zaterdag 27/12 verkeer Munchen

ChristopheJblogger23 december 2014 · 10:00

Dag Wintersporters, enkele jaren geleden reden wij langs Munchen richting Ramsau. Wat een hel was dat zeg…UREN verloren.
Nu zaterdag 27/12 zouden wij na een overnachting in Duitsland rond 10u 's ochtends over Munchen moeten. Iemand ervaring in deze periode? Het is onze eerste nieuwjaarsskivakantie. Alvast bedankt

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.
Userd23 december 2014 · 10:17

Zaterdag in een hoogseizoen, grote stad, ook vakantietijd voor niet wintersporters en rijkelijk laat. Hmja, denk dat het wel druk is dan.

Constant23 december 2014 · 13:24

München en files zijn synoniemen, ook buiten het hoogseizoen.

Lijkt me een hele goede keuze om 's ochtends 10h00 (hoe eerder hoe beter!) langs München gereden te zijn. Als het lukt, zou ik 09h00 proberen dan ben je ook ander verkeer voor.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).
Chonn23 december 2014 · 13:36

Ik verwacht a.s. zaterdagochtend ook zo tussen 10:00 - 09:00 München te passeren. Ben benieuwd hoe druk het is, voor ons ook voor het eerst in de Kerstperiode ;-)

Atomic Redster XTI / Fischer RC4 Worldcup SC / Völkl Racetiger Speedwall GS UVO
Piet.23 december 2014 · 13:38

Als je toch een overnachting neemt waarom dan niet voorbij München?
Wij hebben dit jaar geboekt van maandag tot maandag dus lekker na de drukte.

Hoge bomen........lange latten!
Skizoeker23 december 2014 · 14:43

Wij hadden altijd de insteek dat je voor 7 uur München moet proberen voorbij te zijn. Dan kun je vaak zonder verdere vertraging op plaats van bestemming komen. Loop je vertraging op in München dan kan het vervolg traject ook nog tegenvallen aangezien de dalen dan ook vaak druk zijn.

RomyB23 december 2014 · 14:50

Ik verwacht ook dat het druk gaat zijn. Vergeet niet dat veel Duitsers thuis de kerstdagen doorgebracht hebben en na de kerstdagen massaal naar de sneeuw toe trekken.

De keren dat wij in deze periode naar Oostenrijk vertrokken probeerden we voor 8 uur München voorbij te zijn.

NathalieMaes23 december 2014 · 14:54

Vraagje ; een alternatieve route is langs Regensburg (laten we gelijk Stuttgart en Munchen liggen) en dan zo naar onder via Landshut en Dorfen via N15 … Heeft iemand hier ervaring mee?

ChristopheJblogger25 december 2014 · 10:48

Bedankt allen, we gaan de raad opvolgen en zo vroeg mogelijk in onze tussenstop vertrekken…fijne reis allen en zo te horen/zien wordt het een wit eindejaar!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie