Goedkope (of zelfs gratis) skipassen voor kinderen

Wie weet in welke gebieden kinderen (van mij zijn 7 en 5) flinke korting geven op de skipas voor kinderen of misschien zelfs wel onze leeftijden gratis de pas meegeven bij betalende ouders?
Ik zie dat de grote aanbieders all-in pakketten verkopen van app + skipas maar deze gelden vooral in de Franse Alpen. Ben benieuwd welke gebieden in Oostenrijk kind-vriendelijk (of beter: ouder-vriendelijk) zijn.
Bedankt!

SFL:
Kinderen geboren in of na 2010: Gratis.
2001 tm 2009: Half tarief.

Schlick 2000 in het Stubaital (niet al te groot gebied, maar voor kinderen juist heel overzichtelijk). Kinderen tot 10 jaar gratis skipas indien een ouder een skipas koopt, bovendien geldt hetzelfde voor de skihuur.

Heb je dit topic al gevonden? Is wat ouder maar zal in de basis nog wel kloppen denk ik.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/23135

@kapitein

Kleinwalsertal: kinderen geboren na 2000, €73,50 voor 6 dagen.

Pertisau: bij verblijf in Hotel Bergland (maar wellicht ook bij andere acco’s) gratis gebruik van dalliftjes voor alle hotelgasten.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Tjee, wat een goede reacties en zo snel! Vanavond ga ik dit zeker even uitvogelen!
Bedankt!

In See & Silvretta (Galtür, Ischgl, Kappl): t/m 7 gratis.

In een van de chiqueste gebieden: Lech Zurs

Glij blij door die brei :-)

Lungau

Kinderen van 5 zijn in Zwitserland eigenlijk altijd gratis. In gstaad mountain rides skien kinderen ook gratis t/m 9 jaar. Zelfde in Savognin. Grächen dacht ik ook en Zermatt dacht ik ook. In Sankt Moritz skiet het derde, vierde etc kind (ik geloof tot 17 jaar!) van het gezin gratis!

Verder geldt voor kinderen in Zwitserland vaak een krting van 50% tot 12-14 jaar.

Schlick 2000 in het Stubaital (niet al te groot gebied, maar voor kinderen juist heel overzichtelijk). Kinderen tot 10 jaar gratis skipas indien een ouder een skipas koopt, bovendien geldt hetzelfde voor de skihuur.

Suzanne3 op 12 jan 2016 15:18

Bedankt voor de tip!
Bij welke skiverhuur geldt die actie?

Hoi Marc,

Dat is in ieder geval bij Pittl (Intersport). Zij zitten sowieso bij het dalstation wat ook weer handig is als je het fijn vind om je ski’s en schoenen in het depot te laten. Als ik me niet vergis is dat ook nog gratis of heel redelijk geprijsd als je spullen huurt.

Als je nog meer info over Fulpmes wilt hoor ik het wel.

Groetjes,

Suzanne

val thorens zijn ze als ze 5 jaar zijn nog gratis, geldt dan alleen voor het gebied val thorens, voor de andere gebieden moeten ze wel betalen. en kinderen krijgen korting vanaf 6 jaar.

je hebt ook gezinspassen dan krijg je ook korting

http://forfait.valthorens.com/accueil/page.aspx?PO=22&LC…

oeps je vroeg oostenrijk, maar bij deze ook frankrijk

Bedankt voor jullie reacties!
Iemand anders nog tips? Ik hoor 't graag!

In Ehrwald krijgen kinderen tot 6 jaar ook een gratis skipas, kinderen ouder dan 6 jaar krijgen een korting. Ook zijn er bepaalde ‘familietarieven’ voor ouders met één of meerdere kinderen.

In Livigno.
De kinderen geboren in 2008 of later krijgen een gratis skipas als een van de ouders ook een skipas koopt. (vanaf 3 dagen)

De Pitz Regio Card:
Pitz Regio Kinderermäßigung
a) Kinder ab Jhg. 2010 und jünger erhalten Freifahrt.
b) Kinder unter 10 Jahre (von Jhg. 2006 bis Jhg. 2009) erhalten einen Bambinifreipass,
wenn ein Elternteil eine Pitz Regio Card kauft.
c) Kindertarif: ab Jhg. 2000 bis Jhg. 2009 (siehe Ausnahme Bambinifreipass)
Ausweispflicht beim Skipasskauf!

Gang is alles

Adamello ski - kinderen tot 10 jaar gratis, junior (tem 17 jaar) 10 euro per dag

Plaats een reactie