Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Kleine 80 cm lang / 50 cm breed en trekt een kind op een slee zonder problemen door de sneeuw. Hij krijgt mij ook van de plaats af, maar harder dan ± 20kmph zit er dan helaas niet in. Zonder iets op sleeptouw doet ie 80kmph en voor een avondje waarop we niet de après-ski induiken altijd wel een leuk alternatief voor wat vermaak in de sneeuw.

Robert. op 03 mrt 2021 13:29

Toch geen onverdeeld succes bergop blijkbaar (het was anders een gat in de markt als de skiliften niet werken)

Vivace op 03 mrt 2021 13:50

Ski’s gaan nooit goed werken inderdaad. Je trekt de auto dan ook een beetje omhoog, dus de druk op de (achter)wielen daalt, terwijl je die juist nodig hebt om grip te behouden. Er zijn nog wat trucjes om die grip te verbeteren, maar alle onderdelen gaan met deze belasting wel erg warm worden en slijtage op de aandrijving neemt ook drastisch toe. Ik houd het liever bij kleine kinderen op een slee ;).

*bericht bewerkt door Robert. op 03 mrt 2021 14:10

Ik heb weleens een flink stuk camenbert (3 dubbel ingepakt) meegenomen, om ‘het zonde was om weg te gooien’.

Niet echt een aanrader. Bleek. Achteraf…

Na de overnachting moest eerst de auto een half uur met alle deuren en achterklep openstaan om het een beetje dragelijk te maken. Werd niet heel erg gewaardeerd door de rest van het gezin :-)

Ik heb weleens een flink stuk camenbert (3 dubbel ingepakt) meegenomen, om ‘het zonde was om weg te gooien’.

Niet echt een aanrader. Bleek. Achteraf…

Na de overnachting moest eerst de auto een half uur met alle deuren en achterklep openstaan om het een beetje dragelijk te maken. Werd niet heel erg gewaardeerd door de rest van het gezin :-)

Bart14 op 03 mrt 2021 17:30

haha niet naar Frankrijk hoop ik ;-) dat is een soort water naar de zee dragen…

Ik koop regelmatig lokale kazen op trips… luchtdichte dozen zijn wel een verreiste, anders raakt je auto per kaas minimaal 1000 euro waarde kwijt ;-)

Click. Click. Peace

Daar is die dakkoffer nou zo handig voor!

❄️

leuk topic: gaat mee in de bergen:
ductape
straps
zo’n regenboog mousse (tuin?)matje tegen natte knieën bij sneeuwkettingen aanleggen
werkhandschoenen voor de kettingen
Alco gel voor handen te reinigen (al jaren, dus al lang voor corona)
compact gereedschap (multi tangetje en schroevendraaiers)
zaklamp + noodlamp (zo een die lichtreklame kan geven)
frikadellen voor onderweg (gehaktballen, geen curryworsten :-)
m’n rode ‘autorijden’ sportschoenen (heerlijk)
Botinnen binnen handbereik tijdens de rit bij sneeuw!
Pils en Duvel (met glas) - je wil niet weten hoeveel je er kwijt kan in kiertjes in de koffer van de auto :-)
Dolce gusto machine met pads
Leo’s, snoep, zelfgebakken wafeltjes, Manner, …
afvalzakjes
redbull
de reservesleutel van de auto (als hij in het water valt, is ie stuk en sta je daar - ik een sleutel- mijn echtgenoote de andere)
De auto gids, auto wereld, flair, goed gevoel, de krant van de vertrekdag…
ik vergeet vast nog veel

Een foto van mijn schoonmoeder. Ga ik verder niet uitleggen.

Life is what happens while you were checking your phone

Een glas voor weißbier, vaak niet aanwezig in een appartement!

Een glas voor weißbier, vaak niet aanwezig in een appartement!

Alex0 op 09 mrt 2021 12:23

Die komt soms in de andere richting terug mee naar ons thuis ;-)

Mischien leuk om deze topic weer eens van stal te halen.

