Les 3 Vallees vandaag (winter 2015-2016)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Dank voor de informatie. Ik ken het gebouw wel, donker van kleur. Overigens is er met internet in het gebouw waar wij al een aantal jaren verblijven ook wel eens een probleem. Nogmaals dank, kan er wellicht nog wel eens gebruik van maken.

Hen48

Alweer een prachtige dag. De bewolking trok snel op en vanaf het eind van de ochtend prachtig weer, koud maar volop zon en uitstekende sneeuw. Perfecte omstandigheden voor de Dutchweek volgende week. Het zou wel eens de laatste Dutchweek in Val Thorens kunnen zijn want er zijn plannen om Val Thorens volgende winter op 1 mei te sluiten.
De Boismint is bezig met de laatste rondjes:

null

Meer foto’s van vandaag (in een betere kwaliteit op): http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Reeds 1 Mei…? Laatste jaren heb ik toch geen weet dat er een probleem is dat er geen sneeuw ligt, zelfs integendeel. En op alle foto’s van de Dutchweek (zowel party als piste foto’s) zie je toch nog veel volk.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Reeds 1 Mei…? Laatste jaren heb ik toch geen weet dat er een probleem is dat er geen sneeuw ligt, zelfs integendeel. En op alle foto’s van de Dutchweek (zowel party als piste foto’s) zie je toch nog veel volk.

Arno11 op 27 apr 2016 20:21

Dat verbaast mij ook wel inderdaad… Levert zo’n evenement als Dutch Week zo weinig op? Of zijn er andere redenen om op 1 mei al te sluiten?

Altijd lastig om geruchten van feiten te onderscheiden. Mijn interpretatie is dat de hotellerie op 1 mei wil sluiten. Gerucht is dat de Dutchweek dan naar Val d’Isère zou gaan, maar als ik de schoolvakanties in NL zie zou ook een Dutchweek in de laatste week van april mogelijk zijn.

bon ski

Altijd lastig om geruchten van feiten te onderscheiden. Mijn interpretatie is dat de hotellerie op 1 mei wil sluiten. Gerucht is dat de Dutchweek dan naar Val d’Isère zou gaan, maar als ik de schoolvakanties in NL zie zou ook een Dutchweek in de laatste week van april mogelijk zijn.

skifan op 27 apr 2016 22:42

Als dat zo is dan doet Espace Killy volgend jaar nog een goede zaak op het einde van het seizoen. Want ook de Franse die dan gaan,trekken hoogstwaarschijnlijk richting Espace Killy.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Onze laatste skidag van winter 2015-2016 zit erop. We hebben in totaal 82 dagen geskied en daarbij een hoogteverschil van 570 kilometer overbrugd.
De laatste dag was weer een juweel: zon, prima pistes met goede sneeuw.

In Les Menuires wordt onderhoud gepleegd aan de Menuires lift:

null

De Funitel du Grand Fond:

null

Meer foto’s van vandaag (in een betere kwaliteit op): http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

bedankt weer voor de prachtige foto’s. Ik ga volgende week nog naar de Dutchweek. Hopen op een mooie week.

En vanaf september kom ik weer kijken voor nieuwe updates ;-)

@ skifan
Weer bedankt voor al je leuke en nuttige info, berichten en verslagen. Los nog van de enorme hoeveelheid foto’s. Ik zal er volgend jaar weer zijn ondanks m’n gebroken arm van dit jaar, waar ik net weer aan het werk ben.
Goede reis terug.

Pas op met blauwe pistes

Super bedankt weer voor de mooie foto’s. Elke dag weer genoten van je foto’s.
Tot over een maand of 8.

Bedankt voor ons op de hoogte te houdn dit seizoen en ik zie al uit naar volgend seizoen.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Dank voor weer een mooi seizoen met updates uit L3V. Leuk om te lezen inzake voorpret e.d.

Goede reis terug en tot eind van dit jaar… :D

Bedankt Skifan! Tot over 7 maanden!

Ook namens mij weer bedankt! Altijd leuk om dagelijks updates te zien! Kijk nu alweer uit naar de zomer en seizoen opstart foto’s! :)

@skifan nu zal het wel stuk rustiger worden op het forum vrees ik ;)
Bedankt voor de mooie foto’s en updates van L3V!
Ik denk dat ik toch wel om ben en zo weg van dit geweldig gebied ben dat ik hier volgend jaar toch maar weer terug keer!
Ik kan me geen groter maar voornamelijk mooier gebied in denken als L3V met zoveel diversiteit en prachtige pistes!

Als vaste meelezer (volgens mij nauwelijks een dag gemist), ook heel erg bedankt! Geeft altijd een beter beeld dan de diverse webcams.

Tot volgend jaar!

Sluit me daar graag bij aan. Nog een voordeel als “solo-skiër”, je hoeft zelf geen foto’s te maken, die van skifan zijn altijd veel beter en van het hele gebied.

Hen48

Bedankt weer skifan! Jouw blog is mijn dagelijkse portie sneeuw, en tevens de reden dat ik dagelijks wintersporters.nl bezoek! Fijne zomer gewenst.

Skifan bedankt. In vorige jaren een overbrugging tot de Dutch week in Valtho. En nu we dat niet meer doen weet je mijn winterseizoen op deze manier heerlijk te rekken.

@allemaal
Dank voor alle dank.
Wij zijn weer op vakantie in NL en hopen deze zomer verslag te doen van de vernieuwingen in L3V. In november zijn we dan weer present bij de opening van de volgende winter.
Iedereen een fijne zomer gewenst en tot lezes.

bon ski

Staan er nog nieuwe liften op de planning voor ValTho? aankomende zomer?

En bedankt voor alle foto’s!

@jan-willemvansoest en andere geïnteresseerden
Voor deze zomer:
Val Thorens:

  • vervanging TSD Bosmint
  • vervanging TK Stade door een 6 persoons stoeltjeslift
  • aanleg van een rode piste vanaf de aankomst van de nieuwe lift naar hotel Pashmina
  • vervanging TK Roc door een sleeplift met enrouleurs
    Les Menuires:
  • modelage Piste Jerusalem
    Courchevel:
  • constructie TC Combes
bon ski

Gisteravond teruggekomen van een lang weekend, maar het is nog prachtig in Valtho. Door de enorme sneeuwval van zaterdag/zondag kun je zo nog 1 a 2 weken goed vooruit. Mensen die er nu zitten zullen wellicht 1 van de betere dagen van valtho zien van dit seizoen.

Alleen jammer dat er wat liften dicht zijn inmiddels.

Schitterend:
Iets later dan normaal nog wat beelden van “buitens spelen” op de Cime de Caron:
http://www.skipass.com/news/134330-20-mai-2016-le-dernier-jo…

bon ski

Schitterend:
Iets later dan normaal nog wat beelden van “buitens spelen” op de Cime de Caron:
http://www.skipass.com/news/134330-20-mai-2016-le-dernier-jo…

skifan op 26 mei 2016 21:05

Wow, prachtige beelden!! <3

Plaats een reactie