gondel stort neer in Stubaier Gletsjer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Mensen met “lift-vrees” lezen dit beter niet.
Vorige zondag is een cabine van de Gamsgarten Bahn neergestort. De oorzaak is het niet sluiten van de klem die de cabine bevestigt aan de kabel.
Kort na het verlaten van het bergstation viel de cabine 6 meter naar beneden.
Het ongeval vond plaats om 7u15 nog voor mensen naar boven werden gebracht, men is dus ontsnapt aan een drama.

nieuws link: http://www.tt.com/panorama/unfall/9359792-91/gondel-am-stuba…

alpinforum discussie hierover:
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=52308&a…

foto van de lift Gamsgarten:

null

De oorzaak zou bij nader onderzoek een versleten onderdeel zijn. Toch een zware fout!

Aiaiai gelukkig zaten er geen mensen in…

Gang is alles

Zo wat een geluk dat dit 's ochtends is gebeurd!

Click. Click. Peace

Dat is toch een naar gevoel als je deze winter in deze lift stapt…

❄️

…of als je enkele weken terug in die lift zat! :-s

Gehan

@David23 ik denk dat dit nu de veiligste lift is dit seizoen
want er zal zeker wel meer (strenger) gecontroleerd worden hier

Maar toch als je het op jaar basis bekijkt vind ik het (gelukkig maar hoor) altijd wel meevallen hoeveel ongelukken er zijn met liften.
Terwijl als je ziet hoe vaak per dag zo’n lift koppelt en ontkoppelt, open en dicht gaat, de kabel omwentelingen maakt etc. en het aantal liften die er in de alpen staan hoor je het gelukkig niet zo vaak dat er iets gebeurt

Hier een linkje van een deel van Heute Tirol van vanavond over de oorzaak:
http://tvthek.orf.at/program/Tirol-heute/70023/Tirol-heute/8…

Toch ook een menselijke fout…

Aftellen maar!

Best eng toch…het lift personeel is niet altijd even alert…ik koop dat alle lift bedienden er lering uit trekken of iig wakker blijven!!!

Trieste zaak, maar een geluk dat er niemand in zat, want met zo’n ding 6 meter naar beneden vallen …
Volgens mij is dat ook één van de reden waarom ze die dingen al ruim voor de openingstijden opstarten.

Dit soort dingen kunnen gebeuren en statistisch gezien is de kans er klein, ik denk zelfs kleiner dan dat je wat overkomt tijdens de autorit naar de wintersport, zeker gezien de snelheden die sommigen dan menen te moeten rijden.

Rob

Inderdaad héél blij dat ik dit gisteravond pas las, nadat we vier dagen lang gebruik hebben gemaakt van deze lift…brrr…

Trieste zaak, maar een geluk dat er niemand in zat, want met zo’n ding 6 meter naar beneden vallen …
Volgens mij is dat ook één van de reden waarom ze die dingen al ruim voor de openingstijden opstarten.

Dit soort dingen kunnen gebeuren en statistisch gezien is de kans er klein, ik denk zelfs kleiner dan dat je wat overkomt tijdens de autorit naar de wintersport, zeker gezien de snelheden die sommigen dan menen te moeten rijden.

RCGrootveld op 9 dec 2014 23:31

Ach Ja, sommige mensen vinden een gondel al te snel gaan . Maar is het dan nog wel verantwoord om dan in een gondel in te stappen.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie