Val Gardena 18 december 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Na Obergurgl zijn we deze week in Val Gardena. Dit wordt onder tussen de derde keer dat we met de kerst week gaan naar dit gebied. Vorig jaar schreef ik ook al een stukje hoe was in Val Gardena ondanks zeer weinig natuur sneeuw. Dit jaar is het eigenlijk qua natuur sneeuw nog slechter. Eigenlijk ligt er helemaal geen natuur sneeuw.

Vandaag maken we een rondje groen Sella ronda. Leuk rondje om meteen te kijken hoe de verschillende dorpje en skigebieden er bij liggen. Het is mooi weer en voorjaars temperaturen als we op pad gaan. Richting Plan de Gralba en SellaJoch zijn de pistes heerlijk en goed breed. Een maal aangekomen bij Canazei zien we dat daar nog niet alles open is mooi alle hoofdroutes prima te doen zijn. Daarna is Arabba aan de beurt. Hier ook niet alles open. De zwarte pistes liggen er goed bij en we doen ze er paar keer voordat we richting Alta Badia gaan. Hier maken we een uitstapje naar Pralongia om hapje te gaan eten. Daar terug op de Sella ronda naar Corvara en wederom een uitstapje te maken naar San Cassiano en La villa. In Alta Badia ligeen de pistes er erg goed bij onlangs deze de hele dag in de zon liggen. Vooral de dalafdalingen naar San Cassiano en La Villa vinden we heerlijk om te doen. Na de uitstapje weer terug via Colfosco naar Val Gardena. De afdalingen rond de Dantercepties zijn de minste van de dag. Eerlijk gezegd is dit ook niet echt mijn favoriete kant van het gebied.

Hier de fotos van vandaag.

null

Zicht op Saslong piste waar de FIS wedstrijden plaats vinden.

null

Op weg richting Sella Joch.

null

De afdaling van Col de Rodella richting Canazei.

null

De Arabba Fly draaide af en toe. Maar ze waren nog druk bezig met een stenen te egaliseren zodat er sneeuw over heen kon worden geschoven.

null

Daarna richting Pralongia bij Alta Badia. Niet echt een wintersport gevoel.

null

De piste naar San Cassiano vindt ik altijd een prachtige heerlijke cruise piste.

null

Laatste stuk naar San Cassiano

null

Meteen door met de dalafdaling naar La Villa die er weer zeer goed was.

null

Tijd om maar weer eens richting Selva te gaan. Hier zicht op Pralongia.

null

Vanaf de Dantercepties richting Saslong en Seiseralm

null

Laatst stond op het forum een kleine discussie of er politie staat met de poortjes. Vandaag dus niet.

null

Hier de start van de worldcup afdaling van de Saslong piste. In de achtergrond de Col de Raiser waarbij de Seceda piste vandaag geopend is. Morgen dus daar een kijkje nemen.

Een prima dag gehad dus met prima pistes.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:47

May the ski force be with you !!

Altijd leuk

@CJAHulskamp

‘Stay tuned’ en blijf ons deze week verblijden met mooie foto’s en goeie info!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Het is en blijft een van mijn favoriete gebieden. Dank voor de uitgebreide reportage.

Bekende plaatjes! Ik wacht nog ff tot begin maart, eerst sneeuw proeven in Whistler :-) Toch bijzonder dat ze daar zulke goede kunstsneeuwpistes kunnen neerleggen. Zal in maart checken of de wijkagent er weer staat. Have fun.

veel plezier ,blijf ons op de hoogte houden

Leuk! Bijzonder om zoveel groen te zien en zo weinig sneeuw :-) Hopelijk mag ik daar begin maart zelf ook gaan skiën, hopelijk ligt er dan wel een mooie witte deken natuur sneeuw. Veel plezier nog de komende week(?)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Wij zijn vandaag aangekomen, zullen het morgen gaan meemaken.

Ik zal eind januari kijken of die agent er dan wel staat…

Rob

Wij zijn vandaag aangekomen, zullen het morgen gaan meemaken.

claudia2 op 18 dec 2015 20:50

Laat je wel wat voor ons over ?

Rob

Van 6 tot 13-12 geweest in Plan de Gralba, eerlijk gezegd, zelden zoeen goede (kunst)-sneeuw pisten gehad, geen moment verveeld, toen was er nog niet zoveel open maar op de ski-track toch 200 km in 6 dagen gedaan, en iedere dag een bombardino

null

Ik zal eind januari kijken of die agent er dan wel staat…

RCGrootveld op 18 dec 2015 23:32

Ik comtroleer het begin januari, eind febr en begin maart voor de zekerheid even. ;)

Mmmm Bombardino…kan niet wachten tot maart! Met wat meer sneeuw graag. Ik zie me al zitten bij de Costa Mula in Val d’ Anna!

