Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Haha, mooi topic!

Wij nemen altijd de BBQ mee :) incl. kolen en aanmaakblokjes. Hij wordt door ons 1 x gebruikt. Overigens eindigt dit bijna altijd in de koekepan omdat het te lang duurt etc. etc. Maar we blijven hem meenemen.

Daarnaast nemen we altijd een Gluhwein pot en driepoot mee waaronder we op de dag van aankomst een vuurtje maken voor het eerste drankje.

Als je glijdt dan glijd je

Jeetje! Wat er allemaal wel niet meegenomen wordt zeg :D

Ik voel me bijna raar omdat we niks raars meenemen. Of een kaasschaaf moet hieronder vallen maar dat lijkt me sterk, die neemt elke kaaskop mee. Toch?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Pleisters en schaar voor alle wrijvingplekjes welke worden veroorzaakt door je skischoenen af te plakken.

niet roetsjen maar skieen

Helemaal vergeten: in de krokusvakantie gaan we regelmatig met vrienden waarvan één dan voor de hele week balkenbrij meeneemt. Hij kan dat superlekker maken en hij maakt veel te veel dus we eten ons dan de hele week ziek aan de balkenbrij!

Als het mag wil ik graag een vraag toevoegen aan dit topic: Welke spelletje nemen jullie mee voor 's avonds? Het hangt natuurlijk van de grote van de groep af, maar ik ben benieuwd!

Wij nemen altijd UNO mee. Kan gespeeld worden met groepen van drie tot tien personen ofzo, gegarandeerd lachen geblazen en het neemt nog eens erg weinig ruimte in beslag!

Stijn Hoogendoorn op 18 feb 2015 22:47

Machiavelli (van 999 games)!!

De kaasschaaf nemen wij voor het eerst incl zomervakantie pas mee! Ik neem altijd een verlengsnoer mee, voor bijv de tv in een ander hoek, ergens fohnen waar geen stopcontact is, enz. En schilders tape, voor div doeleinden, voordeel hiervan is dat het makkelijk te verwijderen is zonder restjes achter te laten of iets te beschadigen. Weleens een lamme douchekop mee opgehangen, of een gordijn ed.

Mijn eigen kussen

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Helemaal vergeten: in de krokusvakantie gaan we regelmatig met vrienden waarvan één dan voor de hele week balkenbrij meeneemt. Hij kan dat superlekker maken en hij maakt veel te veel dus we eten ons dan de hele week ziek aan de balkenbrij!

joepert op 19 feb 2015 13:05

Mag ik even vragen wat balkenbrij is ? Brij klinkt al niet te smakelijk en balken is wat ezels doen dus ezelvoer (grapje) ? Nee als belg zijnde ken ik dit niet. Wou serveert mij eens een portie, sta open voor nieuwe gerechtjes.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Net als @Jagent ook de BBQ, maar dan wel de wegwerp variant. Deze gaat dan ook mee de berg op voor de sneeuw BBQ. Achteraf wordt je nog wel is raar aangekeken als je op ski’s met een vuilniszak de berg weer af komt.

Aanmaakblokken voor de open haard (als die er is), vaatwasblokjes voor de vaatwasser, schroevendraaiers, duct-tape ook altijd bij.

Standaard gaan er ook altijd bakken Duvel met ons mee, verspreid onder de auto’s wel.

Reserve-GPS neem ik ook altijd mee, geen van mijn vaste skivrienden heeft ooit bij de scouts of padvinders gezeten en kdenk eerlijk gezegd dat we geen van alleen degelijk kaart kunnen lezen :D

Helemaal vergeten: in de krokusvakantie gaan we regelmatig met vrienden waarvan één dan voor de hele week balkenbrij meeneemt. Hij kan dat superlekker maken en hij maakt veel te veel dus we eten ons dan de hele week ziek aan de balkenbrij!

joepert op 19 feb 2015 13:05

Mag ik even vragen wat balkenbrij is ? Brij klinkt al niet te smakelijk en balken is wat ezels doen dus ezelvoer (grapje) ? Nee als belg zijnde ken ik dit niet. Wou serveert mij eens een portie, sta open voor nieuwe gerechtjes.

