Uitzonderlijke opening liften na dump.

Er is zo veel sneeuw gevallen in voornamelijk Oostenrijk, dat ik niet kan geloven dat skigebieden dit onbenut laten liggen. Er moeten lifteigenaren zijn die een stunt gaan uithalen door hun lift in oktober te openen!

Bijvoorbeeld via de Facebookpagina’s van de skigebieden wordt het publiek op de hoogte gehouden. Weet er iemand meer?

Het zou leuk zijn dat als je iets opvangt van een uitzonderlijke opening, je dat in dit topic wil posten. Zo krijgen we een leuk overzicht en wie weet gaat er nog iemand persoonlijk van deze uitzonderlijke condities genieten!
Alvast bedankt voor de medewerking en laten we hopen op verrassend veel open liften en pistes dit weekend!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Of het tegenover gestelde! ;)
Hintertux Gletsjer is dicht vandaag!

http://www.hintertuxergletscher.at/de/skifahren/aktuelle-ski…
Aufgrund von Sturm HEUTE kein Skibetrieb möglich!

@Snowjan,

Ik hoop het en ben benieuwd of er gebieden zijn die dat gaan doen.

Ik vrees echter dat alles te snel weggesmolten is voordat alles goed en wel geprepareerd is. Alleen voor de echt hooggelegen gebieden en/of gletsjers zal dit van aanmerkelijke betekenis kunnen zijn vrees ik…

If you snooze, you loose!

Zoals Roel al zei in zijn weerbericht gaat het wel weer warmer worden met stijgende sneeuwgrens. Openen voor een weekend is dus niet zonder risico, vooral als je weet dat er nog geen personeel is in de meeste skigebieden om uberhaupt iets open te doen. Liften moeten vaak nog getest en gekeurd worden, skigebieden willen vaak eerst een laag kunstsneeuw spuiten, aanrijden, etc… Lang niet zeker of er openingen gaan komen dus.

Maar ik hoop natuurlijk ook wel op een paar verrassingen :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Denk dat dat niet gaat gebeuren, heel misschien bij een enkel hooggelegen gebied, de kosten en moeite zullen niet opwegen tegen de baten. En vermoedelijk stonden de koeien nog op de pistes, de moeten eerst teruggevonden worden ;)

Ik begrijp jullie punt. Echter ben ik persoonlijk al eens verrast door plotseling openende (sleep)liften na een stevige dump in de herfst, welke maar een weekend open bleven.:D Ik kan niet geloven dat dat nu ook niet ergens gaat gebeuren;) Een sleeplift moet toch lukken?

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Zou zomaar kunnen, ‘particulier’ liftje ergens voor het weekend misschien.

Planai doet dit elk jaar indien mogelijk. Zal dit jaar niet anders zijn.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

In het skigebied van Hochkönig heb je bij Mulbach een klein gebied Hochkeil, daar wil de eigenaar de liften nog wel eens openen bij vroege sneeuwval. Veel einheimische uit de gaan dan weekend skien :)

Dienten Die Alte schule

@Thomas en @Elly3 Thnx! Hoe wordt dat dan openbaar gemaakt? Planai wrs via Facebook en de site…
Hopelijk zijn er nog meer lifteneigenaren die daar voor in zijn!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Snowjan

Nou zoals ik al dacht: daar gaan ze! Aankomend weekend skibetrieb op de Planai. Waar het wordt aangekondigd?

Gewoon op de website: http://www.planai.at/winter/de/planai_aktuell/News.html?view…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Kitzbühel gaat ook open komende zaterdag!
http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/de/das-erstemal-1.html…

Het kan ook anders. Met de bus vanuit Fügen naar Hoch-Fügen en dan op de latten terug naar beneden door het bos en de weilanden. En gewoon weer wachten tot de bus weer langskomt die je dan weer omhoog brengt. Geen skilift op skipas voor nodig. Was weer een super ervaring!

