steungroepje blessure

Zo, @niekniek, daar ben je al lange tijd zoet mee, zeg. Een geluk bij een ongeluk dat het (zit)skiseizoen dankzij corona toch al niets waard was, maar leuk is anders. Ik duim voor je dat je begin maart goed nieuws krijgt!

Uitrusten doen we thuis wel!

Helaas kunnen we een nieuw lid toevoegen aan het groepje
https://www.ad.nl/olympische-spelen/na-70-jaar-weer-een-nede…

Toch wel zuur, hopelijk gaat de revalidatie snel en kan ze er volgend jaar bij zijn

Helaas kunnen we een nieuw lid toevoegen aan het groepje
https://www.ad.nl/olympische-spelen/na-70-jaar-weer-een-nede…

Toch wel zuur, hopelijk gaat de revalidatie snel en kan ze er volgend jaar bij zijn

Togi op 19 jan 2021 09:26

Ai, dat is wel heel erg zuur, ja! Voorste kruisband vraagt al snel om een jaar revalidatie. Ik zit nu op 21 maanden en m’n knie en kruisband zijn in orde, maar die hamstring is nog steeds niet hersteld. Maar goed, ik ben 43 en bepaald geen topsporter, dus bij haar gaat het terug opbouwen van de kracht ongetwijfeld sneller. Desalniettemin heeft de nieuwe kruisband tijd nodig om in te groeien en de pees die als donor gebruikt wordt, heeft tijd nodig om weer aan te groeien. Dat kun je niet versnellen, ook al ben je topsporter.

Uitrusten doen we thuis wel!

null

Yes mijn ijzerwerk mag er uit. Normaal doen ze het nog niet bij 8 maanden, maar ik heb zoveel last van de plaat dat ze het al wel gaan doen. Losse fragmentje laten ze zitten (zit in de spier vast) want daar zou je normaliter geen last van houden. Daar hoop ik ook maar op want bij mij gaat het nooit volgens het boekje

Ik ben een week geleden geopereerd.
Het zou eigenlijk een dagbehandeling zijn, maar ik moest toch een nacht overblijven in het ziekenhuis.
Tijdens de operatie is mijn saturatie zo laag geworden, dat ik ge-intubeerd moest worden.
Nog 3 dagen met krukken gelopen, en nu weer zonder.
En ik ben gewoon pijnvrij 🙌
Vandaag met fysio kon ik mijn enkel ook al veel beter bewegen.
Kan nu weer verder gaan met de revalidatie

Keep the faith en veel sterkte @niekniek 💪

Born to run. B.S.

Ik ben een week geleden geopereerd.
Het zou eigenlijk een dagbehandeling zijn, maar ik moest toch een nacht overblijven in het ziekenhuis.
Tijdens de operatie is mijn saturatie zo laag geworden, dat ik ge-intubeerd moest worden.
Nog 3 dagen met krukken gelopen, en nu weer zonder.
En ik ben gewoon pijnvrij 🙌
Vandaag met fysio kon ik mijn enkel ook al veel beter bewegen.
Kan nu weer verder gaan met de revalidatie

niekniek op 25 mrt 2021 22:32 Ik baal als een stekker😭 Ben zo'n 1,5 week pijnvrij geweest na de operatie Vorige week weer op controle geweest, afgelopen dinsdag een MRI gehad vanwege de pijn. Vandaag de uitslag: en ik heb waarschijnlijk weer botnecrose.😬 Nu onderaan in het scheenbeen en kuitbeen (10 jaar geleden ook gehad, in de kop van mijn bovenarm) Dinsdag is er overleg tussen de artsen, donderdag weer een rondje ziekenhuis Hopelijk hoor ik dan wat er aan te doen is

Vandaag weer bij de trauma chirurg geweest.
Het is gelukkig geen botnecrose, maar botoedeem.
Intensief naar fysiotherapie toe en oefeningen doen
De loop oefeningen ga ik in het zwembad doen
Ook nog een afspraak bij de pijnpoli gekregen.
Helaas is dit ook weer langdurig revalideren.
Moest nu nog op een jaar rekenen.
Ook is er kans dat ik altijd pijn blijf houden.
Baal er best wel van.

Ja, dat is niet leuk, zeg. Sterkte.

@Niekniek
Dat is zeker balen, vervelend nieuws. Sterkte met alle botperikelen. 💪

...ski-addict...

Sterkte @niekniek !

*bericht bewerkt door SandraSki op 23 apr 2021 09:45

sneeuw witje en de 7 bergen

Dank je wel allemaal

Weer op controle geweest bij de trauma chirurg.
En het gaat nog steeds slecht
Bot oedeem of bot necrose daar zijn ze nog niet helemaal aan uit, en nu denkt de arts ook nog aan dystrofie.
Binnenkort een ct scan en over 2 weken de uitslag
Ben er nu een jaar mee zoet, helaas is het einde nog niet in zicht😬

Afgelopen vrijdag voor een second opinium naar een ander ziekenhuis geweest.
De enkel is in zeer slechte staat
Botnecrose, botoedeem, paar cystes en hier zagen ze ook nog dat er nog een andere breuk is geweest
Toch raar dat ze dit hier allemaal niet hebben gezien.
Er werd wel aan gedacht, maar niets mee gedaan
Heb nu een spuit in het gewricht gehad en over een maand een telefonische consult
Als allerlaatste middel is de enkel helemaal vast zetten, hopelijk is dat niet nodig
Ben er voorlopig nog wel even zoet mee

Sterkte @niekniek, hopelijk gaat de behandeling werken!

Nou die spuit van 3 september heeft niets geholpen
De enkel moet vast gezet worden😞
Ik mag zelf bepalen wanneer ik dat laat doen
Dan maar gelijk na de wintersport vakantie van januari
Ook nieuwe orthopedische schoenen nodig, hoger en stugger
Voor langere afstanden komt er binnenkort een rolstoel
Kan nu nog een kleine 500 meter lopen zonder krukken
En een middagje met krukken door de stad moet ik nu 3 dagen bekopen
Dit is allemaal het gevolg van de enkelbreuk van 3 augustus 2020

Tsja zit ik weer. 2 jaar geleden voorste kruisband afgescheurd. Geen operatie. Veel getraind. Deze week op wintersport ging onwijs goed. Totaal geen last van mijn knie. Gister einde van de ochtend haalde ik iemand in, die draaide eerder en kwam achterop mijn skies terecht. Gevallen en gelijk voelde ik een knapje in dezelfde knie. Nog wel kunnen staan en als een bejaarde naar beneden geskied. Nu pijn mediale band en onwijs dikke knie. Afwachten maar weer en hopen dat de 2e vakantie over 7 weken door kan gaan

Nieuw hier en dit forum gevonden op zoek naar lotgenoten. Afgelopen december een zalige skivakantie in de Dolomieten gehad. Halverwege de week een onzinnig ongelukje waarbij ik in bijna stilstand achter mijn vriend zijn ski haakte. Ik viel en voelde direct mijn knie. Toch nog zelf beneden gekomen vanaf Rood en de volgende dag met een Aperol in de zon en pootje hoog op het terras doorgebracht. Laatste dag nog fantastisch geskied wat prima ging ondanks de dikke knie.
Eenmaal weer thuis een orthopeed laten kijken, (ik werk op een operatiekamer) die adviseerde een brace voor de mediale band en regelde een MRI om de vkb in beeld te krijgen. Gisteren de uitslag: VKB volledig afgescheurd en graad 2 tot 3 letsel aan de binnenband. Omdat ik fanatiek sporter ben (lange afstand loper en mountainbiker) is opereren de beste optie. Dit staat nu eind van deze maand gepland. Ik krijg een nieuwe kruisband en de revalidatie gaat ff duren…

Ik heb die operatie honderden keren gezien maar om het nu zelf te ondergaan valt me toch wel rauw op het dak. De 2e wintersportvakantie in eind februari is inmiddels geannuleerd. Ik zit even stevig te balen, blij dat ik hier even het verhaal kwijt kan!

Tsja zit ik weer. 2 jaar geleden voorste kruisband afgescheurd. Geen operatie. Veel getraind. Deze week op wintersport ging onwijs goed. Totaal geen last van mijn knie. Gister einde van de ochtend haalde ik iemand in, die draaide eerder en kwam achterop mijn skies terecht. Gevallen en gelijk voelde ik een knapje in dezelfde knie. Nog wel kunnen staan en als een bejaarde naar beneden geskied. Nu pijn mediale band en onwijs dikke knie. Afwachten maar weer en hopen dat de 2e vakantie over 7 weken door kan gaan

Oei Saskia! Ik zou er toch naar laten kijken. Een knap voelen of horen is meestal geen goed teken…. Sterkte!

saskiamorsch op 19 jan 2022 09:50

Weet > > Tsja zit ik weer. 2 jaar geleden voorste kruisband afgescheurd. Geen operatie. Veel getraind. Deze week op wintersport ging onwijs goed. Totaal geen last van mijn knie. Gister einde van de ochtend haalde ik iemand in, die draaide eerder en kwam achterop mijn skies terecht. Gevallen en gelijk voelde ik een knapje in dezelfde knie. Nog wel kunnen staan en als een bejaarde naar beneden geskied. Nu pijn mediale band en onwijs dikke knie. Afwachten maar weer en hopen dat de 2e vakantie over 7 weken door kan gaan

Oei Saskia! Ik zou er toch naar laten kijken. Een knap voelen of horen is meestal geen goed teken…. Sterkte!