May the ski force be with you !!

Mischien leuk om deze topic weer eens van stal te halen.

CJAHulskamp op 12 okt 2022 13:18

Jaaaaaaa! Altijd heerlijk om (vol ongeloof) die lijstjes te lezen!

Bla, bla, bla.

ducktape, spanriempjes, een set schroevendraaiers … en alledrie al van pas gekomen! De bodemplaat van mijn kameraad zijn wagen had zonder de spanriempjes nooit België gehaald!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Grappig topic!

Wij nemen vaak een schemerlampje mee met een peertje erin met een gezellig LAAG vermogen, Oostenrijkse en Italiaanse appartementhouders blijken vaak een voorliefde voor lekker felle (ongezellige!) verlichting te hebben, althans dat is onze ervaring…

Grappig topic!

Wij nemen vaak een schemerlampje mee met een peertje erin met een gezellig LAAG vermogen, Oostenrijkse en Italiaanse appartementhouders blijken vaak een voorliefde voor lekker felle (ongezellige!) verlichting te hebben, althans dat is onze ervaring…

Emilio op 12 okt 2022 14:15

Haha, daarom nemen wij altijd waxinelichtjes en houdertjes mee. Voor de gezelligheid!

Ik heb dit topic met een glimlach doorgelezen, heerlijk!

Hier altijd kampeerlampjes - inderdaad ivm felle leeslampjes naast de bedden. Mijn nespressomachine gaat altijd mee incl genoeg koffie. (Want, ja… goede koffie maakt een vrolijke LoveToSki). En mn infrarood kussentje!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Kurketrekker. Zo frustrerend dat je de kurk niet uit een heerlijk flesje wijn kunt krijgen…
En korte broek met badslippers als ik inc ontbijt heb. Temperaturen die die pensionhouders aanhouden zijn niet te harden joh.

Totales Vollidiot

Kurketrekker. Zo frustrerend dat je de kurk niet uit een heerlijk flesje wijn kunt krijgen…
En korte broek met badslippers als ik inc ontbijt heb. Temperaturen die die pensionhouders aanhouden zijn niet te harden joh.

Kdtl op 12 okt 2022 16:50

Dan ga je vast niet naar Frankrijk. Je kunt veel zeggen over Franse appartementen, maar een kurkentrekker ligt er altijd ;-)

Click. Click. Peace

Kurketrekker. Zo frustrerend dat je de kurk niet uit een heerlijk flesje wijn kunt krijgen…
En korte broek met badslippers als ik inc ontbijt heb. Temperaturen die die pensionhouders aanhouden zijn niet te harden joh.

Kdtl op 12 okt 2022 16:50

Dan ga je vast niet naar Frankrijk. Je kunt veel zeggen over Franse appartementen, maar een kurkentrekker ligt er altijd ;-)

Rogier op 12 okt 2022 16:56

Meestal ligt die naast de slacentrifuge… daar ben ik altijd zeeer verbaasd over dat die in werkelijk ieder Frans appartement aanwezig lijkt te zijn. Voor mij sowieso al de meest nutteloze uitvinding, wat is er namelijk mis met een goed vergiet.

Born to Ride

Duurt veel langer voordat de sla droog is in een vergiet.

Maargoed, kurkentrekker, tape, paar schroevendraaiers enzo vind ik dan wel weer vrij standaard. De laatste 2 liggen sowieso wel in de auto.

Wat betreft de waslijnen: heb sinds een tijdje nu een camping waslijn van Decathlon. Zitten haakjes aan een kun je altijd wel ergens ophangen zonder schroefboormachine.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 12 okt 2022 19:38

Duurt veel langer voordat de sla droog is in een vergiet.

Maargoed, kurkentrekker, tape, paar schroevendraaiers enzo vind ik dan wel weer vrij standaard. De laatste 2 liggen sowieso wel in de auto.

Wat betreft de waslijnen: heb sinds een tijdje nu een camping waslijn van Decathlon. Zitten haakjes aan een kun je altijd wel ergens ophangen zonder schroefboormachine.

Tiny-M op 12 okt 2022 19:30

Voor de was: een verstelbare douchestang. Die is altijd wel ergens in een halletje tussen 2 muren te klemmen, dan kan je de jassen en broeken mooi een kleerhangers uithangen.

Born to Ride

Die lijn neemt minder ruimte in 😉

Maargoed laatste vakantie eens geen fatsoenlijk mes meegenomen en had er meteen spijt van.

Die lijn neemt minder ruimte in 😉

Maargoed laatste vakantie eens geen fatsoenlijk mes meegenomen en had er meteen spijt van.

Tiny-M op 12 okt 2022 20:06

Haha daarvoor neem ik dan weer een klein wetsteentje mee, er zijn meestal wel redelijke messen, alleen zijn ze super bot. Zo hebben de mensen die na ons in het appartement zitten ook eens scherpe messen.

Born to Ride

duct tape, en cash om een blik opener te kopen

Wat een geniaal topic.
Ik zie nu al dingen die ik zeker mee wil nemen.

Ik ga pas voor de 2e keer komende februari.
Hier gaan sowieso de eigen hoofdkussens mee.
Magnesiumsuplement
Handschoenen en iets van isolatieding om op te zitten bij sneeuwkettingen leggen vind ik een super idee.
Extra lampje gaat ook op mn lijstje.

En de chromecast

*bericht bewerkt door SuzannaE op 13 okt 2022 01:01

Chromecast gaat hier ook vaak mee, alleen werkt dat niet bij WiFi met inlogschermen. Dus vaak ook HDMI kabeltje.

Verder kan ik niet zoveel geks bedenken, hooguit wat kookgerei zoals de eerder genoemde staafmixer, een uiensnijder en heel soms de moka express, al zie je steeds vaker gewoon fatsoenlijke koffie mogelijkheden in appartementen verschijnen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij nemen altijd tubes mayo / curry mee voor tijdens de lunch. €0.80 voor een zakje mayo is natuurlijk onbetaalbaar… we zijn tenslotte Nederlanders… :)

beter oostenrijkse mayo kopen. 80% vet :-)

Vet=smaak.

Totales Vollidiot

Wij nemen altijd tubes mayo / curry mee voor tijdens de lunch. €0.80 voor een zakje mayo is natuurlijk onbetaalbaar… we zijn tenslotte Nederlanders… :)

hullie8 op 13 okt 2022 09:52

Dus je skiet een hele dag met een tube mayo in je zak?

Click. Click. Peace

Mooi als je crasht :-)

Totales Vollidiot

Wij nemen altijd tubes mayo / curry mee voor tijdens de lunch. €0.80 voor een zakje mayo is natuurlijk onbetaalbaar… we zijn tenslotte Nederlanders… :)

hullie8 op 13 okt 2022 09:52

Als Saenkanters nemen we Zaanse Mayo mee. Maar niet in de rug tas

May the ski force be with you !!

Een flesje window cleaner en micro-vezel doekje. Niks zo fijn als schone ramen en lampen. Tip: niet in de ochtend bij -6 proberen.
Sinds we een zoon hebben, hebben we ook (billen)doekjes bij. Al een tijdje uit de luiers maar vind het zelf een fijn idee om na een rit van ca. 10 uur de stoelen en bank schoon te vegen. En dat gaat perfect met die doekjes.

Standaard ligt bij trips ook de leatherman multitool in de auto. Samen met het boordgereedschap, road assist en een credit card kunnen we zo de hele wereld aan.

Nog 1 ding. Dit jaar voor het eerst met kerst weg. We nemen wat lego kerst(dorp) doosjes mee tegen verveling en voor de gezelligheid.

*bericht bewerkt door DomiG op 13 okt 2022 12:32

Plaats een reactie