Goggle lens case

Ik heb sinds dit jaar een Oakley airbrake met verschillende lenzen en zoek een case waarin ik alleen de lenzen veilig mee kan nemen in mijn rugzak. Ben namelijk erg bang dat wanneer ik op mijn rug val, de lens breekt omdat hij enkel in een zakje zit.

Wie weet een goede stevige case waarin je veilig een lens kan opbergen zodat die beschermd is tegen impact dan hoor ik het graag!

Ik heb toevallig nog een oakley hard case liggen.
15 euro is hij van jouw. Zat een oakley splice in.

@Patrick076 als WiegerSB geen interesse heeft, ik misschien wel. Heb je wat meer info? (fotootje, typ etc.)?

@Patrick076 klinkt interessant ik heb je een pb gestuurd!

null
null

Daar gaat mijn Adidas ID2 Pro nie in passen denk ik…

Die brillen ken ik niet qua formaat.
Bij mij zat de splice erin en 1 extra lens. Dit ging net.

Op zich interessant die case. Moet wel zeggen dat ik het apart vind dat er vanuit Oakley geen product wordt gemaakt waarmee je vervangende lenzen veilig mee kan nemen.

Op zich interessant die case. Moet wel zeggen dat ik het apart vind dat er vanuit Oakley geen product wordt gemaakt waarmee je vervangende lenzen veilig mee kan nemen.

WiegerSB op 1 dec 2015 19:01

Andere merken doen dat ook niet geloof ik. Vind ik ook jammer. Start-up iemand?

Die cases zijnook bij de bevert te krijgen, ook in een grote maat waar de id2 pro wel in past. Nadeel is dat ze dan wel weer veel ruimte in de tas in nemen.

@JoepvdB kan ze niet vinden op de site van Bever heb je misschien een link oid?

Ik had dat probleem ook. Het is misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt al jaren prima.
Een crackerdoos van Xenos. 1.99 euro.

Eens kijken op alibaba en er dan een kickstarter-project vanmaken denk ik… Gat in de markt.

Edwin van Riel

http://m.bever.nl/oakley-brillendoos-medium-soft-vault-ndbfa… Dit is de case van hier boven. Kan de grotere niet vinden, bij bever Den Bosch heb ik hem van het weekend nog zien liggen. Zou gewoon even langs gaan en checken.

http://m.bever.nl/oakley-brillendoos-medium-soft-vault-ndbfa… Dit is de case van hier boven. Kan de grotere niet vinden, bij bever Den Bosch heb ik hem van het weekend nog zien liggen. Zou gewoon even langs gaan en checken.

JoepvdB op 1 dec 2015 20:27

Net even gekeken maar bij de beschrijving staat dat deze case geschikt is voor diverse zonnebrillen.
Ik heb een goggle case te koop en dus niet deze van bever.
Wel zelfde uitvoering maar dus een stuk groter

http://m.ebay.de/itm/231403635221?_mwBanner=1

Deze lijkt er meer op.

Ik heb nu een flightdeck. En 2 cases van dakine. Dit zijn wel soft cases. Maar als je zo hard valt en je beschadigd je goggle in deze case dan denk ik dat je je drukker moet maken over je ledematen en wat al niet meer

*bericht bewerkt door moderator op 01 dec 2015 21:02

http://m.ebay.de/itm/231403635221?_mwBanner=1

Deze lijkt er meer op.

Ik heb nu een flightdeck. En 2 cases van dakine. Dit zijn wel soft cases. Maar als je zo hard valt en je beschadigd je goggle in deze case dan denk ik dat je je drukker moet maken over je ledematen en wat al niet meer

*bericht bewerkt door moderator op 01 dec 2015 21:03

Wel goede vraag, heb ook twee extra lenzen bij mijn Oakley.
Heb ze nu in een goggle bag, met zo’n microfiber doekje ertussen, en mijn bril in een andere goggle bag.
Waar kan je beetje goedkoop wat vinden om ze onbeschadigd mee te nemen?
Ik zal de tip van het crackerdoosje van Xenos dit weekend is bekijken!

Dakine heeft Goggle tassen:

http://store.dakine.com/sport/snow/accessories/goggle-stash…

Zelf heb ik er ook een en ben er tevreden over. mijne heeft 1 hoofdvak voor mijn goggle en 2 vakken voor lenzen.

@Bruinsma is die ook stevig/crash proof voor als ik bijvoorbeeld op mijn rug val in het fun park?

Hoi WiegerSB,

Excuses voor het late bericht. Ik weet niet goed wat voor krachten er vrij komen wanneer je in het funpark valt. wanneer tijdens het snowboarden op de piste val is er niets aan de hand en wordt de klap goed opgevangen.

Je lens kan/mag niet breken. Case is dus puur voor je gevoel en niet voor de veiligheid van je lens.

Lenzen worden gemaakt van polycarbonaat en dat kan niet ‘breken’ het kan enkel buigen wanneer je er langdurig grote kracht op zet.

Ik weet dat het misschien tegen je instinct lijkt maar toch…

@Pvdh jij zegt dat ik straks dus gewoon mijn verwisselbare lenzen in het meegeleverde microvezelzakje bij mij kan houden in mijn jas zonder dat er iets mee gebeurt? (Er vanuit gaande dat ik geen been breek en een half uur op de lenzen lig)

Je kan de lens inderdaad gewoon in een zakje doen. Een case is wellicht in bijvoorbeeld je koffer “handig” maar niet per se nodig.

Europese normen verbieden brillen die kunnen breken ivm de veiligheid. Met name de gerenommeerde merken zullen zeker aan deze normen voldoen…

Maar als je de lens te ver buigt, verliest het dat niet de eigenschappen? Mini scheurtjes in de filter ofzo?

Ik heb mijn 2de lens in een stoffen zakje die je bij de bril krijgt Anon M2;
Die 2de lens met zakje zit altijd in mijn binnenzak van de ski-jas, nooit problemen mee gehad, zelfs niet als ik eens op mijn donder ga, zelden maar toch wie niet waagt blijft maagd ;-)

Ik heb zelf ook de Dakine, maar vooral voor vervoer in de bagage of het wegsturen van m’n Goggle in de apres-ski. De reservelens zelf kan perfect in de binnenzak van de jas, als je deze goed steekt volgt die perfect de bolling vh lichaam.

Plaats een reactie