Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Oude Lires, Oostenrijkse shilling en Franse francs.

Je weet maar nooit als er weer eentje uit “Europa” wil stappen.

Born to run. B.S.

misschien dat staafmixer (om soep te maken) nog het vreemdst is?

Roy83 op 13 okt 2018 08:40

Serieus, een staafmixer? Mijn god, die heb ik thuis niet eens in m’n assortiment.

fvanveer op 3 dec 2018 17:01

Er is meer dan soep uit een pakje :).

Als ik uitgebreid op de piste gelunched heb, heb ik s avonds vaak genoeg aan een lekkere, verse, soep met wat vers brood. Voor verse soep is een staafmixer erg handig en dat hebben ze in de meeste appartementen niet.

Het schijnt dat sommige mensen dat zelfs niet eens in huis hebben.

Roy83 op 3 dec 2018 18:44

Soep met de staafmixer? Dat lijkt mij een hoog olvarit gehalte hebben?

Born to Ride

Nee hoor, pompoensoep pureer je ook.

Bij ons gaat er standaard een externe harde schijf vol films mee en een stapel spelletjes.Vroeger gingen we altijd op hotel maar eens de kinderen een jaar of 17-18 waren vonden ze dat niet leuk meer.Nu kunnen we ons na een uitgebreide après ski zalig in gemakkelijke kleren voor de tv gooien om een filmpje te kijken of we spelen een spelletje ipv steeds maar in de bar van het hotel te moeten gaan zitten.Degene die de après ski het beste overleefd heeft maakt het eten :D
We gaan ook geregeld uit eten maar eigenlijk vinden we zelf koken gewoon gezellig.

misschien dat staafmixer (om soep te maken) nog het vreemdst is?

Roy83 op 13 okt 2018 08:40

Serieus, een staafmixer? Mijn god, die heb ik thuis niet eens in m’n assortiment.

fvanveer op 3 dec 2018 17:01

Er is meer dan soep uit een pakje :).

Als ik uitgebreid op de piste gelunched heb, heb ik s avonds vaak genoeg aan een lekkere, verse, soep met wat vers brood. Voor verse soep is een staafmixer erg handig en dat hebben ze in de meeste appartementen niet.

Het schijnt dat sommige mensen dat zelfs niet eens in huis hebben.

Roy83 op 3 dec 2018 18:44

Soep met de staafmixer? Dat lijkt mij een hoog olvarit gehalte hebben?

Matthias123 op 3 dec 2018 18:49

Geen flauw idee, ik neem nooit Olvarit mee.

Tijdens mijn studententijd ging het verhaal dat dat eigenlijk juist heel gezond was, omdat dat alles in zit wat je nodig hebt. If so, dan is het best handig om wel mee te nemen ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij willen heel graag bitterballen mee naar Oostenrijk nemen. Lang verhaal kort: in een aangeschoten bui de Oostenrijkse hoteleigenaar verwijten gemaakt (allemaal met een lach hoor, dat niemand denkt dat het niet gezellig was) dat íe niks lekkers had voor bij het bier van de apres-ski. Toen hij vroeg wat we dan misten kwam er als één man het woord bitterballen over onze lippen. Die wil hij best in de frituur gooien,maar hoe krijgen we ze daar?
Als het bitterkoud is tijdens de reis is het geen enkel probleem, in de skibox met die dingen tenslotte,maar in de zon, in een Duitse Stau op de 61, kan dat zomaar ontaarden in ontdooide bitterballen.
Dus, heeft iemand al eens bevroren bitterballen naar Oostenrijk getransporteerd? En zo ja, hoe dan? Of heb je een tip voor ons?

@Superskier Hahah kroketten zijn mijn ‘Guilty pleasure’ dus die neemt mijn moeder wel eens mee. In kranten doeken en isolatiedetassen gewikkeld met een koel element erbij. Dan gaat het redelijk goed. :-)

Click. Click. Peace

Wij willen heel graag bitterballen mee naar Oostenrijk nemen. Lang verhaal kort: in een aangeschoten bui de Oostenrijkse hoteleigenaar verwijten gemaakt (allemaal met een lach hoor, dat niemand denkt dat het niet gezellig was) dat íe niks lekkers had voor bij het bier van de apres-ski. Toen hij vroeg wat we dan misten kwam er als één man het woord bitterballen over onze lippen. Die wil hij best in de frituur gooien,maar hoe krijgen we ze daar?
Als het bitterkoud is tijdens de reis is het geen enkel probleem, in de skibox met die dingen tenslotte,maar in de zon, in een Duitse Stau op de 61, kan dat zomaar ontaarden in ontdooide bitterballen.
Dus, heeft iemand al eens bevroren bitterballen naar Oostenrijk getransporteerd? En zo ja, hoe dan? Of heb je een tip voor ons?

Superskier op 24 jan 2019 12:37

In een goede dikke tempex koelbox kan je makkelijk spullen 24 uur bevroren houden wanneer je hem goed vult. Als je hem ook nog eens in handdoeken oid wikkelt blijft alles nog beter bevroren. Vergeet ook niet om de naad van het deksel even goed af te tapen wanneer je hem gesloten hebt. Wij hebben op deze manier wel eens vis meegenomen uit Noorwegen wat we daar gevangen hadden. Na 36 uur reizen was alles nog prima bevroren! Het helemaal afvullen van je koelbox is wel heel belangrijk. Een box die voor de helft met lucht gevuld is zal veel minder de koude vasthouden omdat er veel minder koudemassa aanwezig is.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 24 jan 2019 12:44

Born to Ride

@Rogier, @Matthias123, hartelijk dank voor de tips. De bitterballen gaan in kranten met een koelelement in een flexibele koelbox waarvan we de ritsen dichttapen en dan zullen wij eens even een bitterballenrevolutie opstarten in het Pongauerland.

bitterballenrevolutie

Superskier op 24 jan 2019 15:15

Alsof jullie bitterballen in het buitenland indruk gaan maken! :) :) :D
;)

Bla, bla, bla.

bitterballenrevolutie

Superskier op 24 jan 2019 15:15

Alsof jullie bitterballen in het buitenland indruk gaan maken! :) :) :D
;)

bartvwg op 24 jan 2019 15:21

Ha, wij spreken elkaar over een paar jaar nog wel als je onderaan elke lift een bitterballenophaalpunt ziet staan. Alsof wij al geen plankjes in onze schuur hebben staan voor een meter bier met ook voorgeponste bitterballengaatjes. Alsof wij niet al een heel businessplan hebben gemaakt om over Oostenrijk uit te rollen.
Dan onderschat je ons toch verschrikkelijk. ;-)

Ik hou het in de gaten @Superskier 😜

Bla, bla, bla.

onderaan elke lift een bitterballenophaalpunt ziet staan.

Superskier op 24 jan 2019 16:10

Beschrijf je nu het Walhalla?

*bericht bewerkt door rppol op 24 jan 2019 18:25

Na de blog van Ruud (https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/483441/de-makkelij…) deze nog een keer nieuw leven inblazen, omdat het wel leuk is te zien wat mensen allemaal wel niet de berg op slepen.

Destijds zelf al gezegd dat er altijd een flesje Sandeman Royal Ambrosante mee gaat, en er gaat nog altijd iets mee. Wellicht niet heeeeel vreemd, maar meer de verschillende manieren waarop het gebruikt wordt: een grote maatbeker/kom met afsluitbaar deksel. Ook wel: DE BAK!

Die wordt voor de heenreis sowieso gevuld met zelfgemaakte eiersalade voor onderweg, en dus moet hij hermetisch afgesloten zijn in de auto (standaard zodra je hem (stiekem) opentrekt: AAHHHH WIE HEEFT ER LOPEN BOUTEN!!!). Eiersalade op? Afval, fruitschillen, snoeppapiertjes. Alles gaat er in. En er zitten tegenwoordig kinderen bij, en als die wagenziek worden en je kunt niet stoppen… BAK!!! Minder prettig om hem later op de vakantie alsnog voor andere doeleinde te gebruiken, maar na aankomst gaat ie de vaatwasser in. En dooooorrr! Want dan is het een sneeuwschep voor de kleintjes. Of er is geen suikerpot en oma heeft een pak suiker meegenomen; suiker in BAK. Pannenkoeken bakken? Mix in BAK! Talk about multifunctioneel:

null

Dus: iemand nog vreemde of zeer geliefde voorwerpen in de koffers die elke vakantie mee gaan?

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Beetje gevaarlijk, een bak met eiersalade onderweg en eventueel voor de kinderen om in te kotsen. Weet niet hoor, je zult je maar vergissen…

Beetje gevaarlijk, een bak met eiersalade onderweg en eventueel voor de kinderen om in te kotsen. Weet niet hoor, je zult je maar vergissen…

Anki op 15 nov 2019 13:47

😂😂😂😂😂🤤Ah bah. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Bla, bla, bla.

Beetje gevaarlijk, een bak met eiersalade onderweg en eventueel voor de kinderen om in te kotsen. Weet niet hoor, je zult je maar vergissen…

Anki op 15 nov 2019 13:47

Ach, meestal is het dan de eiersalade die er terug in komt… 😂
Gelukkig kunnen ze er alledrie best aardig tegen, maar liever de eiersalade verpest dan de achterkant van de bijrijdersstoel!

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Een veldfles en een fles Jägermeister om warm te blijven op de piste :)

Het kan altijd korter, mand.

Watervernevelingsapparraatje om de gortdroogte van ‘hoog in maart’ tegen te gaan, zodat de vochtigheidsgraad in de hotelkamer een beetje accpetabel blijft. is maar een heel klein apparaatje, waterreservoir is een plastic drinkflesje van 1/2 liter. Voorkomt droge ogen, kelen en neusgaten.

