Dit is pas een lawine...

… (Dat is toch een jongensdroom (m/v) om lekker met explosieven te spelen om enorme lawines te triggeren)

Click. Click. Peace

Lekker baantje voor erbij!

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Blijft altijd indrukwekkend om een lawine naar beneden te zien komen.

Übung macht den meister!!!

Zo, dat is tenminste nog eens de moeite…

Zo zie je maar weer wat de snelheid en kracht van een lawine kan zijn. Blijft indrukwekkend hoe ze het gefilmd hebben…

Controleren ze van te voren of het traject waar de lawine langs gaan of er geen mensen aanwezig zijn?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Controleren ze van te voren of het traject waar de lawine langs gaan of er geen mensen aanwezig zijn?

Birdheart op 15 apr 2016 08:22

Lijkt me logisch dat ze dat doen en ook enkel tijdens de uren waarop de pistes gesloten zijn lawines gaan triggeren.

@Rogier dit kan dan wel een jongensdroom zijn. Maar volgens mij leef jij mijn jongensdroom al, elke dag in de bergen vertoeven…! ;)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik neem aan dat deze mensen precies weten wat ze doen hoor maar waren deze hellingen zo gevaarlijk voor onderliggende pistes? De afstand tot piste leek mij groot genoeg en er zat ook nog een klein ‘dal’ tussen zo lijkt het. Had de sneeuw de piste kunnen bereiken? of hebben dit soort acties ook nog andere redenen dan pistes vrijwaren van hoger gelegen lawinegevaar? Ik heb de ballen verstand van lawines…

Spectaculair om te zien, dat sowieso!

🏂

@Martin9 Dit kan een helebioel redenen hebben. Maar het is ook slimmer om zoiets nu te triggeren dan na de volgende sneeuwval waneer de lawine veel groter zou zijn.

Click. Click. Peace

Controleren ze van te voren of het traject waar de lawine langs gaan of er geen mensen aanwezig zijn?

Birdheart op 15 apr 2016 08:22

Neen, heb zelf 2 jaar in Vorarlberg als skileraar gewerkt en een gecontroleerde lawine ging ietsje verder dan gepland. Gelukkig was ik er net voorbij.

Afgelopen maart in monte rosa ook tegengehouden omdat ze er een gingen triggeren. Eerst 3x met luchtdruk. Dit werkte niet. Daar na de zak eraf en terug met een staafje. Toen wilde hij wel naar beneden. Mooi om te zien. Zag dit voor het eerst van héél dichtbij.

O was jij dat @walter8040 waar iedereen over sprak in Sankt Anton.
“The great escape of an avalanche” Stond er in het dorpsblad.

O was jij dat @walter8040 waar iedereen over sprak in Sankt Anton.
“The great escape of an avalanche” Stond er in het dorpsblad.

Lawine op 16 apr 2016 08:33

Best wel een leuke opmerking. Al heb ik wel meerdere keren in locale newspapers gestaan, in ongeveer 6 landen, denk ik niet dat dit over mij ging. Groetjes :-)

Plaats een reactie