Aosta Skitrip 25 t/m 29 maart.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aosta

Ok, ok wordt me wel duidelijk nu: Pila staat op mijn to do list ;-)

Wel verrast door je negatieve indruk over La Thuile/La Rosiere.
Ben daar op een prachtige mooi weer dag geweest met perfecte sneeuw en pistes. Ik vond dit helemaal geen slecht gebied, integendeel.
Misschien pech met de sneeuwkwaliteit en weer…?

Ok, ok wordt me wel duidelijk nu: Pila staat op mijn to do list ;-)

Wel verrast door je negatieve indruk over La Thuile/La Rosiere.
Ben daar op een prachtige mooi weer dag geweest met perfecte sneeuw en pistes. Ik vond dit helemaal geen slecht gebied, integendeel.
Misschien pech met de sneeuwkwaliteit en weer…?

FrankB op 29 mrt 2016 18:27

Slechte pistekwaliteit inderdaad, maar ook de lay-out van het gebied, het pisteaanbod (afwisseling) en het landschap vielen mij erg tegen. En dan stel ik ook de vraag: hoe krijgen ze het in gebieden als Pila, Cervinia en Monterosa wel klaar om de pistes goed te prepareren en in Espace San Bernardo niet? De optelsom van factoren maakt het voor mij een minder interessant gebied dan de andere plekken die we hebben gezien (en veel andere gebieden waar ik op andere trips ben geweest).

Zo te zien, nog een mooie laatste skidag gehad dit seizoen! Nu maar weer dromen over volgend seizoen!

@GiGi, waren de skileraressen al naar huis? Ik had een hele reeks selfies verwacht,… :-)

Nog bedankt voor de leuke verslagen van een voor mij nog onbekend gebied!

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Top verslag, leuk om te lezen en de mooie foto’s te zien…

Top verslag, leuk om te lezen en de mooie foto’s te zien…

claudia2 op 29 mrt 2016 22:39

Dank je wel !!!

May the ski force be with you !!

@GiGi waar blijven jouw (uitgebreide) reviews? ;)

Mr. Slow

Van de skigebieden? Ik ben meer van de ski-reviews. Ik heb zelf geen foto’s gemaakt die geschikt zijn voor publicatie.

Van de skigebieden? Ik ben meer van de ski-reviews. Ik heb zelf geen foto’s gemaakt die geschikt zijn voor publicatie.

GiGi op 1 apr 2016 18:29

Ah oke, dan heb ik het verkeerd begrepen! Dacht dat je ergens in dit topic gezegd had dat je die nog ging maken, maar misschien ging het over ski’s in plaats van skigebieden.

Mr. Slow

Van de skigebieden? Ik ben meer van de ski-reviews. Ik heb zelf geen foto’s gemaakt die geschikt zijn voor publicatie.

GiGi op 1 apr 2016 18:29

Aantal van de foto’s zijn van jou @GiGi. Blijkbaar eindigt niet jou talent alleen bij skies testen.

May the ski force be with you !!

Ah oke, dan heb ik het verkeerd begrepen! Dacht dat je ergens in dit topic gezegd had dat je die nog ging maken, maar misschien ging het over ski’s in plaats van skigebieden.

Quick op 2 apr 2016 01:43

Nee klopt, dat heb ik gezegd. Maar ik besef me dat ik van die skigebieden natuurlijk alleen wat kan zeggen over het piste-aanbod, de verbindingen etc. Niet over de dorpen, bijvoorbeeld, want we hebben er niet verbleven. Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen.

Heren! Toch nog een paar vragen van mijn kant. Idee is om een week in Monte Rosa Ski te verblijven, zat zelf te denken aan Stafal of Gressoney omdat dat het meest centraal ligt. En dan een dagje Pila te doen (en evt. een dagje Breuil).

Is het qua reizen mogelijk om dat voor een dagje te combineren, of kan ik dan beter in bijvoorbeeld Champoluc verblijven?

Het gebied van Monte Rosa heeft 180 km piste. Zijn daar de kleine gebiedjes bij meegeteld? Deze zul je in de praktijk niet bepaald bezoeken denk ik. Wat mij op het volgende punt brengt: is Monte Rosa interessant genoeg om een week te verblijven voor redelijk gevorderde skiërs?

Mr. Slow

Volgend jaar weekje Breuil-Cervinia, misschien de dag van aankomst toch dagje skiën in pila overwegen … Al schat ik in dat het op een zaterdag toch druk kan zijn daar gezien het vlak aan de autostrade ligt.

lekker om te lezen en de foto’s te bekijken. Jullie hebben het in ieder geval goed naar je zin gehad :)

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Quick, die 180 km piste is inderdaad inclusief die kleine gebiedjes boven Brusson, Antagnod (wel de moeite waard voor een dagje) en Gressonney St. Jean. Maar ik kan me voorstellen dat je het na 4 dagen wel gezien hebt als je op de piste blijft (het is een bekend freeride gebied met talloze mogelijkheden voor ervaren freeriders).

Ikzou zelf in Gressonney Trinité gaan zitten: centraal in het gebied en een dorpje met sfeer waar nog iets te beleven valt (niet veel, maar een beetje). Stafal is eigenlijk een grote parkeerplaats met kassa’s, skischool, pistedienst etc. Er zijn wel twee hotels en een hamburgertent, maar verder is het er sfeerloos.

Om naar de rest van het Aostadal te komen maakt het niet zo veel uit in wel van de dalen je verblijft. Je moet toch helemaal het dal uit rijden voordat je ergens heen kan. Ik denk dat het niet veel uitmaakt qua reistijd.
@GeensMaarten, Pila is in de weekenden wel drukker. Maar dat komt niet vanwege passerende vakantiegangers die op de heen- of terugweg een dagje Pila meepakken. Het is met een gondel verbonden aan verreweg de grootste stad in die regio, die bovendien een treinstation heeft. De lokale skiclubs skiën er veel. Dus veel klasjes, trainingen en wedstrijden in het weekend. Nou ja ‘veel’ is een groot woord - meer dan doordeweeks.
Maar daar heb je in het gebied niet zo veel last van. Ze gebruiken alleen pistes 2, 23 en 13 voor trainingen en wedstrijden, en er blijven er genoeg over om zelf lekker op te skiën. Vooral de hoge pistes boven de boomgrens (de pistes die worden bediend door de liften Couis 1, Couis 2 en Gridemont) zijn zeer rustig. Vooral omdat dit zwarte pistes zijn die door de meeste mensen worden gemeden. Maar ze behoren wel tot de mooiste van het gebied.

Volgend jaar weekje Breuil-Cervinia, misschien de dag van aankomst toch dagje skiën in pila overwegen … Al schat ik in dat het op een zaterdag toch druk kan zijn daar gezien het vlak aan de autostrade ligt.

GeensMaarten op 29 apr 2016 09:27

Ik ga dit volgend jaar ook doen. De zaterdag bij aankomst en misschien ook de zaterdag om afsluiten en dan op zondag naar huis.

May the ski force be with you !!

Hoi “C” leuk verslag van jullie roadtrip naar de Aostavallei. Wanneer je vlgd seizoen, weer zoiets van plan bent, pleas e count me in.

@Pirmin Goed om van je te horen !!! Als er plannen zijn laat ik het weten.

May the ski force be with you !!

Deal

Plaats een reactie