Puik verslag

Gang is alles

Leuk verslag en toch bijzonder dat de met kunstsneeuw zo goed alles te skiën is.
Begin maart ga ik, maar kan niet wachten.

Dag 2

Omdat er voor de deur vandaag de FIS afdaling op de agenda staat besloten we naar Col Raiser te gaan. Al vroeg staan we bij de ondergrondse lift omdat als je later bent een entree kaart nodig hebt. We nemen al snel de piste La Longia naar Ortisei. Dit is een van mijn favoriete pistes. Voor dat we het weten hebben we de piste al 5 keer gedaan. We besluiten om wat te gaan eten bij Val d’anna althans dat was de bedoeling. We komen langs een andere hut net boven Val ‘anna en we strijken daar neer en dat is een prima keus. Prima eten en een prachtig restaurant. De middag aantal keren de dalafdaling gedaan van de Col Raiser. Heerlijk afdaling die wel wat zachter werd. Leek wel voorjaar.

null

Col Raiser minder breed geprepareerd als andere jaren. In de middag meer lente sneeuw door dat de zon de hele dag opstaat.

null

Hier de afdaling vanaf Seceda naar Ortisei. Wat lag deze piste er geweldig bij. 8 KM genieten.

null

Bovenste deel van de La Longia

null

Lekker gegeten bij dit tentje.

null

Halverwege de dalafdaling Col Raiser

null

Bijna beneden.

null

Voor de deur zijn begonnen met het opruimen van de hekken en de piste bully zijn de Saslong aan het prepareren en zal waarschijnlijk dinsdag weer open gaan.

Morgen geen verslag uit Val Gardena maar uit Kronplatz.

May the ski force be with you !!

null

Als je de skibroek en -schoenen wegdenkt is dit een perfect zomerplaatje…

❄️

Allereerst leuk die verslagen met al die mooie foto’s erbij, zal het blijven volgen.
La Longia is ook een van mij favoriete afdalingen. Geweldig hoe ze het daar voor mekaar krijgen.
Wij gaan 8 januari weer naar Wolkenstein toe. Sta al te trappelen van ongeduld.
Jullie nog veel plezier daar en lekker genieten.

Hebben jullie vandaag ook die 8 vliegtuigen gezien die continu bij elkaar over de bergen heen vlogen? Iemand een idee waarvoor dat was?

Leuke verslagen en mooie foto’s. Vorig seizoen voor het eerst naar Selva/Wolkenstein geweest. Nu gaan we begin Maart. Kan niet wachten. Deze bijdragen doen bij mij zeker goed wat betreft de voorpret :)

dag 3

Vandaag gaan we naar Kronplatz. We hebben daar afgesproken met forumlid @HenriS. Hij is onze gids door dit gebied. Het is ongeveer 45-60 min rijden naar Piculin. Op de parkeerplaats zijn niet meer als 20 autos. De Kronplatz staat vooral om de enorme capaciteit om kunstsneeuw te produceren en hum liften bestaat grotendeels alleen uit gondels. Er zijn 3 lange dalafdalingen naar Olang, Reiscoach en Percha. Vooral twee laatste zijn lekker lang.

Na een reeks van gondels komen we boven op de Kronplatz. Boven bij de klok hebben wij afgesproken met @HenriS.
Na de een kleine versnapering gaan we op stap en gaan we lekker vlot door het gebied. Boven op de Kronplatz is het soms behoorlijk druk komt ook vooral omdat de meeste liften hier samen komen. Maar verder is het niet echt druk en geen wachttijden bij de lift.

null

null

Bovenste gedeelte Kronplatz

null

Afdaling richting Olang.

null

Begin van de afdaling naar Reischach met in de achtergrond Bruneck.

null

Deze dalafdaling liggen de schaduw waardoor de dalafdalingen zeer goed bleven. Aan het eind van de dag wordt het boven toch echt warm en de sneeuw papperig.

null

Hier op 950 meter bleef de dalafdaling zeer goed mede ook omdat deze in de schaduw bleef liggen.

null

null

Einde van de dag weer terug naar Piculin. Hier werden de pistes wel wat zacht.

null

Weer terug in Piculin. De zwarte piste is met 72% waarschijnlijk een van de steilste pistes van Italië. Maar dit was echt een van de slechtste pistes helaas van de dag.

May the ski force be with you !!

Hmmm, dit topic even gemist, maar deze foto! Wow!

null

veel foto’s in de appgroep al gezien, maar nice!

Certified ski-boy, glijbewijs

Erg leuk verslag! Bedankt. Het was een mooie dag gisteren :)

Heerlijke foto’s, ook leuk dat jullie met @HenriS hadden afgesproken.

Carnas on Tour

dag 5

Vandaag staat een Heilig tochtje op het programma. We gaan naar Santa Croce in Badia.
Via Corvara en La Villa gaan we naar Badia. De route is een beetje omslachtig door wat verbinding liften. Maar is wel de moeite waard om eens een tochtje richting het kerkje te maken.
In deze hoek van het skigebied zijn er zeer weinig mensen en die pistes zijn er bijna voor ons alleen. Na het bezoek van het kerkje en een aantal afdalingen eten we wat en gaan daarna terug na La Villa en maken nog even een uitstapje naar San Cassiano. Daarna weer terug naar St.Christina waar de Saslong weer geopend was.

null

Eerst door het skigebied Alta Badia vanaf Col Alto.

null

Kijkje richting La Villa.

null

Hier de piste vanaf het kerkje naar Badia. In de achtergrond de achterkant van Kronplatz. Links achter zie je nog net de zwarte piste van Piculin die aansluit naar Kronplatz.

null

Na 100 M lopen vanaf de lift kom je bij het kerkje en een klein klooster. Er zit ook een restaurantje.

Imgur

Heerlijk voorjaar !!!

Voor de gene die die hebben gelezen zijn bij deze gezegend.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp wat ben je toch een boffert om zo vaak in de bergen te mogen zijn.
Mooi verslag en nog mooiere foto’s ondanks de geringe hoeveelheid sneeuw!

Van mij krijg je een groen duimpje ;-) !!!

"respect the mountains"

Gelukkig kunnen jullie ondanks het gebrek aan natuursneeuw toch lekker skieen.

Het zijn wel aparte foto’s. Soms lijkt het net een openlucht ‘Snowworld’

En bedankt voor de zegening :)

Vorig jaar stonden wij eind januari bij hetzelfde kerkje. Zo ziet het er met natuursneeuw uit.

null

Leuke verslagen weer

Gang is alles

Dag 6-7

Doe deze dagen even bij elkaar. Het weer blijft onverminderd voorjaars. Op dag 6 doen we dit maal de groene Sella Ronda. Maken nog even uitstapje naar het Edelweistal om daarna weer ons weg te vervolgen. We hebben dat nu de hoop dat Arabba fly geopend is maar wederom zijn ze bezig met egaliseren. Na korte wandeling moeten we grote gondel in naar Arabba naar Porta Vescovo. De kleinere gondel is dicht. Waarschijnlijk door dat de Marmolada niet te bereiken is die dag. Nu ik dit stuk schrijf lees ik dat Marmolada en de Arabba Fly geopend zijn. Mischien waren we een van de laatste die door Arabba gelopen hebben. Daarna door naar Canazei en Campitello. Even pitstop aan het eind van de dag in Rif Friederich August. Altijd een prima stop om daar even te zitten.

Dag 7

Onderweg naar het Santa Croce (dag 5) zagen we een opstap plaats van een paarden koets. Na even overleg met de koetsier bleek hij op en neer de gaan naar een restaurant wat ongeveer 750 m van de piste lag. Vandaag stappen we eens in bij de beste man en zijn paarden. Na een leuk ritje komen we bij een apart restaurant met een heerlijke Italiaanse kaart. Terras heeft een prachtig uitzicht over Alta Badia. Na het eten waar we een beetje bleven hangen gingen we met de koets weer terug. Op volle snelheid weer terug naar Selva. Uiteindelijk stappen we als een van de laatste in de lift naar Ciampinoi en sluiten we af met de Saslong. Morgen nog skiën we nog tot ongeveer 15.00 uur en rijden daarna weer huis.

null

Boven op Ciampinoi .Zicht op de Langkofel en links Piz Sella.

null

Boven bij Arabba Porto Vescovo. Zicht richting Passo Campolongo.

null

Campitello met zich op Plattkofel en Langkofel.

null

Rif Friederich August met blik in het Val di Fassa.

null

Paardjes richting het restaurant in Badia

null

Op het terras waren we lichtjes de tijd vergaten.

null

De laatste afdaling van de Saslong.

Bedankt voor het lezen.

May the ski force be with you !!

Dank voor dit uitgebreide verslag. Ga het bij een volgend bezoek met plezier gebruiken als ‘routebeschrijving’. Wel thuis.

Plaats een reactie