Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn, 10 januari tot 23 januari 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Het is alweer twee weken geleden dat ik thuiskwam van de vakantie maar hier nog wat mooie foto’s van de twee weken dat ik in dit gebied zat! Ik heb het tijdens deze vakantie zien veranderen van groene hellingen naar een complete witte wereld.

Zo was het de eerste dagen (10 januari was de eerste dag) vrij warm met in de middag makkelijk 5 graden en in het weekend van zaterdag 16-17 januari bitterkoud met temperaturen ver onder de -10. De tweede week was het gelukkig ook lekker koud met wat mooier weer.

  • Prijs van een 12 dagen pas:
    €373. Vanaf 9 dagen is een foto verplicht. Die nemen ze gewoon bij het kopen van de skipas.

Het was nergens druk bij de liften. Nooit langer hoeven te wachten dan 2-3 stoeltjes. Erg fijn!

Het belangrijkste, de foto’s :):
Klik op de foto voor het volledige formaat! Vooral bij de Panorama’s is dit mooi omdat de thumbnails flink verkleind zijn!

null

Uitgang Asitzbahn :)

null

Naast de AsitzMuldenbahn

null

Sportbahn 2000

null

Naast Polten 8er - Links de dalafdaling naar het dalstation van de Schönleitenbahn en rechts het bergstation

null

Saalbach zat net onder de bewolking :(

null

Richting Leogang

null

Blauwe 88 - Die uitkomt bij de bergstations van de Asitzbahn en Steinbergbahn

null

Bewolking kwam de bergen over

null

Asitzmuldenbahn

null

Zware bewolking - Er kwam veel verse sneeuw aan!

null

Saalbach/Hinterglemm

null

Groene hellingen - Hier zou later die week verandering in komen!

null

Dreigende luchten

null

Uitzicht - Vanaf de Panorama 6er

null

Reckmoos Süd Fieberbrunn

null

Dal - Genomen vanaf de Reiterkogel, rechts de Schattberg

null

Richting Leogang

null

Fieberbrunn - Dalstation Hochhörndl 4er

null

Richting Hinterglemm

null

Bergstations Reckmoos Süd & Nord - Fieberbrunn

null

Westgipfelbahn - Met uitzicht op de Zwölferkogel

null

Richting Hinterglemm

null

Reiterkogel/Bernkogel

null

Simalalm - Dalstation Limberg 4er

null

Naar piste 2b - Het sloot net niet helemaal goed aan dus je moest een klein stukje omhoog lopen of de Limberg 4er pakken

null

Leoganger Steinberge

null

Zondag 17 januari - Veel sneeuw gevallen!

null

De mooiste dag - De maandag (18e) na de sneeuwval. De mooiste dag van de vakantie! In de ochtend ver onder de -10.

null

Leoganger Steinberge 2 - Zelfde uitzicht als een van de eerste foto’s. Nu geen groene bergen maar compleet wit!

null

Rechts de nieuwe Bernkogel 6er

null

Verse schnee - Het was hier zo koud dat ik mijn handen maar kort uit de handschoenen kon laten

null

Links Schattberg-West - Genomen vanaf de Rosswaldhütte. Prachtige hut!

null

Zwölferkogel

null

Richting Lengau - Einde van het dal.

null

Vanaf de Spieleckkogel

null

Sleeplift 46 - Een van de laatste sleepliften van het gebied!

null

Vanaf de Zwölferkogel - Richting Schattberg-West. Het was alweer 14.00 en ik moest nog naar Leogang terug dus moest een beetje opschieten!

null

Vanaf Schattberg-West - Naar de Zwölferkogel

null

Lange schaduwen - De zon stond alweer erg laag!

null

Schönleiten 6er

null

Polten 8er

null

Leogang al enige tijd in de schaduw - Einde van een koude, maar prachtige dag

null

De dag erna was het minder mooi weer - Blauwe nr. 66

null

Saalbach

null

Bergstation Kohlmaisgipfelbahn

null

Nieuwe steinbergbahn - Eerste week was het laatste stuk niet open, gelukkig na de sneeuwval wel. Heerlijke lange piste om lekker naar beneden te knallen!

null

Leoganger Steinberge 3 - Genomen vanaf de blauwe dalafdaling nr. 90

null

Laatste dag alweer - Gelukkig met mooi weer :)

null

Magic 6er

null

Lichte sneeuw ondanks het zonnetje

null

Panorama Asitzmuldenbahn

null

Panorama Reiterkogel

null

Panorama Fieberbrunn #1

null

Panorama Fieberbrunn #2 - Vanaf Hochhörndl F8

null

Panorama Dalstation Limberg 4er

null

Panorama Reiterkogel #2 - Mooier kan het haast niet :)

null

Vanaf de Spieleckkogel - Kijkrichting Fieberbrunn

null

Panorama Schattberg - Richting Hinterglemm

null

Panorama Schattberg #2 - Richting Zwölferkogel

null

Panorama Leogang - Steinbergbahn

Twee fantastische weken gehad in het gebied! Veel sneeuw, moderne liften en leuke restaurantjes. Vooral Die Alte Schmiede, die was echt top.

Wie was er in deze periode ook? :)

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:18

Wauw… Dat is echt een groot contrast met toen ik er twee weken eerder was. Zeer mooi foto’s, ik ben zeker jaloers!

Carnas on Tour

Wow prachtige foto’s! Knap :D

Foto’s doen het bij mij niet…

❄️

Bij mij doen de foto’s het ook niet. Maar op de tablet wel.
Echt prachtige foto’s! Kan niet wachten om er over 3 weken heen te gaan.

Ook hier helaas geen foto’s zichtbaar.

Inmiddels door TS aangepast en nu kan iedereen deze schitterende en vooral jaloersmakende foto’s bekijken, jammer dat ik dit jaar niet naar Saalbach Hinterglemm kan.

Sorry, nu moeten ze het wel doen! Ik host ze zelf zodat hier in het topic gewoon thumbnails getoond worden maar zodra je er op klikt zie je echt de volledige foto. Vooral mooi bij de panorama’s omdat ze anders echt flink kleiner zijn. :)

Zucht…wat een fantastische plaatjes van mijn favo skigebied. Ik was er de week met kerst. Prima kunnen skiën, maar wel veel groen. Dit zijn de mooie plaatjes met condities die iedereen wel zo willen hebben.

Mooie plaatjes hoor! Wij zitten in Fieberbrunn over 1,5 week en nu die verbinding er eindelijk is, moeten we er natuurlijk wel gebruik van maken :)

Update, zit nu in hinterglemm en is heerlijk skien, goede sneeuw, alleen de piste naar fieberbrunn was drama. Ligt in schaduw. Veel te druk, groot niveau verschil en flink glibberen,

Heerlijke plaatjes! :) Lekker winters

Update, zit nu in hinterglemm en is heerlijk skien, goede sneeuw, alleen de piste naar fieberbrunn was drama. Ligt in schaduw. Veel te druk, groot niveau verschil en flink glibberen,

rmgb op 8 feb 2016 19:55

Ik deel je mening helemaal. De verbinding en de lift is mooi alleen de piste van Saalbach naar Fieberbrunn vond ik wat minder. Heel veel ijs en op sommige stukken wat te smal. Verder vond ik het in Fieberbrunn top! :)

Mijn complimenten voor de werkelijk prachtige plaatjes

Gotta go fast

Mooie foto’s!

Super foto’s, over 2,5 week zitten we er. Alvast genieten en voorpret.

super foto’s! nog een paar daagjes, vertrekken zaterdag die kant uit!

Update, zit nu in hinterglemm en is heerlijk skien, goede sneeuw, alleen de piste naar fieberbrunn was drama. Ligt in schaduw. Veel te druk, groot niveau verschil en flink glibberen,

rmgb op 8 feb 2016 19:55

Ik deel je mening helemaal. De verbinding en de lift is mooi alleen de piste van Saalbach naar Fieberbrunn vond ik wat minder. Heel veel ijs en op sommige stukken wat te smal. Verder vond ik het in Fieberbrunn top! :)

EricH op 8 feb 2016 20:14

Jammer van de skiverbinding, dan maar beter warme billen halen in de gondel zeker? :)

Iemand nog foto’s van de piste richting Fieberbrunn?

One life. Live it.

Ik ga naar Hinterglemm voor mijn eerste keer van 27/02 tot 05/03.
Wat moet ik zeker gezien en gedaan hebben?
Alvast dank voor de tips!

Plaats een reactie