14-21 Maart 2015 op wintersport! Wie gaat er mee?

Gezocht:

Reisgenoten (m/v) voor de week van 14 maart tot 21 maart 2015

Afgelopen jaar zijn we met een groepje van 9 personen van dit forum op vakantie geweest, dit was een hele leuke en gezellige reis, daarom willen we dit graag nog eens overdoen!

Wanneer?
Van 14 maart t/m 21 maart 2015. (Eventueel vrijdagavond 13 maart vertrekken)

Waarheen?
In overleg te bepalen. Voorkeur voor een van de grotere, hooggelegen (i.v.m. reisperiode/sneeuwkwaliteit) gebieden in Frankrijk of Italië.

Prijsklasse?
Ik dacht aan maximaal 600 euro per persoon voor vervoer, verblijf en skipas.

Verblijf?
Een ruim appartement, chalet of vakantiehuis waar niemand in de woonkamer hoeft te slapen en waar we zelf kunnen koken. E.e.a. afhankelijk van de samenstelling van de groep.

Vervoer?
Nader te bepalen, voorkeur eigen vervoer/carpoolen (budgetvriendelijk).

Aantal personen?
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Onze ideale wintersportdag start bij het openen van de liften en er worden veel pistekilometers gemaakt. ’s Avonds voornamelijk zelf koken en gezellig doen, eventueel apres-skiën.

We willen samen de wintersport beleven, dus samen reizen, koken en skiën. Maar iedereen kan natuurlijk zijn eigen plan trekken.

Mijn partner ( Vanessa(28)) heeft enkele jaren ski-ervaring, rode pistes gaan goed(gematigd/redelijk tempo, niet supersnel), zwarte pistes liever niet (af en toe is geen probleem). Ikzelf (Roy(28)) ski al van kleins af aan, zwarte pistes op hoog tempo en techniek zijn geen probleem, met rustig cruisen vermaak ik me verder ook prima. We skiën alleen onpiste.

Lijkt het je wat? Laat het weten!

gaan jullie een hele week? Of is een dag of 4/5 ook mogelijk?

gaan jullie een hele week? Of is een dag of 4/5 ook mogelijk?

maaikeklootwijk op 7 jan 2015 12:43

Hoi Maaike,

We gaan inderdaad een hele week.

Je zou eventueel iets later kunnen aansluiten of eerder vertrekken, vervoer zul je dan waarschijnlijk zelf moeten regelen.

Even opnieuw onder de aandacht brengen. :)

Hoi Roy, Vanessa, e.a., ik was ook bezig iets te organiseren op 7 of 14 maart. We zijn nu met een man of 5 maar als we op 8 a 10 kunnen komen kunnen we een leuk chalet in Hochkrimml boeken (bij Konigsleiten/Zillertal).
Uitgangspunten komen min of meer overeen met wat je hier schetst, in de facebook groep heb ik een paar opties geplaatst welke we overwegen.
https://www.facebook.com/groups/dewintersport/

@roderik kun je wat meer vertellen over de opties en welke week (ik kan alleen 7/3). Evt in een pm, heb geen Facebook.

Ik heb eventueel ook,wel interesse om mee te gaan indien het de week van 14 maart is, heb aanvraag ingediend om lid te worden van jullie facebookgroep.

ik heb wel interesse. wat is de prijs en voorwaarden? ik heb een aanvraag op de facebookgroep ingediend. ik heb ook interesse om zelf met mijn wagen te rijden (Renault Megane stationwagen model 2013).

Hallo Everybody,

Ik heb ook wel interesse om in deze periode nog eens te vertrekken. Het mag een hele week zijn, maar 4 of 5 skidagen vind ik ook al voldoende. Misschien iets over mezelf: Ik ben een ervaren rot in het skiën. Jong van hart en ziel en fysiek tip top in orde. Ik ben gewoon om met jongere mensen te gaan skiën, want mijn meeste leeftijdsgenoten(ben 53 jaar) kunnen dit niet meer aan. Ik kom alles naar beneden en ga soms ook off piste al ben ik daar nog geen expert in.

