Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Robert.3 maart 2021 · 14:08

Kleine 80 cm lang / 50 cm breed en trekt een kind op een slee zonder problemen door de sneeuw. Hij krijgt mij ook van de plaats af, maar harder dan ± 20kmph zit er dan helaas niet in. Zonder iets op sleeptouw doet ie 80kmph en voor een avondje waarop we niet de après-ski induiken altijd wel een leuk alternatief voor wat vermaak in de sneeuw.

Robert. op 03 mrt 2021 13:29

Toch geen onverdeeld succes bergop blijkbaar (het was anders een gat in de markt als de skiliften niet werken)

Inhoud van youtube.com
Door op “toon inhoud” te klikken kunnen er cookies worden geplaatst door youtube.com.

Vivace op 03 mrt 2021 13:50

Ski’s gaan nooit goed werken inderdaad. Je trekt de auto dan ook een beetje omhoog, dus de druk op de (achter)wielen daalt, terwijl je die juist nodig hebt om grip te behouden. Er zijn nog wat trucjes om die grip te verbeteren, maar alle onderdelen gaan met deze belasting wel erg warm worden en slijtage op de aandrijving neemt ook drastisch toe. Ik houd het liever bij kleine kinderen op een slee ;).

*bericht bewerkt door Robert. op 03 mrt 2021 14:10

Bart143 maart 2021 · 17:30

Ik heb weleens een flink stuk camenbert (3 dubbel ingepakt) meegenomen, om ‘het zonde was om weg te gooien’.

Niet echt een aanrader. Bleek. Achteraf…

Na de overnachting moest eerst de auto een half uur met alle deuren en achterklep openstaan om het een beetje dragelijk te maken. Werd niet heel erg gewaardeerd door de rest van het gezin :-)

Rogieradmin3 maart 2021 · 20:11

Ik heb weleens een flink stuk camenbert (3 dubbel ingepakt) meegenomen, om ‘het zonde was om weg te gooien’.

Niet echt een aanrader. Bleek. Achteraf…

Na de overnachting moest eerst de auto een half uur met alle deuren en achterklep openstaan om het een beetje dragelijk te maken. Werd niet heel erg gewaardeerd door de rest van het gezin :-)

Bart14 op 03 mrt 2021 17:30

haha niet naar Frankrijk hoop ik ;-) dat is een soort water naar de zee dragen…

Ik koop regelmatig lokale kazen op trips… luchtdichte dozen zijn wel een verreiste, anders raakt je auto per kaas minimaal 1000 euro waarde kwijt ;-)

Click. Click. Peace
Marije773 maart 2021 · 20:42

Daar is die dakkoffer nou zo handig voor!

StefVC3 maart 2021 · 22:15

leuk topic: gaat mee in de bergen:
ductape
straps
zo’n regenboog mousse (tuin?)matje tegen natte knieën bij sneeuwkettingen aanleggen
werkhandschoenen voor de kettingen
Alco gel voor handen te reinigen (al jaren, dus al lang voor corona)
compact gereedschap (multi tangetje en schroevendraaiers)
zaklamp + noodlamp (zo een die lichtreklame kan geven)
frikadellen voor onderweg (gehaktballen, geen curryworsten :-)
m’n rode ‘autorijden’ sportschoenen (heerlijk)
Botinnen binnen handbereik tijdens de rit bij sneeuw!
Pils en Duvel (met glas) - je wil niet weten hoeveel je er kwijt kan in kiertjes in de koffer van de auto :-)
Dolce gusto machine met pads
Leo’s, snoep, zelfgebakken wafeltjes, Manner, …
afvalzakjes
redbull
de reservesleutel van de auto (als hij in het water valt, is ie stuk en sta je daar - ik een sleutel- mijn echtgenoote de andere)
De auto gids, auto wereld, flair, goed gevoel, de krant van de vertrekdag…
ik vergeet vast nog veel

Leon1003 maart 2021 · 22:21

Een foto van mijn schoonmoeder. Ga ik verder niet uitleggen.

Alex09 maart 2021 · 12:23

Een glas voor weißbier, vaak niet aanwezig in een appartement!

Tsjoecha17 april 2021 · 22:04

Een glas voor weißbier, vaak niet aanwezig in een appartement!

Alex0 op 09 mrt 2021 12:23

Die komt soms in de andere richting terug mee naar ons thuis ;-)

Plaats een reactie