Geur skischoenen

GoPro neemt geen ruimte in en een waxijzer is zolang je in een gebied zit en werkt voor een skischool natuurlijk nooit nodig. Mijn ski’s waren in top conditie toen ik daar werkte. ;-)

De skisokken van de Wibra…de tip lijkt mij ;-)
€2,49 per paar ook gewoon weer deze winter…
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1513404…

Kost je de kop niet :-)

Goede tip doe ik ook altijd. Koop gewoon 30 paar sokken.
@Laagvlieger Ik bedoelde eigenlijk iedere dag een verse skipully.

@Lawine: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1551138…

Crivit, Lidl FTW…

Kost je voor een weekje skiën €35,-- ik heb bijna alles van de Lidl…jas is een lekkere foute Spyder en een zacht schilletje van Tenson… ;-) Blijf een Hollander maar dan wel een frisse! :-)

Een laatste advies voor elke dag:
In de avond uiteraard voeten goed wassen dan insmeren met voetencreme (bv van het kruitvat)
In de morgen voeten behandelen met talkpoeder (helpt tegen zweetvoeten) schone sokken aantrekken.
Nou dan is het probleem al voor 95% opgelost denk ik

Een handwasje hoeft echt niet veel tijd te kosten hoor. Ik maak 's avonds vóór ik naar bed ga een sopje in de wasbak of in een teiltje. Spulletjes erin. Ik laat dat 's nachts lekker inweken. Als ik dan 's ochtends wakker word, spoel ik de was goed uit en zet het daarna in de wasverzachter. Dan ga ik lekker ontbijten. Na het ontbijt even uitwringen en ophangen aan het van huis meegenomen wasrekje.
's Avonds als je thuiskomt is het zaakje al weer droog en kun je het opruimen.

De binnenzool, indien mogelijk goed uitwassen met wasmiddel in zeer warm water. Wat ook kan helpen bij zuiver maken zool is zout water mss (tegen de bacteriedoding)? Maar weet niet hoe een binnenschoen daarop reageert.

Beste is iedere dag nieuwe skisokken uiteraard bij snel natte voeten en binnenschoen eruit halen en goed laten drogen iedere avond. Buitenschoen ook aan binnenkant droog maken! En anders zo een desinfecterende spray inderdaad als de schoen om zeep is wat geur betreft.
Voorkomen is beter dan genezen.
Bij snelle zweetvoeten een middel gebruiken en/of skisokken die het meeste katoen bevatten en die het minste je voeten laten zweten.

Gewoon na je laatste skivakantie op de hand wassen die binnenschoenen, met een mild wasmiddel. Dan goed laten drogen! en dat duurt langer dan je denkt!
tijdens je vakantie de schoenen goed laten drogen, ski-schoenverwarmertjes zijn een uitkomst. ook gebruik ik soms BootSpirit tussendoor.
Ik doe dit al jaren en heb nooit last van stinkende schoenen. De Dettol oplossing lijkt me ook wel wat maar ik ben bang dat het meer ‘vieze lucht maskeren’ is dan schoonmaken.

@Skibeppie: op een ander forum is er weer een mening dat Dettol zelfs de goede bacteriën in je was dood als je dat gebruikt.
http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/21877

@ Robert,
Die 2 weken was een test ;). Maar ik wel wel 3 dagen hetzelfde shirt aankunnen en merino wol stinkt dus echt niet! Synthetische thermoshirts daarentegen…

Maar goed, die stank komt niet door afscheidingen van bacteriën (sorry, ik ben microbioloog), maar omdat bacteriën stoffen uit het geurloze zweet omzetten naar stinkende, vluchtige stoffen.

Als bacteriën worden gedood door Dettol zal het dus niet slechts maskerend werken.

Plaats een reactie