Sony action cam monteren op skistok

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een Sony Action Cam, de HDR AS200V en ik wil deze op een skistok kunnen monteren.

Heb het forum al doorgelezen, maar veel gaan over een GoPro, en die heb ik dus niet.
Ik zat eerst te denken aan een selfiestick maar als skiër moet je dan 3 ‘stokken’ in je hand houden en dat vind ik niet ideaal.
Ook heb ik tips gelezen over tape etc, gaatjes boren in skistok maar ik ga ski’s en stokken huren dus dat lijkt me ook geen handige optie.
Heb al wel iets in huis die ik over de skistok heen kan doen, maar de skistok is onderin te smal, hij kan niet zover dicht.
Er is nog een optie om de skistok op zijn kop te houden en de houder aan de bovenkant monteren, maar dacht misschien heeft iemand de gouden tip.

Bedankt alvast!

Dit heb ik nu:

null

tie rap ergens omheen?

Met dit accesoire (http://www.banggood.com/Bridge-Adapter-Convertor-14-Inch-Mou…) maak je voor een paar euro iedere camera ‘GoPro-accesoire-geschikt’. In China voor een paar euro met een lange levertijd, op marktplaats zijn meerder aanbieders die voor een hogere prijs binnen een paar dagen leveren.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Een action cam op een skistok, leuk idee.
Houd er wel rekening mee dat je een heel onrustig en oncomfortabel kijkbeeld krijgt door het permanente in beweging zijn van de camera.
Dan heb ik het niet zozeer over de kleine trillingen maar vooral over de grote heen en weer gaande bewegingen.
Wij hebben onlangs naar soortgelijke Gopro filmpjes van een kennis zitten kijken die de camera door middel van een riem om zijn middel had gedaan.
Binnen mum van tijd kwam bij bijna iedereen een lichte vorm van misselijkheid opzetten door de permanente links/rechts pan-beweging van de cam.

@marcelhermus Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken of ik daar wat mee kan.
@Heveling Thanks, maar dat is op zich niet het probleem want zo’n ding heb ik al alleen ik wil de cam aan een skistok hebben en dat lukt niet met zo’n omvormer denk ik?
@Gombol Haha dat is ook niet de bedoeling! Heb al een mount voor op mijn helm, een band voor om mijn been en een soort harnas voor op de schouder. Dus dacht met zo’n selfiestick idee kan ik dan afwisselende beelden maken. Filmpjes moeten toch nooit te lang duren om het leuk te maken.
Op dit forum heb ik ook gelezen dat de camera op een stok vaak een stabieler beeld geeft dan bijvoorbeeld op het hoofd.

@Heveling Thanks, maar dat is op zich niet het probleem want zo’n ding heb ik al alleen ik wil de cam aan een skistok hebben en dat lukt niet met zo’n omvormer denk ik?

Met zo’n omvormer kun je de gopro accessoires gebruiken waar het wel mee kan, die in alle andere topics worden genoemd.

Het uiteinde van mijn skistok is ook te smal voor mijn handle bar mount. Ik heb een aantal lagen duct tape om de skistok gewikkeld om hem dikker te maken. Werkt ook prima.

Als je een beetje handig bent:

Aftellen maar!

Stukje tape erom heen rollen. Daar wordt je stok ook dikker van. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn skistok.

One life. Live it.

Als je schrik hebt om je skistok te beschadigen kan je hem ook opdikken met een strookje rubber. Een stuk binnenband van een fiets bijvoorbeeld. Bij de meeste hulpstukken kan je alles toch hard vastschroeven.

Bedankt voor de reacties, ik heb een go pro accessoire voor op de skistok gekocht en we gebruiken de omvormer :)

Plaats een reactie