saskiamorsch op 19 jan 2022 09:50
Lian op 19 jan 2022 13:59

Weet hoe je je voelt. Werk zelf ook in het ziekenhuis op de rontgen dus die mri kan wel gemaakt worden. Heb al een bericht gestuurd naar de huisarts voor een verwijzing naar een orthopedisch centrum waar ik 2 jaar geleden ook was. Het komt echt wel goed. Na de operatie goed revalideren bij een fysiotherapeut en kracht en stabiliteit opbouwen. Ik denk dat mijn ongeluk weer pure pech is. Succes met de operatie. Zelf geen ervaring mee

Thanks! Jij ook veel sterkte. Ik zal in de revalidatieperiode hier vast wel vaker te vinden zijn 😆

Ik mag donderdag voor een “kniestraatje” bij het orthopedisch centrum. Intake beeldvorming en uitslag in 1 middag. Via collega en Google gok ik op een achterste kruisband ruptuur deels of volledig. Ik ben maar even niet bezig met wat de beste optie is maar half maart skieen is sowieso te enthousiast.

De onzekerheden het feit dat je weet dat de revalidatie lang duurt. Oom al kunnen de dagelijkse dingen wel vrij snel maakt het mentaal zwaar. Je weet dat het goedkomt maar het kost veel trainingstijd en commitment. Ik baal dat 1 na val mij weer zover terug zet. Het skieen ging zo goed,waarom dan na 1 val gelijk weer zo’n zware blessure. Ik heb hiervoor ruim 25 jaar blessurevrij geskied.
Lian train nu alvastgoed je spieren beter in beter out zeggen ze. Ook ik heb al weer oefeningen gedaan om de quadricpes te versterken. Fietsen op de hometrainer en strekoefeningen om weer goed te mobiliseren

k mag donderdag voor een "kniestraatje" bij het orthopedisch centrum. Intake beeldvorming en uitslag in 1 middag. Via collega en Google gok ik op een achterste kruisband ruptuur deels of volledig. Ik ben maar even niet bezig met wat de beste optie is maar half maart skieen is sowieso te enthousiast. § saskiamorsch op 20 jan 2022 20:55

Hoe is het afgelopen?

Uitrusten doen we thuis wel!

Ja Saskia, ik ben ook heel benieuwd! Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje meevalt.
Hier is het maandag as D-day en ga ik onder het mes…. 😑

Uiteindelijk valt het erg mee. Alle banden zijn nog heel. Behalve natuurlijke voorste kruisband want die had ik al niet meer. Menicus zijn ook nog heel. Ik heb alleen een minischeurtje in het bot van mijn scheenbeen. Dit zit net onder het kniegewricht. Ik loop pijnvrij en zolang dit zo blijft gewoon doorgaan met waar ik mee bezig was. Bij meer pijn met krukken gaan lopen omdat dan het breukje erger kan zijn geworden. Zaterdag naar de fysio. En over 6 weken een controle afspraak.

Al met al valt de schade mee en geeft de orthopeed aan dat ik gewoon pech heb gehad. Ook nu vind hij een reconstructie van de kruisband niet noodzakelijk o dat ik geen instabiliteit ervaar. Skien met een hele stevige brace zou eventueel bij een val de schade iets kunnen beperken waardoor ik dan niet weer gelijk met een dikke knie zit.
Skien is voor dit seizoen wel klaar. Het breukje heeft toch wel minimaal 6 tot 8 weken nodig om te genezen dus de vakantie in maart wordt een andere bestemming

Gelukkig dat het meevalt Saskia! Uiteraard jammer dat een 2e keer skiën er dit seizoen niet inzit, maar dat is te overzien.

Ben zelf wel fan van Nikolai Schirmer zijn filmpjes
Nu dus een filmpje over zijn herstel

Nou, @saskiamorsch, we lijken nu wel heel veel op elkaar. Ik heb in april 2019 wel een voorstekruisbandreconstructie gehad. Sinds januari 2020 ski ik weer op de rollerband en in de sneeuw. Vanmorgen de tweede skidag van mijn tweede wintersportvakantie van dit seizoen. Op een lullig bultje op een blauwe piste blijft mijn linkerbeen staan en draait mijn rechterbeen eromheen. Lage snelheid, dus mijn ski klikt niet los. Ik stort ter aarde en vrees direct met grote vrezen dat er banden aan gort zijn. Niets is minder waar: tibiaplateaufractuur 😞

Uitrusten doen we thuis wel!

Wooow @Lotte78 heftig🥶

Met jou ingesteldheid komt ook dit weer goed.😜👊

Born to run. B.S.

Daar ben je mooi klaar mee. En nu, operatie? Ik kan me niks voorstellen bij de val die je beschrijft. Had het te maken met je nieuwe ski’s?

Plaats een reactie