Gratis parkeren in meribel of valtho

Morgen zou het beter weer moeten worden en dan willen we vanuit Les Menuires ff lekker alle kanten op gaan als de wind etc meewerkt en als alles opengaat. Mocht dit niet zo zijn willen we toch gebruik maken van onze L3V ski pas.

Weet iemand hier of je in beide dorpen gratis ergens kunt parkeren, hier in les menuires kan het wel. @Skifan misschien of @Hulst ? Iemand :P?

In Mottaret kon dat vroeger wel (dec. 2011). Bij de rotonde als je het dorpje inrijdt rechtsaf de berg op, kan je meteen aan de rechterkant parkeren. En zo naar de Truite-piste (naar Méribel Centre), of onder het tunneltje door lopen naar Rond Point des Pistes daar (voor alle liften rondom Mottaret).

@freerider. Parkeren heb ik daar nooit gedaan. Naar Valtho is het los van het parkeren wel te doen maar even naar Meribel rijden vind ik nogal wat. Bij terugkomst om 17.00 uur in de skikelder trof ik enkele Vlamingen die vertelden dat er hogerop volop pistes worden geprepareerd. Het probleem van vandaag was niet zozeer de wind maar eerder de werkzaamheden om de lawines onder controle te krijgen. Ik neem dan ook aan dat we morgen hoe dan ook wel naar andere dalen kunnen. We hopen daar maar op. De Europese buienradar is ook een hulpmiddel waarmee je toch een redelijke indruk kunt krijgen van de buienactiviteit voor een aantal dagen. Voor vandaag liet die aan duidelijkheid niets te wensen over. Woensdag en ook wel vrijdag lijkt het wat rustiger te worden. Daar hopen we dan maar op. Ook het weerbericht van meteo france is van alle berichten de beste.

Hen48

@Freerider
Ik denk dat morgen alle verbindingen weer open zijn mocht dit niet het geval zijn dan kun je:

  1. naar Val Tho rijden en parkeren bij P4 in de Virage de Caron (gratis voor 1 dag) hier vertrekken de eerste Val Tho liften.
  2. naar Brides les Bains rijden en 20 minuten met de gondel omhoog naar Méribel, scheelt 25 km bergop. Parkeren kan een probleem zijn omdat de P erg klein is.
  3. rij verder omhoog en stap op bovengenoemde gondel in Les Alluës of Rafford.
  4. In Méribel kun je niet gratis parkeren, in Mottaret wel maar dit ligt een stukje lopen van de piste. Ga hiervoor richting Lac d Tueda of rij omhoog naar de wijk les chalets
    Succes en bon ski
bon ski

Vraagbaak skifan, voor al uw Trois Vallées gerelateerde vragen… :p

@Harm LOL

[quote]@Harm LOL

Ik ben twee keer in Val Tho geweest. Ik heb daar gehoord dat als je een auto daar in ergens in een straat parkeert, dat de auto dan na ongeveer 24 uur onherroepelijk wordt weggesleept. Wij waren daar met twee auto’s en die hebben we geparkeerd in een parkeergarage in het dorp daar. Dat kan al voor een paar tientjes.

Wacht op de Nederlandse berg

Je topictitel zegt Valthorens maar in de tekst lees ik Les Menuires. In LM kun je overal gratis parkeren. Muv garages maar aan de weg overal gratis. Dus als je wil naar Les Menuires rijden en zodra je voor het eerst weer omhooggaat meteen parkeren. Dan is het 50 meter lopen naar de piste en ski je naar de Doron lift of La Masse. Veel succes!

LEs menuires kan je volgens mij overal gratis parkeren. in iedergeval de buiten parkeerplaatsen.
en dit kwam ik tegen over val thorens

https://www.google.nl/search?q=parkeren+val+thorens&ie=u…

Plaats een reactie