wanneer in de uitverkoop kopen, nu of begin volgend seizoen?

Ik wil nieuwe skischoenen aanschaffen (uitlopers van dit jaar). Wanneer kan ik deze het beste kopen. Over enkele weken of begin volgend seizoen?
Wanneer beginnen de meeste winkels met de uitverkoop? Tips?

Ik denk nu, winkeliers willen graag hun voorraad kwijt. Begin volgend seizoen begint het alweer te kriebelen en betaal je toch weer wat meer.Ik heb het zelf niet gedaan maar van de z.g.n 40% korting, waren er achter af 20 van over.

Absoluut aan het eind van het seizoen. Over een aantal weken dus.
Ik heb zowel mijn skischoenen als mijn skibroek + jas met 40% korting kunnen kopen.
Mijn Peak Performance broek+jas vorig jaar aan het eind van het seizoen met 40% korting gekocht.
Aan het begin van het seizoen werd hetzelfde pak weer voor de “normale” adviesverkoopprijs aangeboden.

Dat is niet overal zo dat ze in het najaar de prijzen weer ophogen, Kater Sport in Alkmaar gooit alles van het vorige seizoen in het laatste weekend van oktober er voor 50% uit.

Dienten Die Alte schule

Skischoenen is nu eigenlijk een van de weinige onderdelen van je outfit die je moeilijker in de uitverkoop kunt kopen. Bij schoenen is de pasvorm het allerbelangrijkste en als je pech hebt is jouw maat er niet meer en wordt je verleidt tot het kopen van iets dat goedkoop is maar net niet past. Let dus heel goed op en ga niet te snel overstag.

In augustus/begin september. Waarom? Omdat winkels dan hun oude voorraad met de hoogste korting weg doen. Zodra de nieuwe collectie erin komt, wordt de korting op de oude collectie minder omdat anders het verschil te groot wordt. Dat drukt dan de verkoop van de nieuwe collectie.
Wel opletten dat je een schoen koopt die goed past en niet alleen voor de aantrekkelijke prijs gaat. Anders wordt goedkoop toch nog duurkoop. En bij de opruiming bestaat de kans dat jouw favoriete schoen er niet meer is in jouw maat.

Nu kopen en niet betalen wat er op het prijskaartje staat maar gewoon onderhandelen. Winkeliers willen van de voorraad af anders staat deze heel de zomer in de weg. Bieden en vasthouden aan de prijs. Die winkelier die geeft wel toe. Gewoon aanlopen.

In augustus/begin september. Waarom? Omdat winkels dan hun oude voorraad met de hoogste korting weg doen. Zodra de nieuwe collectie erin komt, wordt de korting op de oude collectie minder omdat anders het verschil te groot wordt. Dat drukt dan de verkoop van de nieuwe collectie.
Wel opletten dat je een schoen koopt die goed past en niet alleen voor de aantrekkelijke prijs gaat. Anders wordt goedkoop toch nog duurkoop. En bij de opruiming bestaat de kans dat jouw favoriete schoen er niet meer is in jouw maat.

Hessel op 28 feb 2015 20:30

Er zijn maar weinig winkels die wintersportspullen het hele jaar door in de winkel hebben. Vaak gaat in het voorjaar de zaak in de opslag om er in oktober pas weer uit te komen. Voorjaar, zomer en deel van het najaar kunnen ze veel meer omzet maken uit zomersportspullen.

Je kunt nog wel eens op zomervakantie in en nabij skioorden outlets vinden. Vaak 1 verveelde medewerker die in een verder dood dorpje op de winkel moet passen. Prijzen zijn vaak best aardig maar verwacht geen kennis of je moet geluk hebben.

@jackies

Ik weet niet waar je woont maar in Duitsland kan het richting Pasen erg interessant zijn met wintersport kortingen. Wellicht kun je via internet al wat zoekwerk doen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Heb je tips voor grote Duitse wintersportzaken?

Ik volg even.

Ik volg even.

In augustus/begin september. Waarom? Omdat winkels dan hun oude voorraad met de hoogste korting weg doen. Zodra de nieuwe collectie erin komt, wordt de korting op de oude collectie minder omdat anders het verschil te groot wordt. Dat drukt dan de verkoop van de nieuwe collectie.

Wel opletten dat je een schoen koopt die goed past en niet alleen voor de aantrekkelijke prijs gaat. Anders wordt goedkoop toch nog duurkoop. En bij de opruiming bestaat de kans dat jouw favoriete schoen er niet meer is in jouw maat.

Hessel op 28 feb 2015 20:30

Er zijn maar weinig winkels die wintersportspullen het hele jaar door in de winkel hebben. Vaak gaat in het voorjaar de zaak in de opslag om er in oktober pas weer uit te komen. Voorjaar, zomer en deel van het najaar kunnen ze veel meer omzet maken uit zomersportspullen.

Je kunt nog wel eens op zomervakantie in en nabij skioorden outlets vinden. Vaak 1 verveelde medewerker die in een verder dood dorpje op de winkel moet passen. Prijzen zijn vaak best aardig maar verwacht geen kennis of je moet geluk hebben.

SPAM op 1 mrt 2015 10:53

Skihut, Duijvestein, dus de winkels die het hele jaar op skiën zijn gericht. Er zijn er lokaal vast meer (Baum in Hengelo, Austria in Malden). De perrysport dus niet, maar daar moet je in het seizoen ook niet zijn voor een paar skischoenen :)

Mocht je online op zoek willen gaan, heb zelf al een aantal spullen voor een aantrekkelijke prijs gekocht via:
sport-conrad.de en skixpress.de
Beide leveren snel en tegen lagere prijzen dan ze hier vaak hanteren. In wintersport gebieden is de uitverkoop pas veel later maar hier is het nu inderdaad interessant om te kopen. Winkels hebben kosten aan winkel leegruimen en alles opslaan. Hoe minder ze hoeven te verplaatsen, hoe beter.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Online skischoenen is lastig maar voor alles behalve skischoenen heb ik bovenstaande adressen ook vaak bezocht. Ook Bergzeit is een mooie optie evenals het Nederlandse Snowcountry, hoewel die laatse meer freeride gericht is.

Zou inderdaad geen skischoenen kopen online. Pasvorm is het allerbelangrijkste en dat is bij online shoppen wat lastig ( tenzij ze een uitstekende free of charge retourpolicy hebben, je heel goed weet waar je op moet letten en niet moeilijk doen over vier vijf keer retour sturen…)

Verder naast genoemde shops kan ik ook nog glisshop aanraden (hebben ook een engelse site), ekosport (online outlet).

Toevallig vorige week op internet nog een peakjas en peakbroek aangeschapt met 40% en 30% korting. Mijn skischoenen had ik vorig jaar gewoon in februari gekocht en gevraagd of ze nog een skischoenen van vorig jaar hadden in mijn maar, toen mooi een paar ski schoenen gekocht met 50% korting, scheelde toch weer 250 euries.
Online skischoenen zou ik niet kopen, je moet ze echt passen en soms moeten ze nog wat breder gemaakt worden ofzo.

Plaats een reactie