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

In deze week wil ik ook graag weg, indien nog plaats wil ik wel meedoen. Ik ben geen hele ervaren skiër maar wel een goed allroundsporter. Dus de piste kom ik wel af. Eerste dag even wennen, 2de dag gaat al sneller en de derde dag moet ik geremd worden. Ben 50 jaar en fit [dus Peter heb je 1 leeftijdsgenoot!] Vertrek op 13 maart [of zaterdag/zondag] is ook in orde voor mij. Oh ja en ik kan wel een beetje subtropisch koken, voor de liefhebbers.
gr. Roy Pronk [je vindt mij ook op FB]

P.S. ik wil graag meerijden en kan natuurlijk ook chauffeuren …

@RoyP,

Thanks voor je reactie en hopelijk reageren er nog wat mensen, zodat dat we concreet kunnen plannen. Ik vertrek volgende week (Carnavalsvakantie) een weekje naar de bergen. Ik ga daar les geven aan mijn vriendin, die nu haar 3de jaar op skies staat. Vandaar dat ik nog eens vrij wil gaan glijden in maart. Liefst met vertrek rond de 14de maart. En zoals ik al eerder zei, vind ik 4 of 5 skidagen voldoende.
Ps : ik heb je gezocht op smoelenboek, maar er staan meerdere Roy Pronks op. Zoek anders mij eens op. je vind mij onder mijn naam : Peter Hertegonne

Peter Hertegonne

Roy Pronk - Acupunctuur & Zo Harderwijk, dan vindt je mij snel denk ik.

Oh ja even voor de duidelijkheid voor alle mensen die dit lezen. Ik ben niet Roy [de beheerder van dit forum] maar een andere Roy

Ik zou ook graag met een groepje gaan skiën de week van 14 maart in Oostenrijk. Ik ben 47 jaar en ga graag met mensen wintersporten die lekker kunnen skiën, t is wel vakantie dus niet de eerste lift naar boven maar wel op tijd en eind van de dag (al dan niet) een biertje in de apres ski. Ik weet niet of er iemand is die al wat aan het regelen is of dat er concrete ideeën zijn.( ben zelf erg fan van Solden)
zo niet en mensen hebben echt serieuze interesse stel ik voor mij deze week te mailen, het is nu toch wel wat kort dag dan kijk ik of er ergens nog wat vrij is.

groeten, Anneke
webbinka@hetnet.nl

Leuk @RRski. Goed bevallen vorig jaar?

Ik moet nog even naar de datum kijken (en vrij kunnen krijgen), maar ik wil graag weer mee. Ben wel alleen dit jaar. Maar ik ga er werk van maken om mee te kunnen, als dat mag.

Persoonlijk ben ik voor vertrek op vrijdagavond: 's nachts rijden (weinig verkeer) en een extra skidag. Ik heb een zuinige, comfortabele auto met winterbanden en sneeuwkettingen, maar geen skibox…

Anyway, ik laat van me horen zodra ik meer weet over vrij kunnen krijgen.

Hallo, ik heb ook wel interesse om nog een keer te gaan in Maart.
Ski rood en beetje zwart, beetje apres ski, maar ga vooral voor het skiën.
Heb een vw transoprter bus, daar kan mooi het materiaal in mee, en passen drie personen in.
Hangt er nog een beetje vanaf of ik kan maar wil graag al wel mijn interesse uiten.

Edwin (44 jr) Amersfoort

Edwin vG

Mij lijkt het een goed idee om de datum van vertrek bij deze vast te stellen om met iets concreets te beginnen. Ik zie namelijk niets meer van de beheerder van dit forum. Dus vraag mij af of zij er nog mee bezig zijn (?)

Datum van vertrek : VRIJDAG 13 MAART 'S AVONDS [?]
Plaats van vertrek; voor mensen uit het noorden, [westen] en midden van het land; AMERSFOORT (?) / voor mensen uit andere delen een andere plaats/ misschien elkaar ontmoeten op het station in EINDHOVEN (?) en dan gezamenlijk doorrijden richting Maastricht (?)

