Condities Tignes

Over 3 weken zitten we rond deze tijd lekker in Tignes en hebben de eerste dag boarden erop zitten!
Dagelijks zit ik de diverse sites te checken voor de sneeuwhoogtes etc.

Ik zie al meerdere berichten waar er navraag gedaan wordt na de condities in diverse gebieden. En een bericht van iemand die er daadwerkelijk geweest is, werkt altijd nog steeds veel beter als alle sites die we hebben. :-)

Dus mijn vraag, iemand onlangs in Tignes geweest? Hoe zijn de condities daar op dit moment?

Ga je met stuwi op wintersport?

Ik ga er vrijdag heen, Tignes ligt hoog dus maak me weinig zorgen

Gisteren terug gekomen uit La Daille, Val D’isere.

Pistes waren alles behalve geweldig. Onze snowboards hebben veel te lijden gehad van de pistes.
Veel stenen, uitstekende rotsen en grasplekken. Als je een eigen board hebt wellicht overwegen om te huren ?
Wij hebben dan ook wel het gehele gebied gedaan omdat we graag alles wilde zien.

Als je niet persee alles wilt zien, blijf wat hoger in het gebied. Met name Tignes had de betere pistes en uiteraard zijn de dal afdalingen wat meer bezaait met stenen e.d. En blijf goed opletten want er zijn veel verraderlijke ijsplekken op de pistes.

Al met al hebben wij wel een hele goede week gehad en de keuze wat betreft pistes was ruim voldoende. Wel is het erg druk op de goede pistes die in de zon liggen maar dat spreek voor zich denk ik.

Alvast een hele fijne vakantie !

@mdw737 Ooh, jammer, ik heb net een nieuw board aangeschaft. :-( Dan wordt het goed opletten!

We hebben een skipas voor het gehele gebied, dus ik denk dat we het gehele gebied ook willen gaan zien.
Hopelijk is het wat rustiger als wij gaan, we gaan buiten de vakantie om.
@Yokey geniet ervan!

Ook ik vertrek vrijdag richting Tignes, hopen op die dump dit weekend. Wat @Yokey zei, Tignes ligt hoog dus ik maak me ook niet zo veel zorgen. Ik denk dat als je boven de 1500 meter blijft het allemaal wel meevalt hoor…

Ik maak me al sinds halverwege december zorgen en ondanks dat er een dump van pak en beet 50 cm gemiddeld is gevallen maak ik me nog steeds zorgen over met name komend weekend gezien afgelopen weekend een regelrechte drama was! Als dit weekend nou 30 cm was gevallen had ik geen zorgen meer gehad maar op de webcams ziet het er nog wel ok uit naar mijn mening.
Ik baal als kilometer vreter alleen ontzettend dat we zon slechte sneeuwcondities hebben op zon hoog gebied ik heb het nog nooit meegemaakt rond deze tijd!
Maar we zullen wel zien aanstaande zaterdag ga ik ook naar Tignes met de nodige hoofdpijn vooraf en met hoop dat de pistes mee vallen.
De eerste skidag word nu sneeuw voorspeld en dat mag van mij best dat het met bakken naar beneden valt :)
Ik vraag me alleen af waarom in godsnaam de twee blauwe pistes bovenin nog dicht zijn!?
De Genepy en de Cairn daar baal ik nog het meeste van dat zijn lange en mooie pistes en liggen ook boven de 2100 meter…echt vreemd.
Maargoed je merkt dat ik vrij negatief ben over de situatie zeker na het weekend maar ik hoop op het beste, ik ben jaloers op je in ieder geval als je pas over 3 weken gaat!

Plaats een reactie