2015 Lidl of Decathlon

Wij gaan voor het eest met de kinderen [jeuh] op wintersport en ik kan niet wachten om de kids op de ski’es te zien staan. Aangezien wij allemaal weten dat wintersport een pittige uitgave is kwa geld, wil ik materiaal halen bij de Lidl of Decathlon.

Zijn er mensen die hier ervaring hebben met beide ‘leveranciers’? Volgende week beginnen de sales weer, dus ik wil voorbereid zijn m.b.t. het kopen.

Ikzelf heb ervaring met heel veel verschillende producten van Decathlon, en die hebben een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Vaak heeft Decathlon ook meer keus en personeel in dienst die training heeft gehad over de producten. Volgend jaar komt er overigens definitief een Decathlon in de Rijnhal in Arnhem van 5000 m2.

Not all who wander are lost

Ik ben erg te spreken over het materiaal van de Lidl. Ik kocht er vorig jaar thermische shirtjes, een goggle, en skikousen. Ik ben er ontzettend tevreden over! De beste sokken en shirts die ik ooit gehad heb. De goggle was ook prima (met magnetisch afneembare lens voor felle zon (Cat4)), maar wat aan de grote kant.

Daarentegen vond ik de thermische shirts van Decathlon wat oncomfortabel zitten (te los) en hun bril was eerlijk gezegd gewoon brol. Beide waren wel de goedkoopste uit het assortiment, maar qua prijs vergelijkbaar met Lidl.

De jassen en broeken bij Lidl leken me wel oké, maar vrij dunnetjes.

Mijn skibroek is van Decathlon, maar niet het goedkoopste model (99 euro als ik me goed herinner). Dat is dus het voordeel aan Decathlon: staat het goedkoopste product je niet aan, dan kan je wel een van de duurdere modellen kopen.

Maar sowieso: Lidl en Decathlon is prima voor de toerist die eenmaal per jaar gaat skiën. Het is tegenwoordig zelf moeilijk om een skiër te vinden die helemaal niks van Wed’ze draagt. :P

(Ski’s en skischoenen zou ik wel nooit in Decathlon kopen!)

Bij Decathlon heb’k gemerkt dat materiaal van 2-3 jaar terug van de bekende merken (Atomic, Head, Salomon, etc. … rarara welke eigenaar hierachter zit ;)) gewoon licht aangepast (andere print) terug te vinden is. Het is geen absolute garantie voor kwaliteit, maar als je wat uitkijkt, vind je gewoon mooie koopjes (prijs/kwaliteit).

(Let op: bij bvb skies van die merken die in een decathlon/lidl terug te vinden zijn moet je wél oppassen … ze zien er bvb hetzelfde uit als de gewone ski, maar het gaat dan om speciale series die voor de decathlon/lidl zijn gemaakt met een gelijkaardige print, maar andere kern.)

Dank voor alle snelle reacties en moet ik even zeggen dat ik geen ski’s zal kopen, deze krijgen we bij de skischool [met de les]. Ben nu gewoon aan vergelijken en kijken wat het beste is en wat mogelijk is.

Ik zou wel je helm en bril van kwaliteit halen, dat is wel belangrijkste vind ik !

Persoonlijk slechte ervaring gehad met kwaliteit bril, was op wintersport toen mijn bril opeens niet meer deed wat hij moest doen, deze had ik bij 1 van de 2 winkels gekocht.

Ik heb over helm weleens gehoord dat je als je bepaalde soort helm koopt en je valt op je hoofd dat dat dan gevaarlijk kannzijn, maar weet niet of dit waar is.

Gezien de snelle reacties, vraag ik gewoon door. Welke materiaal bij decathlon moet ik bekijken:

Simple warm
Xwarm
2warm

Helm gaan we ook passen voor aanschaf. Niet handig als ze geen helm willen omdat deze niet OK zit.

Bij Lidl is het altijd nog maar de vraag of ze het nog hebben. En zoals al eerder gezegd was is het personeel van Decathlon meer ervaren dan het weekend hulp van de Lidl

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Decathlon heeft bovendien een webshop, waar je vooraf wat kan rondneuzen. Bestellen en bezorgen is ook prima.