Uiteraard moeten we nog iets boeken (-:

Wie kan zich hierbij definitief aansluiten? Over de kosten van verblijf kunnen we nog brainstormen natuurlijk…

@Gigi, ja, goed bevallen vorig jaar! Lijkt me erg leuk als je weer meegaat!
@edwin-ski, het lijkt allemaal aan te sluiten. Laat gerust iets weten als je de mogelijkheid hebt om me te gaan.

Vrijdagavond vertrekken is zeker een goed idee. Vervoer komt zo te horen ook al goed.

Verzoek aan anderen om uitsluitend te reageren als je interesse hebt om mee te gaan. Promoten van je eigen reisgroepje of voorstellen voor een andere reisperiode (of reisduur) graag elders (eigen topic aanmaken?).

Soms is het wel noodzakelijk iets te boosten…

Ik heb ook interesse om mee te gaan van 14-21 maart. Had in eerste instantie 7-14 in gedachten, maar het forumdraadje van die week is volgens mij een beetje doodgebloed. Ben flexibel in deze 2 weken, dus als 14-21 daadwerkelijk van de grond komt haak ik graag aan!

Even wat snelle info: 41 jaar (m), gevorderd snowboarder, uit 's-Hertogenbosch. Wintersport zoals @RRski beschrijft in de eerste post past helemaal in mijn straatje…

Groeten,

Ronald

Hey allen,

Ik wil heel graag een weekje gaan snowboarden in maart en jullie voorstel lijkt me perfect! Ik heb ook een verzoek gestuurd voor lid te worden van de FB-groep.

Ik ben een gevorderde snowboarder, doe graag alle pistes, en ook off piste. Als er snowboarders zijn die meegaan en nog wat zaken willen leren, dan help ik graag een handje. Ik ga ook vooral voor het skiën, dus van 's ochtends tot 's avonds genieten en dan lekker koken en achteraf gezellig iets drinken, gezelschapsspel spelen…
Ik heb eigen materiaal, geen eigen vervoer maar wel een rijbewijs dus ben zeker bereid om te rijden.

Grtjs Seb

@seb7: Volgens mij lopen er nu 2 dingen door elkaar… De post van @Roderik met zijn facebook-groep oproep hoort eigenlijk niet in deze draad thuis (want voor 7-14 maart). Voor zover ik het nu begrijp is het als volgt:
@Roderik: 7-14 maart naar Oostenrijk: ander draadje (https://www.wintersport.nl/forum/topic/179890) @RRski: 14-21 maart naar Frankrijk of Italië: dit draadje

@Bokkie, ah oke, dat was niet helemaal duidelijk met de vele verwijzingen naar de FB groep! Merci voor de verduidelijking in elk geval.

Ik kan in principe elke week in maart, heb wel een voorkeur voor de eerste 2 weken, maar ik ben flexibel :)

hoi ja loopt doorelkaar, is er al een FB pagina gemaakt, dat werkt goed geloof ik.
Of via google en dan vergadering via cam of mic waar iedereen die dan echt mee wil in kan loggen.
ideetje?

Edwin.

Edwin vG

hoi ja loopt doorelkaar, is er al een FB pagina gemaakt, dat werkt goed geloof ik.
Of via google en dan vergadering via cam of mic waar iedereen die dan echt mee wil in kan loggen.
ideetje?

Edwin.

edwin-ski op 10 feb 2015 17:32

Hoi Edwin, voor 7 maart Oostenrijk heb ik een facebook groep met een man of 30, ook wat mensen van afgelopen jaar (https://www.facebook.com/groups/dewintersport/) en net ook even een nieuwe forum thread aangemaakt (https://www.wintersport.nl/forum/topic/187169).

Ik heb een Google-group aangemaakt voor de reis van 14(13)-21 maart 2015.

https://groups.google.com/d/forum/wintersport-maart-2015…

Verzoek aan iedereen die mee wil zich daar aan te melden zodat we e.e.a. beter kunnen inventariseren.

Vraagje; kunnen snowboarders en skiërs samen naar beneden of zitten ze elkaar dan in de weg [gewoon een vraag van een echte leek, hoor (-:). Ik heb namelijk geen idee!

Plaats een reactie