Staalkant uit ski

Klopt het dat je ski om weg te gooien is, als je een staalkant los hebt? Of wou de plaatselijke skishop liever nieuwe ski’s verkopen ipv een moeilijke herstelling uit te voeren?

null

Alles valt te repareren maar tegen welke kosten? Hoe oud zijn de skies? En om welke skies gaat het?

Übung macht den meister!!!

Ze zijn van 2010 er is 5,5 week op geskied.
Het zijn rossignols maar welke weet ik niet, daarvoor moet ik gaan kijken (het zijn niet de mijne).
En er zijn nieuwe gekocht en al enkele weken op geskied maar en extra paar kan nooit kwaad…

Oei, dat kan weleens een dure reparatie worden (belag eraf, flinke lengte kant erut), zeker ook als de kern nat is geworden is het de vraag of na reparatie de ski wel weer dezelfde eigenschappen heeft. Informeren naar wat een reparatie kost en wat je dan daarna voor eigenschappen / duurzaamheid van de ski mag verwachten kan nooit kwaad. Ik persoonlijk zou kiezen voor nieuwe ski’s.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Mooie reden om nieuwe skies te mogen kopen zou ik zeggen ;-)

Dit is prima te repareren… Echt waar. De winkel waar ik werkte deden we dit voor 50 - 75 euro. En was het een beetje onze trots om dit zo goed mogelijk af te werken…

Click. Click. Peace

Skies van 6 jaar oud mits het geen topmodel is zullen ongeveer 100-150 euro waard zijn ben ik bang. Dan zou ik het risico niet lopen om ze te gaan repareren.

Übung macht den meister!!!

Als je een beetje handig bent kun je het ook zelfs proberen te doen, als je ze anders toch weggooid. Mocht je intresse hebben dan kan ik wel een step by step guide schrijven. Geen garantie dat het lukt maar nooit geschoten… ;-)

Click. Click. Peace

Als je een beetje handig bent kun je het ook zelfs proberen te doen, als je ze anders toch weggooid. Mocht je intresse hebben dan kan ik wel een step by step guide schrijven. Geen garantie dat het lukt maar nooit geschoten… ;-)

Rogier op 1 apr 2016 09:49

Die step-by-step guide alleen al zou de de moeite zijn!

Ik zou zeggen, als je toch al nieuwe skies hebt, gebruik deze om je handigheid te testen en daarna hopelijk trots op je werk te kijken ;).

Als je een beetje handig bent kun je het ook zelfs proberen te doen, als je ze anders toch weggooid. Mocht je intresse hebben dan kan ik wel een step by step guide schrijven. Geen garantie dat het lukt maar nooit geschoten… ;-)

Rogier op 1 apr 2016 09:49

Die step-by-step guide alleen al zou de de moeite zijn!

Ik zou zeggen, als je toch al nieuwe skies hebt, gebruik deze om je handigheid te testen en daarna hopelijk trots op je werk te kijken ;).

Lars3 op 1 apr 2016 10:28

Absoluut te moeite van het te proberen! Nu staan de ski’s ook maar in een hoekje van de kelder!

Ik ga even kijken of ik een kapotte ski ergens kan regelen voor een foto step by step… Anders wordt het een geschreven step by step guide…

Click. Click. Peace

In jouw omgeving moet toch wel een oude lat te vinden zijn, @Rogier? Anders zelf binnenkort een steentje raken?

@GiGi je zou het denken he ;-) Even wat winkels bellen…

Click. Click. Peace

Misschien heeft @Goeleg nog wel een kapotte ski die je zou kunnen gebruiken :P

Als @Goeleg hem langs komt brengen ;-)

Click. Click. Peace

Als @Goeleg hem langs komt brengen ;-)

Rogier op 1 apr 2016 11:24

Ik heb morgen nog wel ergens een uurtje tijd ;-)

Ook eens gehad. Heb ze toen opgegeven bij mijn reisverzekering en die heeft ze toen vergoed.

@Rogier step by step (ook geschreven) zou leuk zijn! Ik heb ook zo’n skietje liggen (wat was de base toch heerlijk dit jaar…). De plaatselijke serviceboys zien geen heil in reparatie, maar voor mij een mooi oefenprojectje!

@Goeleg als je hem in een uurtje in de Zuid Franse Alpen kunt zitten kom je hem maar brengen ;-)

Click. Click. Peace

Het is natuurlijk wel interessant als Rogier de moeite wil doen om een “Step by Step” reparatie te laten zien. Maar meer als studie object zou ik zeggen.
Vraagje:
Waarom stuur je de ski’s niet op naar Rogier Dat hoeft toch niet zo veel te kosten.
Voordeel wij hebben een leerzame les en jij hebt je ski’s weer in orde.
Of denk ik nou te simpel

Briljant
Via http://www.Parcel.nl kost het ongeveer 21.50 euro exl btw Opdracht opgeven via afd. Shipping centre
Wordt bij je thuis opgehaald als je dat wilt.

Misschien een crowdfunding actie starten om de ski’s van @Goeleg bij @Rogier te krijgen (en weer terug) zodat we een DHZ step-by-step kanten/belag reparatie handleiding krijgen ? :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Misschien een crowdfunding actie starten om de ski’s van @Goeleg bij @Rogier te krijgen (en weer terug) zodat we een DHZ step-by-step kanten/belag reparatie handleiding krijgen ? :-)

Chonn op 1 apr 2016 12:56

Je wilt dus voor iemand wiens ski’s voor eeuwig wereldberoemd worden op het internet én gerepareerd worden door Rogier voor waarschijnlijk de helft van wat normaal zo’n reparatie gaat kosten (2x verzenden, mits de reparatie in het kader van educatie voor nop is) ook nog eens gaan sponsoren?! :D

Sommige mensen zijn werkelijk té goed voor deze wereld ;) :P

Ik zou zeggen: Als Goeleg een deal met Rogier kan maken, mogen de paar grijpstuivers voor zó’n behandeling geen belemmering zijn. Alleen de eer al… ;)

Opsturen, hup! ;) :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik zie een mooie docu komen.
De reis van @Goeleg naar Frankrijk
De reparatie (met DHZ handleiding)
En natuurlijk daarna de eerste test meters en een mooi skiverslag van @Goeleg en @Rogier daar in de achtertuin van Rogier.

(evt met wat weersvoorspellingen van @Roel)

Met die verhalen kom ik de zomer denk ik wel door…

;-)

Haha. Nog beter, ik doe het voor op een ski hier, en daarna een vergelijkbaar verslag van @Goeleg om te checken of mij voorbeeld goed genoeg was…

Click. Click. Peace

Haha. Nog beter, ik doe het voor op een ski hier, en daarna een vergelijkbaar verslag van @Goeleg om te checken of mij voorbeeld goed genoeg was…

Rogier op 1 apr 2016 14:07

Het zijn wel niet mijn ski’s, maar (als ik mag) wil ik de uitdaging aangaan.

De ultieme battle: Meester tegen de leerling! :D

Is “wax on, wax off” hier op z’n plaats ?! :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Misschien een crowdfunding actie starten om de ski’s van @Goeleg bij @Rogier te krijgen (en weer terug) zodat we een DHZ step-by-step kanten/belag reparatie handleiding krijgen ? :-)

Chonn op 1 apr 2016 12:56

ik doe mee!

Ik heb net mijn eerste ski tripje gehad dit jaar en welgeteld een shark gevonden. Maar wel de kant aan een kant los, niet zo erg als die van @Goeleg. Ski shops geven duidelijkend of life aan.
Dus help @rogier, ik kan de DHZ step-by-step kanten/belag reparatie handleiding echt heel goed gebruiken. Is die al beschikbaar?
(Je hoeft/kunt nu toch nog niet al te veel skieen met dat ellendige hoog boven europa

null

@accounter Ik heb ook een ski die gerepareerd moet worden. Step bij step guide komt eraan ;-) Binnen 10 dagen is ie er.

Click. Click. Peace

enne dit is prima te repareren…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie