnen zijn? Standaard rekende ik op 750-850 euro PP [exclusief materiaal] voor een [1] volwassen.

  2. Ervaring met gebieden? Natuurlijk zijn wij bereid om niet naar onze standaard gebieden zoals Koningsleiten/Soll/Flachau te gaan. Kleinere gebieden zijn prima zodat ik kan zien hoe mijn kroost aan het trainen is voor de Olympische Spelen :)

  3. Ter info, wij kijken nu naar Montafon ivm de reisafstand.

Dus het delen van ervaringen, graag!

Groeten,

Mart

Dat is toch wel ong uit te zoeken? Zoek een appartement, kijk op de site van het skigebied wat de kosten van de dagpassen zijn en daar staat meestal ook wel eea over lessen en materiaalhuur bij. Kosten voor levensonderhoud zijn hooguit iets hoger dan in NL.

Correct, dat is zeker uit te zoeken en daar zijn we ook zeker mee bezig. Maar ik gebruik dit forum als hulpmiddel voor ervaringen en suggesties. Bijvoorbeeld hebben wij hier gelezen dat sommige gebieden, kinderen tot en met 6 jaar; gratis met de lift laten gaan.

Ook dat staat dan toch wel op de site? Voor (hele) jonge kinderen kost een skipas niets of heel weinig:
Bijv, iets verder dan Montafon: http://www.3taeler.at/de/3taelerskipass-25-bis-21-tage…

Wat ik begreep waren mijn ouders de laatste keer ongeveer €3500,- kwijt voor een week wintersport (Gashurn, Montafoon). Dit was dan inclusief benzine, tol en 1-2x uit eten. Voor de rest aten we in het appartement. De jaren er voor scheelde het ook niet heel veel maar konden we nog wel eens geluk hebben met de skipas/materiaal (zie kanttekening).

De kanttekening die hier wel gemaakt moet worden is dat wij drieën (de kinderen 15-17-19) allemaal materiaal moesten huren en 4-5 dagen les hadden. Alleen mijn jongste broertje had nog de kinderkorting op de skipas.

Misschien is dit een kleine indicatie van de prijs

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Welke week zou je willen gaan?

Wat ik begreep waren mijn ouders de laatste keer ongeveer €3500,- kwijt voor een week wintersport

Dank… hier kan ik wat mee. Voordeel is dat ik maar een kind op school hoef te zetten. Helaas wel in het hoogseizoen [voorjaarsvakantie]. Ben me aan het oriënteren via kindvriendelijk gebieden :)

Kijk eens op de site http://www.brandnertal.at misschien iets voor jullie. Nog vrij rustig, goede skischool, niet mega. Skipas en accommodatie betaalbaar, veel kinder aanbiedingen bv tot bepaalde leeftijd gratis pas.
Destijds, toen onze kinderen nog klein waren, zochten wij een leuk gebied. Inmiddels zijn onze kinderen volwassen, en gaan nog steeds graag mee.
Zou je meer info willen, of vragen hebben, mag je me altijd een pm sturen.

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechië, Spindleruv Mlyn. Niet te vergelijken met Oostenrijk/Frankrijk waar we normaal naar toe gaan… maar vorig jaar leerde de ervaring dat we met onze kleine kinderen voornamelijk een beetje bij de makkelijke pistes bleven hangen en niets hadden aan de grote hoeveelheid kilometers…Ik weet dus niet hoe het bevalt maar het is wel aanmerkelijk goedkoper.
We zijn nu inclusief, lessen en materiaal voor de kinderen ( 4 stuks) in een hotel met logies/ontbijt, 400 euro goekoper uit dan alleen ons appartement in Oostenrijk vorig jaar…dus ja, dat is zeker de moeite waard om te proberen denk ik…na de vakantie zullen we pas weten of het voor herhaling vatbaar is :)

Zowel de Achensee als Hochoetz-Kühtai hebben erg goedkope skipassen. Hochoetz-Kühtai is erg sneeuwzeker (bergen tot 2400 meter, pistes niet onder de 1400/1500) en de Achensee staat bekend om de aandacht voor kinderen.

❄️

Kijk eens naar Steibis/Oberstaufen. Daar is bij vele appartementen/woningen de skipas incl. (oberstaufenpluskaart ). Let wel op met boeken, of ze dit ook aanbieden.

Je betaald dus alleen het appartement, evt skiles, de benzine en het eten/drinken wat je gebruikt (thuis of in restaurant).

Wij gaan er dit jaar heen.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Helaas wel in het hoogseizoen [voorjaarsvakantie]. Ben me aan het oriënteren via kindvriendelijk gebieden :)

Mart2 op 14 okt 2014 13:22

Dan is Montafoon zeker aan te raden (ook een leuk gebied voor als je geen klein kind meer bent :D). Wij gingen altijd met Kerst dus dat is ook hoogseizoen. De laatste keer dat wij er waren was wel 4 jaar geleden spijtig genoeg… Verder hadden wij een (ambts)woning achter het politie bureau. Omdat mijn vader daar al 25 jaar skiet kende hij die mensen al wel en schenen wij wel een lagere huurprijs te betalen. Het huis was namelijk verkocht en de nieuwe exploitant dreef de prijs voor ons met een gestaagd tempo op per jaar om het gelijk te trekken.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Ik heb gemerkt dat het met kinderen niet veel duurder of zelfs goedkoper is om half pension te nemen omdat ze flinke korting krijgen. In een appartement nemen ze gewoon de plek in van een volwassene, dus daar betaal je ook voor.
Ik heb nu voor 2 gezinnen geboekt. 4 volwassenen en 5 kinderen van 4,5,6,6, en 7
Wij zijn inclusief halfpension, skipas, skihuur (1 volw en 5 kinderen) €4500 kwijt, dus 500 PP
We zitten in 2 familiekamers, dus de kinderen slapen bij ons op de kamer.
Je bent wel aan de late kant met boeken, want er is al heel wat bezet. Voor ons was dit helemaal lastig omdat we met zoveel zijn.
Kijk eens bij Sunweb naar Chardonnelles in Superdevoluy. Dat was onze favoriet, maar ons gezelschap paste niet meer. We gaan nu naar Italie, Canazei. Dat ziet er ook top uit.

Skiles gaat nog wel een flinke kostenpost zijn. €260 per kind inclusief middageten zag ik, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden. Ik vind 2x2 uur per dag les wel prettig voor ze omdat ze voor het eerst gaan beginnen. Dan gaat het sowieso al snel richting 200 euro. Misschien dat we het middageten nog weg kunnen laten, maar als ze met ons meeëten kost het ook.

Fiss,
een van de kindvriendelijkste gebieden,
vanuit terras restaurant is de oefenweide mooi te zien.

Geje, dat zal best, maar een goedkope vakantie kun je daar denk ik wel vergeten. Net als in de andere bekende ski-oorden.

Dank allen voor de reacties, dat we laat zijn weten we. Dit is eigenlijk een last minute call omdat we niet hadden verwacht dat we zouden kunnen gaan ;)

Plaats een reactie