De mooiste gletsjer

Om in te haken op het artikel van @Rogier ( https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5784/wat-maakt-een… ) vraag ik je wat jij de mooiste gletsjer vind. Deze vraag kan je natuurlijk op verschillende manieren zien; De mooiste om: te skiën, ligging, wandelen, grootse enz enz.

Dus wat is jou mooiste gletsjer en waarom?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Aletschgletscher, simpelweg omdat 'ie het grootst is van de gehele Alpen. Erg indrukwekkend!

Mr. Slow

Franz Josef (Southern Alps) omdat de Maori legende zo mooi is en de gletsjer slechts een paar honderd meter boven de zeespiegel eindigt.

Haus Gassner in Niedernsill

Franz Josef (Southern Alps) omdat de Maori legende zo mooi is en de gletsjer slechts een paar honderd meter boven de zeespiegel eindigt.

Romana op 31 jan 2016 00:52

Die heb ik voorbij laten gaan, en gekozen voor Fox afgelopen december. Was ook mooi, maar ik heb hem niet van bovenaf kunnen bekijken. @Romana doel je op de Maori legende van het ontstaan van deze 2 gletschers, dat het de tranen van een vrouw zijn die zijn geliefde kwijt raakte (Als je het volledige verhaal hoort is het interessanter ;))? Of was dit slechts een verzonnen praatje van onze gids ;)

Doel je op de Maori legende van het ontstaan van deze 2 gletschers, dat het de tranen van een vrouw zijn die zijn geliefde kwijt raakte

Yep :-)

Haus Gassner in Niedernsill

Engelberg is wel erg gaaf om te skiën (uitsluitend off-piste). Veel spannender dan bv L2A wat vooral breed en vlak is.

Pitztaler Gletscher. Waarom? Rustig, mooie brede en vlakke pistes en overzichtelijk.

Gotta go fast

Glacier de Bionassay vanwege de mooie seracs.
Glacier Blanc voor de mooie aanloop, zeker in het voorjaar als er ook nog wat sneeuwvelden liggen op het plateau net onder de refuge du glacier blanc.

Ik zou ook kiezen voor de Aletsch Glacier, Eigenlijk precies vanwege de reden wat @Quick zegt.
Ook vind ik de Perito Moreno Glacier heel erg indrukwekkend.

Dat gezegd, dit weekend miniski naar Aletsch arena :) Kan niet wachten om de Aletsch Glacier met mijn eigen ogen nog te kunnen zien. nog niet omdat ik zo oud ben maar omdat de gletschers zo snel slinken.

Als mensen nog een serieus goede documentaire over Global Warming willen zien dan raad ik jullie Chasing Ice aan.

( een korte samenvatting van de documentaire )

Deze fotograaf heeft vast gelegd hoe snel de grote gletscher’s wegsmelten

Ik vergeet helemaal de route over de Morteratsch gletsjer als je vanaf de Diavolezza komt, met dik 10 km de langstegletsjerafdaling van Zwitserland. Geweldige skiroute en na afloop 2 stationnetjes bergop met de rhätische bahn, echt uniek.

Reguliere pistes daar naar beneden zijn overigens ook zeer de moeite waard, evenals de schuintegenovergelegen Lagalb met een zeer gave steile zwarte piste

Aletschgletscher, simpelweg omdat 'ie het grootst is van de gehele Alpen. Erg indrukwekkend!

Quick op 30 jan 2016 23:19

Eens. Over 5 weken ga ik erheen om te skiën een van de zomer gaan we er overheen tijdens een huttentocht…

Plaats een reactie