Webcambeeld als achtergrond smartphone: how to!

Eric dank voor je reactie en dat je gaat kijken om ook meerdere webcams te kunnen tonen (tegelijk of met pijltjes).
Dank ook voor uitleg omtrent verversen van de webcams.

Een voorbeeld van een webcam die constant van naam veranderd is/zijn deze (onderaan van die site):
http://www.landhausweisl.at/landhaus-weisl/wetterbericht-liv…

null

Dat is wel irritant ja… Kan ze wel eens een mailtje sturen of ze een directe URL hebben. In zo’n webcam lijst met naam is toch ook reclame voor ze :)

Ik ben benieuwd wanneer ik de uitnodiging van de beta kan verwachten.

Ik ben vandaag een eind opgeschoten met de widget. Die widgets zitten nogal complex in elkaar en vooral omdat ik meerdere apps maak vanuit een project. Daarnaast maak ik het ook nog in de nieuwste ontwikkel taal van Apple dus het is even uitdagend :)

Stuur je e-mail maar alvast via PM waar de beta heen kan :)

Ok prima bedankt voor de update en succes met het leren van Apple’s nieuwe ontwikkel taal. We zijn zeer benieuwd.
Je hebt een PM met mijn e-mail adres.

Heel gaaf die app, als hij in de appstore staat ga ik hem zeker downloaden!
Succes verder!

Ben ook zeer benieuwd naar de iphone app van je Erik, ziet er goed uit!

Nou het duurde even (doe het ook maar als hobby :p ) maar ik heb de app updates ingediend bij de iTunes Store. :) Gemiddelde wachttijd is nu 5-6 dagen, dus hopelijk ergens volgende week beschikbaar in de Store! Testbuild was er niet doorheen gekomen dus die heb ik even overgeslagen. Screens:

null

null

null

Je kunt op dit moment 1 webcam selecteren die in de widget staat. Als je er geen selecteert wordt er telkens een willekeurige webcam uit de lijst gepakt. Omdat je niet kunt swipen in het Notificatie centrum heb ik meerdere widgets even overslagen voor deze versie, maar dat komt hopelijk in de volgende versie net zoals wat leuke dingen zoals 3D Touch e.d.

Ik vroeg me al af hoe het ermee stond. Ik ben zeer benieuwd wanneer de app beschikbaar is. Wat is de naam trouwens? Is het soms ‘AlpenCams’ zoals uit sommige screenshots naar voren komt? Wat gaat de prijs zijn?

Dat is hem ja. Die nu in de App Store staat is sterk verouderd omdat alle webcam links in de app zelf staan, niet in een online database zoals nu met de nieuwe versie het geval is.

Prijs is de goedkoopste mogelijkheid, prijs van een broodje, 0,99. Zal wel een aantal promo codes weggeven als dat mag van de admins hier :)

@erich is de beschrijving van de app verouderd die in de appstore staat of is het nog de oude versie van de app?
ik ben benieuwd namelijk naar de nieuwe versie!

super om te horen dat er eindelijk ook goed nieuws is voor de ios gebruikers!
En het ziet er ook nog echt goed uit…
@EricH bedankt voor het werk dat je hierin gestoken hebt, laat zeker weten wanneer de app beschikibaar is!

greets!

Ziet er goed uit, complimenten!

gaaf hoor, ga hem zeker installeren!

@erich is de beschrijving van de app verouderd die in de appstore staat of is het nog de oude versie van de app?
ik ben benieuwd namelijk naar de nieuwe versie!

engineerd op 27 nov 2015 15:23

De huidige app ‘AlpenCams’ die ik vond (Ontwikkelaar: Eric Horstmanshof, © 2013 Arrow Webprojects) is flink verouderd qua app (iOS6 look & feel met laatste update uit 2013) en beschrijving. Ik heb deze al gekocht en verwacht dan ook één dezer dagen de update als Apple deze heeft goedgekeurd.
@EricH ik hoop dat ook de bug eruit is dat je met de iPad de app alleen op één manier kunt zien. Bij mij roteert de oude app versie niet mee en toont onderste boven met een iPad mini2 en iOS9.1.

@erich is de beschrijving van de app verouderd die in de appstore staat of is het nog de oude versie van de app?

ik ben benieuwd namelijk naar de nieuwe versie!

engineerd op 27 nov 2015 15:23

De huidige app ‘AlpenCams’ die ik vond (Ontwikkelaar: Eric Horstmanshof, © 2013 Arrow Webprojects) is flink verouderd qua app (iOS6 look & feel met laatste update uit 2013) en beschrijving. Ik heb deze al gekocht en verwacht dan ook één dezer dagen de update als Apple deze heeft goedgekeurd.

@EricH ik hoop dat ook de bug eruit is dat je met de iPad de app alleen op één manier kunt zien. Bij mij roteert de oude app versie niet mee en toont onderste boven met een iPad mini2 en iOS9.1.

pacorob op 29 nov 2015 15:42

Die versie is inderdaad sterk verouderd maar die wordt dus volgende week (hopelijk) geüpdatet. De app is dan nog wel alleen in landscape te gebruiken maar in de volgende versie (die ik direct na goedkeuring inlever) kun je hem met alle oriëntaties gebruiken.

Apple laat ons wel lekker wachten geloof ik Eric.

Zal ik hem vast aanschaffen of adviseer je om nog even te wachten? lijkt mij een erg leuke app

Ik denk dat ik niet zo handig ben maar krijg de app niet in ijn Widget

Jep helaas wel. Staat nog steeds op “Waiting For Review”.
@jaimey030 Met de huidige versie die nu in de App Store staat is dat helaas nog niet mogelijk, als je nog even geduld hebt dan kan dan met de nieuwe versie wel!

Sorry dan begreep ik het verkeerd.

ik wacht geduldig af…

Ik zag vandaag dat de update van de app beschikbaar was in de App Store:
https://itunes.apple.com/nl/app/alpencams/id556445432?mt=8…

Yes eindelijk!! Leuk!
Het ziet er prachtig uit met de moderne iOS9 look en feel en werkt vrij goed op mijn iPhone 5s en iPad mini2 (beide op iOS9.1).

Ik begreep al dat er een update aan kwam hierna, maar toch een paar punten van opbouwende kritiek (die er mogelijk al aankomen):

  1. Het zelf kunnen toevoegen van een webcam zou wel ideaal zijn
  2. Het kunnen zoeken zonder speciale tekens denk aan ‘solden’ voor Sölden, briancon voor Briançon.
  3. De grootte (hoogte) van de afbeelding kunnen kiezen in de widget
  4. Bij de iPhone zit er vrij veel loze ruimte boven en onder de webcam afbeelding t.o.v. zelfde webcam op iPad (widget) het zou mooi zijn als deze loze ruimte er niet is
  5. Vertalingen doen naar Nederlands: landen namen, gebieden en notificatie ‘center’ (bij instellen als widget)
  6. Het zelf kunnen instellen hoe vaak een webcam moet verversen in de widget
  7. Als je op de webcam foto klikt in de widget naar de website gaan waar je de webcam afbeelding in volledige grootte ziet
  8. Meerdere webcams als widget tegelijk in kunnen stellen (switchen tussen webcams met < >) zoals ook bij Glimpse
  9. Kunnen tonen in de widget wanneer die het laatst de webcam ververst heeft (kleine tekst onder afbeelding)
  10. Kunnen tonen in de widget waar de webcam widget is bijvoorbeeld: ‘Seefeld - Gschwandtkopf - dal’
  11. Kunnen zoeken in alle webcams van alle landen zowel onder plaatsnaam als gebiedsnaam. Nu moet ik eerst ‘Germany’ zoeken en kan dan pas zoeken op de naam en dan pas op gebied of webcam naam
  12. Ik mis nog enkele populaire Duitse plaatsen als Winterberg, Willingen, Bocksberg, Wurmberg e.d.

gekocht en gedownload! ben benieuwd. ga er lekker mee aan de gang.

Hallo,

Ook gekocht en gedownload. Onder Skigebied Reschenpass staat helaas geen Nauders…

@EricH Ik had gisteren een webcam geselecteerd om in de widget te tonen.
Dit leek gisteren goed te gaan, maar vanmorgen en zojuist weer gekeken in widget en de webcam wil maar niet updaten ondanks dat ik WIFI verbinding heb en alle andere widget wel geupdate zijn.

Als ik in de AlpenCams app kijk zie ik wel een actuele webcam afbeelding (van vandaag).
Het voorbeeld dat ik heb is:
Austria > Seefeld Olympiaregion > Gschwandstkopf

Het verwijderen van de webcam en gelijk opnieuw toevoegen via de app werkt helaas niet.
Ook het weghalen van de AlpenCams widget en opnieuw toevoegen helpt ook niet.
Ik heb nu een andere webcam geselecteerd om te zien of het met meerdere webcams speelt.

Zaterdagavond inderdaad goedgekeurd en toen direct in de store gezet. Bedankt voor het feedback lijstje.

  1. Dit is inderdaad iets wat ik nog wel wil gaan toevoegen.
  2. Dit staat op de feature lijst en komt er in.
    3,4) De grote van de widget was inderdaad te hoog, in de volgende versie is dit opgelost en is de loze ruimte weg
  3. Veranderd in de volgende versie
  4. Komt ook over een tijdje
  5. Bedoel je naar de website of de app? Naar de app vind ik wel een goede, daar kun je ook in en uitzoomen. Ga ik regelen
  6. Dit komt er zeker in, dat je ook in instellingen de volgorde kunt wijzigen
  7. Dit is ook wel handig, ik kan de tijd niet uit de afbeeldingen lezen maar de update tijd van de app zelf kan prima
  8. Ook handig, komt erin
  9. Universele zoekopdrachten ben ik ook van plan
  10. Ik heb gisteren ruim 400 webcams toegevoegd, ik ga er vanavond weer veel toevoegen!

Naast dit zijn er ook nog een hoop andere opties wat ik wil toevoegen, maar ben er hard mee bezig ;)
@Shuffle Ga ik nu toevoegen, als je binnen 45 minuten weer kijkt staan die er tussen. @pacorob Ik ben al een tijdje met versie 4.1 bezig waarin dit hopelijk helemaal is opgelost. Helaas knalt iOS de widget er soms uit als het geheugengebruik te groot is (bij grote afbeeldingen). Vreemde is dat dit soms wel en soms niet gebeurd. Afbeeldingen in de widget worden nu in 4.1 iets verkleind. Kan je de webcam eens uit de widget halen (webcam bekijken, opties, verwijder als widget) en dan de widget verwijderen uit het notificatie centrum? En dan weer toevoegen? Hoor graag je bevindingen, kan ook via feedback via instellingen.

@EricH bedankt voor je snelle reactie en dat veel van de gevraagde functionaliteiten er in een volgende versie (of een latere versie) terug gaan zien.

Qua skigebieden ga ik eerder zoeken op een plaats dan op een naam van een skigebied overigens dus wat mij betreft mag de plaatsnaam eerder genoemd worden als je zoekt, maar zoeken op skigebied naam is uiteraard ook mooi.

Qua 7 doelde ik op het klikken van de afbeelding in de widget in het notificatie centrum en dat je dan naar de website doorschiet waar de afbeelding staat zodat je deze kunt inzoomen e.d.

Qua niet verversen. Dank voor de uitleg en hopelijk dat versie 4.1 dit verhelpt als deze uit is.

Het verwijderen van de webcam en gelijk opnieuw toevoegen via de app werkte helaas niet.
Ook het weghalen van de AlpenCams widget en opnieuw toevoegen helpt ook niet.
Ik heb nu een andere webcam geselecteerd om te zien of het met meerdere webcams speelt. Nu ververs deze tot nu toe nog wel (om het half uur wordt die geupdate).

Enig idee wanneer je die 4.1. versie gaat versturen naar Apple? Ik kan niet wachten :)

Ik heb inmiddels een hoop dingen gefixed in de Widget. Ben ook bezig om meerdere webcams te laten zien en dat je met pijltjes kunt wisselen van webcam. In de instellingen kun je de volgorde wijzigen. Tot nu toe werkt het lekker :)

Ik denk dat 4.1 dit weekend wel ingeleverd kan worden met de nieuwe widget en veel nieuwe functies ;) Wil er nog zoveel mogelijk functies instoppen omdat je tijdens de kerst 5-7 dagen geen updates in kunt leveren. Dus als het daarvoor nog kan zou mooi zijn ;)

Super tof dat je er zo druk mee bezig bent. Dikke credits voor jou!

Geweldige app! De euro meer dan waard! Bedankt voor je werk!

Plaats een reactie