Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

@Matthias123

OK volgende keer raam dicht en natte handdoek. 😉
Laat je iets weten na de wetenschappelijke proef volgend skiverlof.

Born to run. B.S.

stoofvlees

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

stoofvlees

mv op 27 jan 2020 18:24

Wel van paardenvlees toch 😬

May the ski force be with you !!

Wij hadden voor onderweg, een rijkelijke gevulde verse tomatensoep bij
In een goede thermoskan, was heerlijk soep onderweg

stoofvlees

mv op 27 jan 2020 18:24

Wel van paardenvlees toch 😬

CJAHulskamp op 27 jan 2020 19:30

Heb ik ook wel eens gebruikt voor Zuur vleesch, maar geef de voorkeur aan dry aged rundvlees. Mooi dooraderd vlees en afgemaakt met lekker abdij bier (Sint Bernardus abt 12 ;-) ) en appel/perenstrooop . Goed te nassen na een dag flink doorskien en een paar potjes bier (erbij)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Heb al veel goede tips uit dit topic gehaald, oa de douche stangen om kleding aan te hangen van de ikea enz…

Wat wij nog meenemen is een pizzames en zip lock zakjes… die laatste zijn overal goed voor, snel wat meenemen de piste op (boterham) of snoepbeertjes…

Daarnaast een verlengsnoer om alle laders aan te hangen.

stoofvlees

mv op 27 jan 2020 18:24

Wel van paardenvlees toch 😬

CJAHulskamp op 27 jan 2020 19:30

Heb ik ook wel eens gebruikt voor Zuur vleesch, maar geef de voorkeur aan dry aged rundvlees. Mooi dooraderd vlees en afgemaakt met lekker abdij bier (Sint Bernardus abt 12 ;-) ) en appel/perenstrooop . Goed te nassen na een dag flink doorskien en een paar potjes bier (erbij)

mv op 27 jan 2020 19:45

Doe jij er geen boterham met mosterd in? Aanrader !

Een lijstje met goede wegrestaurant en die zijn er in Frankrijk zeker wel.

Hen48

stoofvlees

mv op 27 jan 2020 18:24

Wel van paardenvlees toch 😬

CJAHulskamp op 27 jan 2020 19:30

Heb ik ook wel eens gebruikt voor Zuur vleesch, maar geef de voorkeur aan dry aged rundvlees. Mooi dooraderd vlees en afgemaakt met lekker abdij bier (Sint Bernardus abt 12 ;-) ) en appel/perenstrooop . Goed te nassen na een dag flink doorskien en een paar potjes bier (erbij)

mv op 27 jan 2020 19:45

Doe jij er geen boterham met mosterd in? Aanrader !

jessedeconinck op 28 jan 2020 05:32

Aan het begin een goede schep mosterd in de pan zodat het vlees extra mals word door de zuren uit de mosterd. Een kwartier voor het opdienen er een flink stuk ontbijtkoek er door verkruimelen zodat alles goed bindt. Wanneer je dit aan het begin er door doet kan de boel aanbranden wanneer het iets teveel gebonden is. De kruiden uit de ontbijtkoek versterken daarnaast ook nog lekker de smaak van je stoofvlees.

Born to Ride

stoofvlees

mv op 27 jan 2020 18:24

Wel van paardenvlees toch 😬

CJAHulskamp op 27 jan 2020 19:30

Heb ik ook wel eens gebruikt voor Zuur vleesch, maar geef de voorkeur aan dry aged rundvlees. Mooi dooraderd vlees en afgemaakt met lekker abdij bier (Sint Bernardus abt 12 ;-) ) en appel/perenstrooop . Goed te nassen na een dag flink doorskien en een paar potjes bier (erbij)

mv op 27 jan 2020 19:45

Doe jij er geen boterham met mosterd in? Aanrader !

jessedeconinck op 28 jan 2020 05:32

Aan het begin een goede schep mosterd in de pan zodat het vlees extra mals word door de zuren uit de mosterd. Een kwartier voor het opdienen er een flink stuk ontbijtkoek er door verkruimelen zodat alles goed bindt. Wanneer je dit aan het begin er door doet kan de boel aanbranden wanneer het iets teveel gebonden is. De kruiden uit de ontbijtkoek versterken daarnaast ook nog lekker de smaak van je stoofvlees.

Matthias123 op 28 jan 2020 09:18

klopt helemaal. Met ontbijtkoek en mosterd, heerlijk

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ik neem altijd een kaasschaaf mee! Die kennen ze blijkbaar niet of je moet een soort van houtzaag willen kopen in Frankrijk.

Schroefboormachine, schroeven & touw: eigen waslijn maken ivm altijd veel te weinig plek om je spullen op te hangen

Goed koksmes, snijplank en grote wok: dan wordt koken voor/door een groep en stuk leuker

Ik maak altijd 1 keer tiramisu voor de hele groep(16 a 20 pers.) en neem alle ingredienten vanuit NL mee. Verder snijplank en koksmessen en aanzetstaal omdat de messen in de appartementen standaard bot zijn. Ook gaat de theepot wel eens mee omdat ik van losse thee hou in plaats van die zakjes. Zoiezo goede thee meenemen. Dan nog een pot zoetjes.

Schroefboormachine, schroeven & touw: eigen waslijn maken ivm altijd veel te weinig plek om je spullen op te hangen

Goed koksmes, snijplank en grote wok: dan wordt koken voor/door een groep en stuk leuker

kjiratsiekoedel op 28 jan 2020 22:05

waar schroef je die dan in/aan vast?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ik neem altijd een kaasschaaf mee! Die kennen ze blijkbaar niet of je moet een soort van houtzaag willen kopen in Frankrijk.

Demini op 28 jan 2020 21:49

Wij ook altijd (Italië) en een aardappelschilmesje 🙈

Eiegn gemaakte ongevroren snert voor de eerste avond.
Een haak met kleding haken die je over de deur kunt hangen voor extra ophang mogelijkdeden.

Xx10

Schroefboormachine, schroeven & touw: eigen waslijn maken ivm altijd veel te weinig plek om je spullen op te hangen

Goed koksmes, snijplank en grote wok: dan wordt koken voor/door een groep en stuk leuker

kjiratsiekoedel op 28 jan 2020 22:05

Dus feitelijk maak je gewoon het appartement van iemand een beetje kapot? Wij nemen al heel lang een verstelbare douchestang mee die we tussen 2 muren klemmen. Daar kan je heel makkelijk een hoop kleerhangers aan kwijt om je spullen te drogen.

Born to Ride

Blue tooth speaker voor Spotify. Eigen kussen.

Mandjes. Ik vind het namelijk bloedirritant dat wij steeds op zoek waren naar de juiste handschoenen voor de juiste kinderen. Nu zetten wij mandjes neer in de hal en iedereen heeft een eigen mandje voor muts en (droge) handschoenen.

vlinder72 op 18 feb 2015 12:55

Wij ook, echter geen individuele mandjes maar een grote wasmand. Alle helmen, brillen, handschoenen, buffs ed gaan in de wasmand in geval we die dag met de wagen gaan skiën. Ook in de omgekeerde beweging super handig. Na dagje skiën alles in de mand en in een keer mee naar het appartement.

in geval we die dag met de wagen gaan skiën.

franz op 29 jan 2020 13:34

null

Blue tooth speaker voor Spotify.

SkiBeppie op 29 jan 2020 12:07

Is dat tegenwoordig nog echt iets vreemds ja? We nemen al echt iets van 10 jaar een speaker mee. Vroeger een ipod dock, maar de laatste jaren ook een BT speaker. Kussens heb ik ook al zolang ik wintersport mensen zien meeslepen :D

Een ovenschotel. Hoe vaak ik in een wintersportappartement al niet misgegrepen heb! Wil ik lasagne oid maken, is er nergens een ovenschotel te vinden…

Dit jaar voor het eerst een (mini) oven meegenomen. Het appartement had alleen een combimagnetron met grill-functie. Daar woden de ontbijtbroodjes niet echt lekker in.

  • verdeelstekker
  • gsm en fototoestel lader
  • fotostatief
  • reddingsdeken
  • zwembroek
  • tape om gewrichten in te tapen indien nodig
  • ductape voor niet menselijke kwetsuren
  • walkie talkies
  • toiletpapier voor onderweg
  • werkhandschoenen
  • bluetooth speaker (als ik hem terugvind)
  • nintendo switch
  • kompas
  • diverse spelletjes
  • koemelkvrije ingrediënten (notendrank, sojaboter,…) want die zijn ter plaatse niet altijd te vinden
  • Dit jaar : onderweg winkelen in Oostenrijk voor we naar Samnaun gaan : daar is er nl bijna niets te vinden in de winkel. Verleden jaar zijn m’n zoon en ik gaan winkelen in Ischgl om toch maar iets van variatie op tafel te krijgen. Het was nog een serieus gepuzzel om alles in de 2 rugzakken te krijgen.

Ik neem altijd een dekbedovertrek met instopstrook mee. In Oostenrijk hebben ze altijd zonder instopstrook…

Stel voor je moet de eerste dagen in je kamer in Quarantaine voor dat je de skipiste op mag.
Welke vreemde spullen zou je dan meenemen ?

May the ski force be with you !!

laptop vd zaak
Lekker werken met een uitzicht op de bergen, zo kost de quarantaine me geen vrije dagen

Stel voor je moet de eerste dagen in je kamer in Quarantaine voor dat je de skipiste op mag.
Welke vreemde spullen zou je dan meenemen ?

CJAHulskamp op 02 mrt 2021 15:48

M’n mappen en bakken administratie en laptop om de belastingaangifte te regelen 😅
(Oh wat zou ik dat graag doen in alle rust met uitzicht op besneeuwde bergen, ipv in de avonduren thuis).

❄️

Zoals de titel al zegt. Wat neem je mee op je vakantie wat andere mensen mischien als vreemd zouden beschouwen.
CJAHulskamp op 18 feb 2015 09:05

null

null

Kleine 80 cm lang / 50 cm breed en trekt een kind op een slee zonder problemen door de sneeuw. Hij krijgt mij ook van de plaats af, maar harder dan ± 20kmph zit er dan helaas niet in. Zonder iets op sleeptouw doet ie 80kmph en voor een avondje waarop we niet de après-ski induiken altijd wel een leuk alternatief voor wat vermaak in de sneeuw.

*bericht bewerkt door Robert. op 03 mrt 2021 13:29

Kleine 80 cm lang / 50 cm breed en trekt een kind op een slee zonder problemen door de sneeuw. Hij krijgt mij ook van de plaats af, maar harder dan ± 20kmph zit er dan helaas niet in. Zonder iets op sleeptouw doet ie 80kmph en voor een avondje waarop we niet de après-ski induiken altijd wel een leuk alternatief voor wat vermaak in de sneeuw.

Robert. op 03 mrt 2021 13:29

Toch geen onverdeeld succes bergop blijkbaar (het was anders een gat in de markt als de skiliften niet werken)

Glide on!

Plaats een reactie