Watervernevelingsapparraatje om de gortdroogte van ‘hoog in maart’ tegen te gaan, zodat de vochtigheidsgraad in de hotelkamer een beetje accpetabel blijft. is maar een heel klein apparaatje, waterreservoir is een plastic drinkflesje van 1/2 liter. Voorkomt droge ogen, kelen en neusgaten.

SkiBeppie op 15 nov 2019 15:05

Hoe ziet zoiets eruit? Ik hang nu wel eens een natte handdoek op om de droogte tegen te gaan.

Aftellen maar!

Ik zet gewoon 't raam op kiepen. 🤔

Born to run. B.S.

Ik zet gewoon 't raam op kiepen. 🤔

dan58 op 15 nov 2019 15:38

maakt dat het niet juist erger? Ik herken de droge lucht wel, maar neem er niets voor mee, maar zou het ouderwetse bakjes water op de verwarming niet hetzelfde doen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Droge lucht krijg je door de verwarming die te hoog staat en gebrek aan VERSE lucht, dus thermostaat lager en raam kiepen.

Born to run. B.S.

Droge lucht krijg je door de verwarming die te hoog staat en gebrek aan VERSE lucht, dus thermostaat lager en raam kiepen.

dan58 op 15 nov 2019 16:48

Als de buitenlucht ook droog is helpt dat niet.
Komt vaak voor in de winter, toevallig het skiseizoen. 😜

Bla, bla, bla.

Als je 't niet probeert weet je niet of t helpt, wij doen t altijd zo en t helpt.
En begin nu niet over de klimaatverandering hé 😆😅

Born to run. B.S.

Als je 't niet probeert weet je niet of t helpt, wij doen t altijd zo en t helpt.
En begin nu niet over de klimaatverandering hé 😆😅

dan58 op 15 nov 2019 16:57

Hoe hoger je zit , hoe droger/ijler de lucht. Ik slaap ook beter op 1200M dan op 2400M.
Als we in Val Thorens logeren heb ik telkens rekker

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 15 nov 2019 19:00

Ik heb ook alles al geprobeerd hoor, verwarming uit, raam open, pannetje water later stomen etc maar bleef last houden. Dit ding is de 'Boneco travel air humidifier, gewoon te koop bij de usual online giganten.

@dan58 juist met het raam open wordt het nog erger. Normaal gesproken is de buitenlucht gort droog op hoogte in de winter. Wanneer je die droge lucht naar binnen laat komen en daar nog eens verwarmt word het nog droger.

Door het raam dicht te houden blijft het vocht dat ons lichaam verdampt en het vocht dat we in de vorm van sneeuw ed aan ons kleren mee naar binnen nemen binnen hangen.

Dat neemt niet weg dat ik ook graag met een raampje open slaap, maar dan wel met een paar natte handdoeken in de kamer om niet iedere paar uur met een droge bek wakker te worden.

Born to Ride

Na de blog van Ruud (https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/483441/de-makkelij…) deze nog een keer nieuw leven inblazen, omdat het wel leuk is te zien wat mensen allemaal wel niet de berg op slepen.

Destijds zelf al gezegd dat er altijd een flesje Sandeman Royal Ambrosante mee gaat, en er gaat nog altijd iets mee. Wellicht niet heeeeel vreemd, maar meer de verschillende manieren waarop het gebruikt wordt: een grote maatbeker/kom met afsluitbaar deksel. Ook wel: DE BAK!

Die wordt voor de heenreis sowieso gevuld met zelfgemaakte eiersalade voor onderweg, en dus moet hij hermetisch afgesloten zijn in de auto (standaard zodra je hem (stiekem) opentrekt: AAHHHH WIE HEEFT ER LOPEN BOUTEN!!!). Eiersalade op? Afval, fruitschillen, snoeppapiertjes. Alles gaat er in. En er zitten tegenwoordig kinderen bij, en als die wagenziek worden en je kunt niet stoppen… BAK!!! Minder prettig om hem later op de vakantie alsnog voor andere doeleinde te gebruiken, maar na aankomst gaat ie de vaatwasser in. En dooooorrr! Want dan is het een sneeuwschep voor de kleintjes. Of er is geen suikerpot en oma heeft een pak suiker meegenomen; suiker in BAK. Pannenkoeken bakken? Mix in BAK! Talk about multifunctioneel:

null

Dus: iemand nog vreemde of zeer geliefde voorwerpen in de koffers die elke vakantie mee gaan?

FBeer op 15 nov 2019 13:38

Ik was deze topic bijna vergeten. Draait al weer een tijdje mee 💪

May the ski force be with you !!

Haha @FBeer er zijn er meer die een Mix en Bak meenemen, bij ons heeft iemand er afgelopen winter een achter gelaten.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie