Ik vind dat mijn vrouw nieuwe skischoenen nodig heeft, zij vindt van niet :)

Mijn vrouw heeft een setje skischoenen waarop ze al 12 jaar prima skiet. Ze heeft nooit last van zere voeten ofzo, dus ziet ze de noodzaak van nieuwe schoenen ook niet zo. Nu is het wel zo dat ze behoorlijk is afgevallen en de schoen iets ruimer begint te zitten. Het is een Salomon Performa 6.0

null

Ik vind dat ze nu ondertussen wel een nieuwe set mag, vooral i.v.m. de ouderdom van het kunststof. Heb hier op het forum toch ook wel gezocht op topics over hoe lang skischoenen mee kunnen en dan schrik je toch wel als je over ernstige blessures leest door gebarsten schoenen.

Maar naar mij luistert ze natuurlijk niet zomaar :), dus heb ik wat munitie nodig om haar toch te overtuigen dat het nodig is.

Neem van mij aan, als de schoen doorbreekt kun je echt ongelofelijk op je b.k gaan. Is mij jaren terug overkomen. Naast het vallen moet je je ook nog in een situatie manoeuvreren waar je redelijk (met 1 ski) naar beneden kunt komen :)

Edwin van Riel

@franksplinter ik zou geen risico nemen, en een paar nieuwe aanschaffen. Materiaal moeiheid is met het oog niet te zien. We hebben ooit meegemaakt, dat onze zwager in het ziekenhuis is beland. Was gevallen op een vrij vlakke piste. Skischoen totaal door midden gebroken, volgens arts, materiaal moeiheid. Wees allert.

Lijkt mij dat ze na één post (die van evr66) toch wel genoeg moet weten!

Is wel de eerste vrouw dan die geen nieuwe schoenen wil. ; )

One life. Live it.

@Gazza haha, je goed he :)
@Marieke sja ik weet niet of haar eigenwijsheid ook door de naam komt, maar ze heet ook Marieke ;)

Maar voorlopig is het hier dus unaniem voor nieuwe schoenen ;)

Is wel de eerste vrouw dan die geen nieuwe schoenen wil. ; )

Gazza op 28 jan 2016 14:29

juist niet, wij vrouwen denken eerst aan de rest van het gezin, en denken, die kunnen nog nog wel een jaar mee.

@franksplinter Oeiiii, dat pleit wel tegen haar :-)

Wat houdt haar tegen? Is ze bang dat ze nooit meer een paar vindt dat zo lekker zit? Kosten, de tijd om te passen en meten?

Ze zegt: “zonde geld, ze doen het toch nog goed?”

Maar dat vond ze eigenlijk ook van mijn ski’s, maar ik heb heel eigenwijs toch een paar nieuwe gekocht :)

Haha @marie-louise denk ik ook altijd, maar met oudjaar toch nieuwe gekocht. Had wat Kerstgeld gekregen en nog verjaardags geld dus dat maar goed besteed.
En Marieke Splinter ga er voor want ik dacht ook dat mijn oudjes nog als pantoffeltjes zaten maar de nieuwe zitten als zachte sokken :D
Die van mij waren ook te ruim geworden, heb nu een paar Atomic Hawx en die zitten toch comfortabel dus gewoon doen, ps Frank betaald :D

Dienten Die Alte schule

Neem de schoenen mee naar de winkel, dan zullen ze ze graag aanpakken om weg te gooien. Zoals gezegd zal er niets zichtbaar zijn maar na twaalf jaar zijn ze echt overdatum.

@franksplinter, ik heb ook zo’n man. Mijn skies zijn prima, maar wat te zwaar om te dragen. Nu heeft hij voor mij nieuwe lichtere nieuwe skies gekocht. Dus dat word verplicht nog 10 jaar skien, haha gezien mijn leeftijd (60) ???

@marie-louise mijn vader wordt 70 deze zomer, mijn moeder is 67 geworden in januari. En ze gaan over drie weken gewoon nog lekker mee op wintersport en binden ook nog de ski’s onder.

@Marie-louise Daar kun je, als je dat zelf wilt, nog makkelijk 20 of zelfs 30 jaar van maken hoor! Zoalng de gezondheid goed blijft! Ken hier genoeg oudere skiërs.

Click. Click. Peace

@Marie-louise Daar kun je, als je dat zelf wilt, nog makkelijk 20 of zelfs 30 jaar van maken hoor! Zoalng de gezondheid goed blijft! Ken hier genoeg oudere skiërs.

Rogier op 28 jan 2016 15:00

haha, daar ga ik voor!! Desnoods met een rollator op skies. Die zijn misschien wel in de handel , tegen die tijd.

@marie-louise ik tel al 61 lentes en hoop er nog minstens 20 jaar bij te skiën :D
Zit alleen al een week met een gescheurde kuitspier en het ergste is dat de rest lekker skiën is, gelukkig hebben we Wintersporters.nl

Dienten Die Alte schule

@elly3, wat vervelend, maar wat ik uit jouw berichten begrijp, woon je in een skigebied, dus normaal gesproken, heb je meer gelegenheid om te skien, dan wij Nederlanders, die het hooguit met 1 a2 keer per jaar moeten doen.
Ik ben afgelopen dec behoorlijk hard gevallen, skistok in de ribben. Gaat nu weer goed, en hoop over 2 weken, weer lekker te skien. Hoop alleen nog op een beetje sneeuw erbij, want de pistes beginnen behoorlijk bruin te worden.

Ik wens je van harte beterschap, en dat je snel weer , in lekkere sneeuw, en fijne afdaling mag maken.

Note to myself: nieuwe skischoenen kopen!

Wij skieen inmiddels een jaar of 12 en dragen beiden nog ons eerste paar skischoenen. Binnenkort ook maar eens gaan kijken voor nieuwe dus…

Kunnen we er nog wel een weekje mee naar Oostenrijk in de voorjaarsvakantie of is dat echt onverantwoord?

@t@sje kunnen nog wel een weekje mee naar Oostenrijk? Skischoen van 12 jaar of ouder, zou het risico niet nemen.
op dit moment, heb je veel aanbiedingen

@marie-louise Woon in Nl hoor maar heb dus veel PLB uren en “zit” momenteel voor 5 weken hier.
De eerste week was ik met kids op kamp in Flachau en op de eerste dag schoot ik uit mijn binding, vorige week maandag. Heb dus nog wel even en week 10 en 13 ga ik ook nog. Mijn onderbeen is een grote hematoom en zit gezwachteld, dus mijn skischoen past nog niet ;) Lopen gaat ook no niet helemaal zoals het moet
Ga je naar Lofer, dat is hier niet zover vandaan.

Dienten Die Alte schule

@t@sje kunnen nog wel een weekje mee naar Oostenrijk? Skischoen van 12 jaar of ouder, zou het risico niet nemen.
op dit moment, heb je veel aanbiedingen

marie-louise op 28 jan 2016 16:13

ga met je schoenen, naar een goed adres en vraag advies

Na 10 jaar is het gewoon gedaan met skischoenen. Ze kunnen dan breken en dat kan zeer gecompliceerde blessures opleveren. Waarom je voor die paar rotcenten (in verhouding) zoiets zou willen riskeren is mij een raadsel.

Als je materiaal goed opgeslagen is, geen haarscheurtjes vertoont en nog zo flexibel is als uit de doos, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Het is een fabeltje dat (hedendaagse) kunststoffen binnen een aantal jaar enorm af nemen in kwaliteit.

Het zal alleen voor een ‘leek’ lastig in te schatten zijn of het materiaal nog net zo is als jaren ervoor. Vandaar dat het sowieso verstandig is materiaal bij twijfel te vervangen.

Tip: Leg de skischoenen vroeg in de ochtend achter de wielen van de auto van je vrouw voordat ze naar haar werk gaat. ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ojee, mijn skischoenen heb ik gekocht toen ik begin 20 was, en ik ben nu 43. Ik wil eigenlijk helemaal geen andere. Ik heb nog van die ouderwetse Salomons met achtersluiting, ze zitten zalig, ik wandel er moeiteloos op en ik heb ze in 3 sec aangetrokken.

Zo lang je er op wandeld kan het geen kwaad☺. Maar om op te skien, zou ik ze maar heel gauw in de kliko gooien, om ongelukken te verkomen.

Lijkt mij tijd voor nieuwe! Ik heb nog nieuwe skischoenen staan met verwarming er in. Deze kun je haar wel mee overtuigen omdat het vooral gaat om warme voeten!!

Zonder dolle nu: ik denk dat nieuwe kopen geen kwaad kan. Zeker de schoene van 10 jaar of ouder zijn nog gemaakt van materiaal wat broos wordt… Met alle gevolgen van dien. Daarbij zijn de schoenen zoveel beter geworden dat het ook qua comfort de moeite is om over te stappen naar iets nieuws

@sneeuwbaard

Ik vanochtend vroeg stiekum de skischoenen achter haar achterwielen gelegd. Gniffelend achter het raam haar uit staan zwaaien samen met onze twee zoontjes, rijdt ze gewoon vooruit weg!

Plan mislukt :P

@franksplinter heeft Marieke Splinter al besloten nieuwe schoenen te nemen of twijfelt ze nog?

Haha, ik zie net je bericht. anders ga je met je zoontjes naar de dierenwinkel, koop je daar wat muisjes en maak van de skischoenen hun nieuwe huisje. Binnen een dag of tien zit daar een nestje in gemaakt van de voering van de schoenen :-)

@Marieke

Ze heeft nog niet definitief besloten, maar begint wel steeds meer de goeie kant op te gaan. Ik heb ook al gezegd dat ze ze van mij krijgt, maar dat was niet genoeg voor dat laatste zetje :)

Ik vermoed dat er wel een ritje Bilthoven aan zit te komen volgende week ;)

Zo de sociale druk van de wintersporters.nl community heeft zijn werk gedaan, en dat binnen 24 uur! Succes met meten en passen :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie