feestgedruis in Risoul

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Het skigebied van Risoul spreekt ons erg aan (mede als de Résidence Deneb.) Nou lezen wij dat Risoul nogal een studenten-feest-locatie is. Iedereen zijn ding, maar wij houden van rust en zijn gericht op het skiën. Vroeg op de piste, tot de laatste liftsluiting door en ’s avonds een hapje eten en vroeg het bed in. We schrokken dus nogal van de berichten over levendige apres-ski.

Hierbij dus de vraag ‘hoe erg is het?’ (we overwegen de laatste week van januari te gaan) Bedankt voor de info!

sneeuw witje en de 7 bergen

De après-ski situeert zich sterk rond de Yeti bar. Die bar is onderaan een groot appartementsgebouw (Les Mélèzes) dat kartonnen muren heeft. Dus als je in die krotten zit dan zou je daar wel eens last van kunnen hebben. Maar ik denk dat het verder best meevalt als je een duurder appartement neemt dat wat verder ligt van de Yeti bar.

Zorg natuurlijk ook dat je niet in de studentenweek gaat (1e week van februari voor België en 2e voor Nederland denk ik), want dan is het natuurlijk nog een tikkeltje erger. :)

Verder is het wel een erg fijn skigebied!

Valt precies zoals @Arnh zegt wel mee. Het is een studenten gebied. Maar het is verder ook een vrij rustig gebied. Bij de yeti-bar is het inderdaad erg studenten-feest, en in de slechte appartementen daaromheen ook. Maar jullie residence lijkt me dat geen probleem. Echt niet.

Mocht je vergelijkbaar (en zelf groter en uitgebreider) skigebied zoeken met vergelijkbare residenties kun je ook kijken naar Montgenevre (geen student of adres ski te vinden) of Serre Chevalier, minder studenten en veel groter gebied. Maar nogmaals het feestgedruis valt heel erg mee.

Click. Click. Peace

De après-ski situeert zich sterk rond de Yeti bar. Die bar is onderaan een groot appartementsgebouw (Les Mélèzes) dat kartonnen muren heeft. Dus als je in die krotten zit dan zou je daar wel eens last van kunnen hebben. Maar ik denk dat het verder best meevalt als je een duurder appartement neemt dat wat verder ligt van de Yeti bar.

Zorg natuurlijk ook dat je niet in de studentenweek gaat (1e week van februari voor België en 2e voor Nederland denk ik), want dan is het natuurlijk nog een tikkeltje erger. :)

Verder is het wel een erg fijn skigebied!

Arnh op 13 okt 2015 19:46

Ik was met een studentenreis dus mag niet klagen, maar Les Mélèzes was echt wel het slechtste wat ik ooit heb gezien aan goedkope appartementcomplexen in Frankrijk (toch bijna overal geweest). Het stonk, het was vies, onwijs lawaaierig etc. Maar inderdaad behalve de Yeti valt er niet zoveel te beleven in Risoul dus als je daar maar een stuk vandaan zit dan is het helemaal prima, want het gebied is mooi en rustig :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik kan als tip meegeven ga ook niet in de periode van vrijdag 4 tot zondag 13 maart 2016, dan is hier studentenwintersport en deze gaan gemiddeld met 500 studenten naar een ski resort in Frankrijk om te feesten.

Ben in voorjaar 2014 (22feb - 1mrt, voorjaarsvakantie!) in Risoul geweest, totaal geen ‘last’ van studenten!
Voornamelijk families, dus geen overload aan studenten.
Heerlijk skiën, veel zon en leuke pistes. Wel paar sleepliften, wat wel jammer is.
Kies zoals hierboven al staat aangegeven iig geen appartement vlakbij de Yeti bar…
Wij zaten in appartement antares, als je in de vakantie daar bent is de sleeplift vlakbij t hotel elke dag geopend, waardoor je écht ski-in en ski-out hebt, letterlijk 1 stap uit t appartement skiën naar de sleeplift, vanaf daar kun je naar elke lift skiën. Ook terug naar t appartement kun je weer totaan de ski-lockers aan skiën! aanrader dus

Bedankt voor de reacties! (en de tips voor andere ski gebieden en residenties)

sneeuw witje en de 7 bergen

Plaats een reactie