Skiën. What else.
Don`t eat yellow snow

Resterhohe -pass thurn (onderdeel van kitzbuhel/kirchberg)gooit vanaf dit weekend enkele liften open . Doen ze de laatste jaren trouwens wel vaker daar als er vroege sneeuw is, en dat is vaker dan je denkt!
Meest gaan ze tot december dan alleen in de weekenden open , maar ze zingen het met 1 goede sneeuwval periode het wel vaak uit tot december…

Dus voor de vroege skiër die niet naar de gletsjer wil…

http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/de/webcams.html

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Aha dus zoals voorspeld door jullie gaat planai inderdaad open :D

Gang is alles

Is dit niet een unieke kans om sneeuwdepots aan te leggen? Als je meer als een meter sneeuw bij elkaar schuift kan je toch mega hopen schuiven die het met gemak tot december houden, en je dan goed kan gebruiken

Lees overigens net dat kitzbuhel ook besneeuwd heeft erbij, vraag mij af of dat nu al zin heeft om geld in sneeuw te stoppen waarvan de kans groter is dat hij verdwijnt dan blijft liggen

Grasgehren (Duitsland) en Loser Altaussee (Oostenrijk) gaan het komend weekend ook open.

Planai is de komende 2 weekenden open.

Hopen op nog een dump voor het verlengd weekend van 8-11 november. Wie weet welke vroege openingen dan mogelijk zouden zijn… :-)

Gehan

Ellmau is het treintje (hartkaiseebahn) tot de 26ste gewoon geopend

Asitzbahn in leogang opent ook morge

May the ski force be with you !!

Resterhohe gisteren.

''Powder to the people''

Ongelofelijk dat deze beelden uit oktober zijn, veel betere sneeuw dan een gemiddelde dag afgelopen jaar. Smullen!

❄️

gister zag ik op de webcams dat in werfenweng de lift draaide, en dat er iemand naar beneden skiedde, maar misschien was de lift alleen voor wandelaars open en het skigebied nog niet.

in zauchensee waren er zoveel mensen op de piste aan het skiën dat het wel open moest zijn…

Certified ski-boy, glijbewijs

Andermatt heeft door de zuiddump dit weekend haar liften geopend.:)

#wintersport verslaafd

Ab morgen fängt der internationale Schneespass bei schönstem Wetter an. Sowohl offene Pisten im Gebiet Zermatt wie auch in Cervinia/Valtournenche. Wir wünschen euch einen schönen Skitag!
https://www.facebook.com/zermattbergbahnen?fref=ts

Hier dus ook!

Of in Vebrier:

Les chutes de neige de ces derniers jours permettent l’ouverture des pistes de ski ce week-end !

Aux Attelas (2’727m) ce sont plus 40 cm de neige qui sont tombés entre mercredi et jeudi en plus de la neige artificielle produite grâce aux basses températures de ces derniers jours.

Les pistes seront donc en bonnes conditions et la météo annoncée pour ce week-end s’annonce radieuse.

Le domaine skiable sera donc ouvert de la manière suivante :

Télécabine Le Châble – Verbier de 8h40 à 16h45 (accès au domaine)
Télécabine Verbier - Les Ruinettes de 8h45 à 16h15 (accès au domaine, pistes fermées)
Funispace de 8h55 à 16h30 (accès au domaine, pistes fermées)
Télésiège Lac des Vaux 1 et piste de ski du Lac des Vaux de 9h05 à 16h15
Télésiège Lac des Vaux 2 de 9h05 à 16h15

Le restaurant L’Olympique aux Attelas sera également ouvert.

Pour la suite du mois de novembre, l’ouverture est prévue toutes les fins de semaine (samedi et dimanche). L’ouverture journalière est programmée dès fin novembre.

Les caisses de Médran (Verbier) sont ouvertes les week-ends de 8h30 à 16h30 et la semaine de 09h00 à 12h00 et de 13h00 à 16h30. Celles du Châble lors de l’ouverture des installations de 8h30 à 16h30 et celles de La Tzoumaz en attendant l’ouverture du secteur de Savoleyres, les samedis et dimanches de 10h00 à 12h00 et de 13h00 à 15h00.

Le tarif unique est de 36CHF la journée.

Verbier, le 06 novembre 2014: http://www.verbierbooking.com/fr/news-events/news/on-skie-a-…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie