Wedstrijdjes skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Wij gaan komende winter met onze twee kinderen (6 en 8 jaar) naar Maria Alm. De kinderen kunnen allebei skieën, maar gaan wel op les. Alleen liever niet de hele week, we vinden het ook erg gezellig om met z’n vieren te skieën.

Omdat zeker de oudste heel graag meedoet met de slalomwedstrijd in de skiles, ben ik benieuwd op welke dag de skischolen deze wedstrijdjes houden. Ik zie twee goede skischolen in Maria Alm, namelijk Edelweiss en Skischule Maria Alm. Weet iemand op welke dagen zij hun skiwedstrijdjes houden?

En weet iemand of je perse aaneengesloten dagen les moet boeken bij deze skischolen?

Bel ze even op en je weet het 004365842119

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Bel ze idd op en boek voor de desbetreffende dag de skiles. Gratis aanschuiven zal niet gewenst zijn (Terecht overigens).

Helder advies van @hooykaas en @skizoeker. Lijkt mij een prima optie om de “wedstrijddag” als extra dag te boeken.

Los van de het plan om mee te doen aan de wedstrijd zou ik overwegen om de kinderen toch de hele week op les te doen. In het tweede gedeelte an de week zijn de klasjes vaak kleiner en wordt er veel geleerd, zeker in de leeftijd waarin ze nu zitten.
Natuurlijk begrijp ik ook dat het heel leuk is om met zijn viertjes te skiën, dat zou je bv een keer in de middag kunnen doen als je aan de leraar vraagt waar ze rond het middaguur eten en je ze daar ophaalt. Andere mogelijkheid is natuurlijk dat je voor of na de les nog samen een keer de lift pakt. Zeker op de Aberg in Maria Alm is dat een prima optie.
Veel skiplezier!

Wij gaan al jaren naar Maria Alm, en de kinderen op les. Voor zover ik het mij kan herinneren zijn de wedstrijdjes op donderdag. Overigens overweeg ik juist om ze die dag niet op les te doen. Dat scheelt voor hen veel, veel wachten op de ene minuut naar beneden tussen de poortjes en het ellenlange wachten bij de prijsuitreiking…

Maar goed, dat even terzijde :-)

Bedankt voor het meedenken.

Het plan is nu dat we de jongste de hele week laten lessen (of hooguit de vrijdag overslaan bijvoorbeeld), terwijl we met de oudste van 8 de eerste dagen zelf skieen en hem dan bv vanaf woensdag of donderdag nog 2 of 3 dagen laten lessen. Want richting het eind van de week worden inderdaad de klasjes kleiner en helemaal geen les vinden we nog geen goed idee. Hoewel onze oudste inmiddels al wel echt goed kan skieen. Vorig jaar zat hij in een klasje met alleen maar kids die 2 of 3 jaar ouder waren dan hij. Vond hij wel leuk qua skieen, maar qua aansluiting was dat minder. En dan is een week toch best lang…

Plaats een reactie