Maartenvc op 19 feb 2015 15:14

Toch is het ook in België wel bekend hoor:
http://www.streekproduct.be/producten/detail.phtml?id=15…
Er zijn vele recepten, waarbij van oudsher ook slachtafval en dergelijke gebruikt kan worden. De receptuur van onze vriend is echter op basis van regulier (stoof)vlees. Het vlees wordt in feite tot moes gekookt en door er meel aan toe te voegen wordt het een harde massa als het afkoelt. Hiervan snijd je dan plakken die je weer kunt opbakken in de pan. Het klinkt allemaal heel vies maar het is reuze lekker! En voor ons dus echte wintersportkost :-)

Mijn vrouw :)

Member of global cooling initiative

Mijn vrouw :)

jos. op 19 feb 2015 16:09

Men neemt nooit water mee naar de zee, er is er daar genoeg!

Naald en draad, voor een eventuele spoedreparatie aan kleding. :)

Daarstraks nog vergeten te vermelden: Kaarsen! Wij nemen altijd kaarsen mee om het 's avonds wat gezelliger te maken. Voor Franse appartementen nam ik vroeger ook altijd tafellakens mee, kwestie van niet een hele week op een lelijk bloemetjesmotief te moeten kijken.

Toilet papier voor onderweg

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Ik neem altijd mijn nespresso apparaat mee.Altijd lekkere koffie.
En mijn huisarts veilig voor op de piste en off-piste.
(Is een van mijn beste vrienden)

Nog een raar item als snowboarder neem ik ook men skies mee voor moest ik er nog eens een dagje zin in hebben.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Off-topic: mijn lijstje met vreemde spullen dat ik dit jaar voor 't eerst mee gaan nemen wordt steeds groter :-D :-D

Ik neem altijd een blikopener mee. Heb in het verleden al eens vaker blikken soep of ravioli gekocht zonder automatische opener er op. Bloed irritant als je appartement dan geen blikopener blijkt te hebben!

Verder had ik afgelopen jaar kerstverlichting bij me en slingers voor het appartement te versieren.
Ik neem ook altijd een box voor muziek mee en theedoeken/vaatdoekjes. En als ik er ff aan denk vaatwastabletten ja!

En mijn vriend heeft altijd zijn wax spullen bij zich, inclusief een strijkijzer, dat blijft vrienden verbazen haha maar ondertussen vinden ze het wel makkelijk!

Oja en qua spelletjes. BEERPONG! :)

Work less || Board more

Standaard gaan er ook altijd bakken Duvel met ons mee, verspreid onder de auto’s wel.

Het duurde even voordat ik 'm snapte. Ik zag allemaal auto’s voor me met flesjes Duvel verstopt onder de auto’s voor me… Ik dacht dat is toch niet verboden :S

Naald en draad, voor een eventuele spoedreparatie aan kleding. :)

Nipper op 19 feb 2015 17:32

Daar neem ik nou net mijn vrouw voor mee…

Wij nemen altijd een hele stapel cd’s mee voor op de heen- en terugreis. Oude of nieuwe het maakt niet uit, alles wordt gedraaid.

Pleisters en schaar voor alle wrijvingplekjes af te plakken welke worden veroorzaakt door je skischoenen…

Ron4 op 19 feb 2015 12:14
niet roetsjen maar skieen

Wij nemen altijd een tosti-ijzer mee :-)

Broodbakmachine, fonduestel (voor kaasfondue) en een stuk of 10 kleerhangers (van die gebogen metalen)

Wat bij ons altijd meegaat is een stang wat je normaal gebruikt voor een douchegordijn. Dit is een stang die op willekeurige lengte gefixeerd kan worden. Die komt vaak in de gang of in het boilerhok te hangen als extra plaats om kleerhangers op te hangen. Kapstokken zijn namelijk altijd te klein om alle broeken en jassen op te hangen. Verder gaat altijd het fondueset en/of racletteapparaat mee om savonds heerlijk te eten. Ook gaat er een oude kleine haarfohn mee die we in de skischoen en snowboardschoenen hangen om ze goed te drogen.

Born to Ride

Pindakaas (als je krachtvoer nodig hebt op de piste: bruine boterham met banaan en pindakaas).

(En om de “dat is toch niet vreemd”-reacties voor te zijn: ik kom uit België ;-))

Ductape. Neem ik altijd en overal mee als ik op reis ga. Je kan er quasi alles mee repareren. Vorig jaar kapotte telescopische skistokken getaped, twee stoelen aan elkaar als werkbank voor m’n ski’s op te waxen, scheur in iemand z’n skibroek, …

M’n eigen hoofdkussen. Omdat die in Oostenrijk altijd van die slappe dingen zijn.

En een lekker stuk bakleverworst :)

Plaats een reactie