HELP!! Atomic Nomad Crimson Ti

Beste vrienden,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om mij Atomic Nomad Crimson Ti skis met XTO 12 bindingen te kopen.
Ik heb nog nooit skis gekocht maar de tijd is rijp. Ik heb al met verschillende soorten geskied (huurskis) en zou graag all-mountains aankopen.
Mijn niveau is goed tot zeer goed.

Mijn vragen aan jullie zijn;
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit een goede keuze?

Groeten,

Gilles

Welke (huur)ski’s heb je al geprobeerd? En zat deze Crimson daar ook bij? Zo ja, wat vond je ervan?

Van carvers tot freestyle tot all-mountain.
1 specifieke ski is me altijd bijgebleven, de Volkl code speedwall s UVO van 2015. Hier was ik verzot op.
Is deze Crimson er wat mee te vergelijken?

Mvg

Waarom koop je dan niet die Volkls? In plaats van gokken op een ski die je nooit hebt geprobeerd.

Ik ben het met @Yannick_A eens in het feit dat ik niet iets zou kopen zonder precies te weten hoe het skiet.

Je zegt dat je de Völkl ode Speedwall S UVO fijn vond, maar toch wil je een all-mountain ski kopen (iets heel anders, en bovendien een term die voor zeer uiteenlopende ski’s wordt gebruikt).

Als je aangeeft wat voor eigenschappen je zoekt in een ski, hoe jij ermee skiet (je stijl, niveau, etc.), dan kunnen we zeker helpen. Moeten ze korte bochten goed kunnen, of juist lange? Agressieve, krachtige skistijl, of juist meer souplesse/techniek? Hoge snelheid, of ook vooral lage? Op de piste, of ook regelmatig in diepe sneeuw?

Plaats een reactie