Over thermo-ondergoed:

Ik heb lang de Simple Warm gedragen. Maar ik ben dan ook helemaal geen koukleum (had het in dat spul zo warm dat ik ben overgestapt naar iets dat wat beter ademt). Ga qua thermobroek wel voor de 3/4 lengte trouwens. Is in combinatie met ski- of snowbaordschoenen een stuk fijner dan je broekspijp in je schoen of opgepropt erboven…

@MitchelvA, elke helm die wordt verkocht moet voldoen aan eisen en heeft een keurmerk. dat heeft een helm van 20 euro, maar ook van 60 euro. Elke skihelm heeft dezelfde veiligheidseisen! Duurder is niet veiliger of per se beter. Het zit 'm betreft helmen in de afwerking, extra’s en dat soort dingen.
@Mart2, stel jezelf altijd de vraag: waar ga ik het voor gebruiken, hoe vaak en wat moet het product doen/wat verwacht ik? Kijk wat er op het product staat. Equarea = vocht opnemen, afvloeien en snel droog. Stratermic = warmte en zit wat strakker. 1e laag zou je dus een product met een Equarea label kunnen nemen en 2e laag Stratermic (X-warm).

1e laag iets met merino wol kan ook prima. Kriebelt niet en is vrijwel geurloos. Wol is beter dan synthetisch materiaal want dat isoleert meer. Merino wol is wel wat duurder…

een 1e laag zo’n Wed’ze product (…warm), 2e laag een fleece en daarna nog een gevoerde jas volstaat ook prima. GEEN katoen! Vocht (zweten) + katoen is nat, zwaar en (kan) koud aanvoelen. Kost lichaam alleen maar energy

Not all who wander are lost

Stratermic = warmte en zit wat strakker deze lijkt mij dan iets meer voor hand liggend aangezien het om de kinderen gaan. Kinderen zweten minder dan volwassen. Met de ervaringen en adviezen maak ik in het weekend een lijstje zodat ik volgende week me ‘boodschappen’ kan doen.

@Mart2 Welk materiaal heb je precies nodig?
Thermo ondergoed van Decathlon vind ik voor de prijs kwaliteit prima, maar je doet er ook niet zo lang mee. Dat van Lidl vond ik helemaal niks, voelde niet lekker aan.
Overigens heb ik voor de kinderen vaak setjes thermo ondergoed gekocht bij H&M. Wel ietsjes duurder, maar prima kwaliteit en blijft mooi na wassen. Zeker een aanrader.

Bij ons (NL) heeft de Lidl vanaf vandaag wintersportspul voor volwassenen, oa sokken , thermisch ondergoed, jassen, broeken, handschoenen, helmen, brillen etc. Vanaf maandag liggen er ook spullen voor kinderen in de schappen. De folders kun je vinden op de homepage van hun website.

Zelf heb ik vorig jaar thermisch ondergoed en skisokken bij de Lidl gekocht en ik ben supertevreden. Het is echt fijner dan de sets van Tenson en Human Nature die een stuk duurder waren en nu dus ongebruikt in de kast liggen;) Het sluit onwijs goed aan, rekt lekker mee en is goed warm zonder zweterig te worden. Mocht je interesse hebben, dan zou ik wel vandaag of morgen richting Lidl gaan, want dat spul is altijd snel uitverkocht.

Met de wintersportcollectie van Decathlon heb ik geen ervaring, maar dat verandert wellicht rap, want wij zitten in dezelfde situatie als jullie;)

@Chantal81 het is voor de kinderen [4 en 6 jaar] en zal dus hoogtens 1 of 2 jaar meegaan ivm groei. Zelf hebben wij al spullen.

Als het gaat om kinderen zeg ik gewoon naar de Lidl of de Aldi gaan. Die kinderen groeien er binnen een jaar weer uit en het boeit ze minder als het gaat om materialen en kwaliteit. Mijn zoon van 18 skiet nog steeds in zijn Lidl outfit :-)

When life gets too complicated.... SKI

Bij Decathlon heb’k gemerkt dat materiaal van 2-3 jaar terug van de bekende merken (Atomic, Head, Salomon, etc. … rarara welke eigenaar hierachter zit ;))[/post]

Vertel? Atomic/salomon/head zijn van dezelfde eigenaar?

Decathlon heeft altijd zeer goede producten voor een scherpe prijs. Je stelt een vrij algemene vraag, “wat is jullie ervaring…”. Heel eerlijk gezegd is dat afhankelijk van het verwachtingspatroon van de koper. Ik zal mij nader verklaren: Stel je koopt er een paar handschoenen van ong 20 euro. Zijn dit vervelende handschoenen? Zijn ze bij iedere tempratuur koud? Worden ze altijd zeiknat na een dag skien? Op al deze vragen kun je antwoorden; Dat ligt aan de omstandigheden.

Al met al is, lidl kan ik niets over zeggen, de decathlon een zeer goede winkel. Zelf meermaals spullen gekocht maar je moet je wel beseffen dat je geen high end gear koopt. Zoals @gigi echter zegt, de prijs kwaliteit van de spullen is uitstekend!

@Pvdh snap je punt en om de verwachting iets meer uit te leggen. Het gaat om de kinderkleding die minimaal een week moet volstaan voor een standaard wintersport[weer]. Dus high end gear is niet noodzakelijk aangezien ze er volgend jaar er toch weer uitgegroeid zijn [waarschijnlijk]. Tevens zullen ze voornamelijk op de babypistes aan de slag gaan.

Voor de kinderen qua kleding als met de skibrillen. Beter investeren in een dubbele set zodat ze af en toe wat droogs aan kunnen. Spul wordt toch nat van ravotten in de sneeuw, wat je ook koopt (binnen redelijke grenzen) en dan na de lunch droge kleding aan en weer verder. Als het weer dusdanig is, dat e.e.a. niet warm genoeg is, andere activiteit zoeken wellicht de betere keuze. Belangrijkste is dat ze lol hebben, serieus skiën komt later wel.

Veder zoals anderen ook aangaven: Decathlon meest prima prijs/kwaliteit, maar verwacht geen high-end spul.

Edwin van Riel

Beste @mart2 Dan lijkt mij decathlon materiaal zeer geschikt. Zeker met het oog op het uit de kleding groeien. Gebruikt de tips met betrekking tot de warmte aanduidingen zoals hierboven omschreven. Daarbij kan ik je meegeven dat je wellicht een stapje te warm dan een stapje te koud kunt doen. Bij te koud gaat de lol er snel af…

Zoals andere ook al aangegeven hebben, kijk uit met zogenaamde “hardgoods” als ski’s, snowboards en bijbehorende schoenen. Deze kun je vaak beter van een A merk kopen en later doorverkopen waardoor de echte kosten vaak enorm meevallen.

Bedenk bij alle keuzes die je maakt, beter een 10tje meer en dat je kind het naar zn zin heeft dan een tientje minder en de hele tijd “gezeur” krijgen over kou, irritatie plekken of andere negativiteit. Vakantie/skiën moet leuk zijn!

Met betrekking tot de lidl kan ik je nogmaals niets vertellen aangezien ik nog nooit in een lidl geweest ben :'-)

Ik kan alleen zeggen dat ik het termisch ondergoed van de Lidl erg goed vindt! Het sluit erg netjes aan en ik vind het zelf hier in Nederland erg lekker om zo’n onderbroek onder mijn spijkerbroek te dragen als het hier erg koud is en ik veel buiten ben :-) En ik ben een koukleum en heb het dan niet koud.
Ook de ‘Balaclava’ zoals de folder van de Lidl zegt vind ik erg fijn om onder me helm te dragen als het erg koud is. Zit lekker warm en past goed.

Dan had ik het verkeerd

thermo koop ik nieuw, maar jassen en ski broek, gebruikt ik MP, dan zoek ik op merk.

Bij ons (NL) heeft de Lidl vanaf vandaag wintersportspul voor volwassenen, oa sokken , thermisch ondergoed, jassen, broeken, handschoenen, helmen, brillen etc. Vanaf maandag liggen er ook spullen voor kinderen in de schappen. De folders kun je vinden op de homepage van hun website.

Zelf heb ik vorig jaar thermisch ondergoed en skisokken bij de Lidl gekocht en ik ben supertevreden. Het is echt fijner dan de sets van Tenson en Human Nature die een stuk duurder waren en nu dus ongebruikt in de kast liggen;) Het sluit onwijs goed aan, rekt lekker mee en is goed warm zonder zweterig te worden. Mocht je interesse hebben, dan zou ik wel vandaag of morgen richting Lidl gaan, want dat spul is altijd snel uitverkocht.

Met de wintersportcollectie van Decathlon heb ik geen ervaring, maar dat verandert wellicht rap, want wij zitten in dezelfde situatie als jullie;)

Jorien83 op 15 okt 2015 11:44

Ik heb vandaag nog even extra setje thermo ondergoed gekocht. Inderdaad fijn spul, terwijl ik ook wel duurdere merken in de kast heb liggen.

Soms zit er best knap spul tussen, maar ik zou me persoonlijk beperken tot het ondergoed van een van de twee. De Lidl heeft in de loop der jaren verschillende soorten thermokleding gehad van goed tot belabberd. Een klein risico dus, of even afwachten hoe de kleding van dit jaar door anderen wordt beoordeeld. De moeite overigens dubbel en dwars waard, omdat de bekendere merken vaak een veelvoud rekenen voor vergelijkbare thermokleding.

Een broek en jas (van een bekend merk) zou ik dan met een grote emmer korting in een van de komende pre-sales kopen. Dan is voor bijna vergelijkbare prijzen veel beter spul te koop.

Als beginnende wintersporter lig je vaak in de sneeuw, wat betekend dat je juist dan goed materiaal nodig hebt om lekkende naden of een koude bips te voorkomen. Hoewel het getal niet alles betekend is in ieder geval een broek uit een ‘10.000 serie’ aan te raden. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb vanochtend thermo ondergoed en skisokken bij de Lidl gekocht, beide van het merk Crivit. Zit erg comfortabel, is warm, sluit nauw aan op de huid en zeker qua prijs goed te doen als je het vergelijkt met een duurder merk als Craft.

Gewoon Lidl goed spul koop het al jaren, voor een mooie prijs ook vandaag een mooi nieuw jack gekocht ,voor 25 euro zien de foto,s er ook weer helemaal up to date uit deze winter. Ook gelijk wat thermo spul erbij laat maar komen die sneeuw.

Wij hebben voor onze kinderen.

  • helm, thermogoed bij de Lidl
  • fleece pully’s en skihandschoenen (echt hele mooie), skisokken bij de Decathlon
  • skibroek en skijas bij H&M (de broeken tot maat 140 met bretels zijn echt heerlijk. Gaan al jaren mee. Ook fijn zijn de skipakken voor jongere kinderen).

Brillen zijn zowel van de Decathlon als de sportwinkel.

Als je iets bij de decathlon koopt let dan goed op de aanbiedingen. Heel vaak is iets in een bepaalde kleur de helft van de prijs.

Onze kleinkinderen hebben afgelopen winter alle drie in een skipak van de Lidl geskied, zat prima en ze hebben het niet koud gehad, of nat geworden terwijl het flink gesneeuwd had.
Bij Decathlon vindt je ook leuk spul, iets duurder als de Lidl. Je kunt bij de Decathlon voor kinderen broeken kopen die je in kan korten en vlgd jaar als ze hard gegroeid zijn kunt verlengen, erg handig. Zo ook de mouwen van het Jack. De jongens hadden gewoon een maillot van zeeman onder hun broek aan, en sokken ook van de Lidl.
Zorg idd voor reserve voor als ze na het skién nog in de sneeuw gaan spelen. Dan weet je zeker dat je de vlgd dag iets droogs hebt.

Dienten Die Alte schule

Dank, gisteren even besproken maar aangezien de Lidl hier om de hoek zit en ervaringen over het algemeen goed zijn voor wat wij er mee moeten doen, wordt het dus de Lidl :)

Nu nog maar hopen dat alles wat je nodig hebt er nog ligt

Plaats een reactie