Sölden eind januari = Russen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Zou het laatste weekend van januari (28/01 tot 01/02) een shortski doen, heb hiervoor een goed onderkomen gevonden in Sölden.

Nu heb ik wel al wat verhalen gehoord van (te) veel Russen in het gebied in januari (ben er zelf al geweest in februari en helemaal niks last gehad, idem in Ischgl in februari of maart). Klopt dit, of overspoelen ze Oostenrijk enkel de eerste 2 weken van januari?

Dat er enkelen zijn kan me niet schelen, maar een echte overrompeling zie ik nu ook niet echt zitten.

Er zijn altijd veel russen de eerste en tweede week van januari in Solden en andere wat exclusievere plaatsen (helaas), dit heeft te maken met het Russisch orthodox kerstfeest 7 en 8 januari. Dan zijn veel russen vrij.Overspoelen is een groot woord maar ze zijn altijd wel duidelijk aanwezig.

dus toch vooral de eerste 2 weken?

Vorig jaar laatste week van januari in Obertauern gezeten en slechts een paar verdwaalde Russen gezien, maar ik had gehoord dat Solden erger is.

Ik heb de afgelopen twee jaar in Solden gewerkt en het klopt wat Ruudsan zegt. Over het algemeen zijn er altijd wel wat Oostblokkers aanwezig in Solden, maar die eerste twee weken van januari lijkt het of er alleen maar Russen, Oekraïners, Tsjechen, Bulgaren etc. zijn. Zowel op als naast de piste zijn het niet de meest sociale mensen. In de apres ski zijn ze bijna niet aanwezig, in de nachtclubs (Fire&Ice, Katapult) en tabledance-bars (Hasenhutte, Mirage, Rodelhutte) juist wel. Daar kunnen ze voor overlast zorgen als ze weer eens teveel hebben gedronken.

@JanKoolen je bent me net voor! En weet je wat het is, Duitsers vinden de Nederlanders rumoerig, Russen vinden de Duitsers rumoerig en Nederlanders de Russen.

Ik geef overigens nog heel erg graag les aan Russen terwijl ik ook een vooroordeel had vroeger.

Skiën. What else.

Plaats een reactie