Zimmer Frei (zonder boeken gaan skiën 8-11 november)

Iemand ervaring met het vetrekken naar de alpen zonder boeken en de dag ervoor beslissen waar je naartoe rijdt. Is het makkelijk een van de gekende “Zimmer Frei” te vinden? Het zou gaan om de periode 8-11 november…

Gehan

Ik neem aan dat je wilt wintersporten, in die periode zijn er maar een beperkt aantal gebieden open. Waarom niet kort van te voren (of nu al) boeken? Dan weet je waar je aan toe bent betreft prijs, locatie enzo.

Gewoon heenrijden en daar wat zoeken gaat ook prima, maar ik zie er het nut niet van in.

Jep wintersport! Om midden die week weer en condities te kunnen bekijken en dan te beslissen en misschien twee keer twee dagen op een verschillende gletsjer te doen… :-)

Gehan

Ik zou dan één dag van te voren iets boeken. Scheelt wat gedoe/tijdsdruk op locatie.

Koste dat ik van tevoren heb geboekt is 2 dagen. Vind het wel een prettig idee dat je weet wat je terecht komt en je kan toch het weet afwachten.

Paar dagen van tevoren boeken.
November is traditioneel de maand dat veel Oostenrijkers (wonend/werkend in wintersportoorden) op vakantie gaan, dus veel accomodatie zal dicht zijn.

Dat doe ik altijd, ik heb nog nooit geboekt, altijd op de bonnefooi.
En dat is geen enkel probleem, ook niet tijdens de kerst of krokus.
Alleen je wilt wel in een vreemde periode op pad gaan, half november zit er veel dicht, dan ben
je denk ik nog 3 á 4 weken te vroeg.

Ik zou er gewoon heenrijden naar het gebied waar je op dat moment wil zijn.

Installeer de apps zoals bookings.com en hotels.com etc.

Neem een dataroam bundeltje, slinger je internet aan en hopsasa alle beschikbare kamers in een straal van xxxx km vanaf jou positie komen naar voren, inclusief rating en alles, vaak ook goedkoper dan dat je binnenloopt en vraagt om een kamer.

Lukt ons altijd in de zomervakantie, ja ook tijdens de bouwvak in espana.

Overigens is het wel altijd garantie tot aan je autodeur, geen plaats is geen plaats.

Vergeet niet bij iedere keer zodra je gaat rijden te roepen “road trip”
Het heeft overigens wel iets avontuurlijks om niet te weten waar je gaat slapen of überhaupt ergens kan slapen, heeft wel zijn charme.

Overigens is een nachtje doorhalen in Spanje op de motorkap van je auto onder de sterrenhemel beter te doen dan Oostenrijk met -16

don't count the days, make the days count !

Of dat werkt vraag ik me af, ik verblijf soms bij gezinnen die niet eens internet in huis hebben, laat staan dat ze op een app. zitten aangesloten. De app’s werken alleen voor de grotere/luxere hotels, als de info al up-to-date is. In veel dorpen hebben ze een vvv of een wand met rode en groen gekleurde lampjes, maar mijn ervaring is dat daar vaak niets van klopt, zelfs de VVV weet het meestal niet, en moet eerst telefonisch informeren of er nog plek vrij is. Ik ga altijd op de bonnefooi, en meestal heb ik binnen een half uur wel iets geregeld, dat gaat sneller dan een rondje VVV, of via onvolledige info van een app.

Plaats een reactie