Welk dorp van de 11 het leukst?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hallo allemaal,

Wij zijn een groep van 4 stellen en willen graag het grote skigebied Paradiski eens gaan verkennen. Wij lezen enorm veel recensies maar waar kan je nu precies het beste zitten?

Dit overzichtje reeds gelezen https://www.wintersport.nl/skigebieden/paradiski/dorpen…
en naast Plagne centre ziet Les Arcs 1950 er leuk uit maar deze laatste lijkt in verhouding vrij kostbaar voor wat wij tot nu toe zijn tegengekomen.

De gebieden La Plagne en Les Arcs zijn met elkaar verbonden dus dit maakt de keuze niet bepaald eenvoudig hoeveel dorpen zijn er wel niet. De hoop op meer informatie en tips te krijgen waar je dus het leukst zit of juist waar echt niet te boeken.

Onze eisen zijn niet zoveel maar willen graag een locatie waar je aan de piste zit zodat je weinig hoeft te lopen voordat je kan genieten van het glijden.

Ook zou een locatie waar 4 aparte kamers te vinden zijn met bijbehorend sanitair ook wel prettig zijn en iets van een winkeltje voor in de ochtend verse broodjes.

Inmiddels is het stappen voor ons niet het allerbelangrijkste meer echter in de avond een wandeling met enig vertier gaan wij niet uit de weg.

Alvast bedankt voor hopelijk enige positieve bijdrages.

4 slaapkamers met bijbehorend sanitair, dat is nog een flinke zoektocht. Pas de nieuwste generatie gebouwen heeft dat (soms). Er is wel het één en ander te vinden, maar in de topweken schieten de prijzen omhoog natuurlijk. Je zoekt met die eisen relatief in het topsegment.

Met La Plagne ben ik niet zo bekend, maar wil je een beetje vertier zul je dat in Arc1800 zeker vinden. Aan de andere kant van de kam, in Arc1950/2000 is ook wel wat te doen, maar is de sfeer toch net even anders.
Qua sfeer vond ik Vallandry wel leuk. Kijk daar eens naar de Chalets de Bellecote. Geen eigen badkamer voor iedereen, maar verder top gelegen en goed voorzien. En vanuit daar ben je in een goed kwartier bij de Vanoise express.

Als je op de pistekaart en op Google Maps kijkt, zie je dat de dorper (Peisy-)Vallandry en Les Coches-Motchavin het meest centraal liggen. Als in: minder centraal ten opzichte van het deel waar ze zelf in liggen (resp. Les Arcs en La Plagne), maar het dichts bij de Vanoise Express en dus de toegang tot het hele gebied van Paradiski.

Vallandry is dan ook nog een dorpje met een wel aardig sfeervol centrumpje, wat minder het ‘uit de grond gestampt’ karakter. Belle plagne en Plagne Bellecote zijn in het deel van La Plagne heel centraal gelegen en helemaal ingericht op ski-in/ski-out. Vanuit die plaatsen kan je makkelijk veel kanten op. Aan de kant van Les Arcs geldt dat voor Les Arcs 1800 en in de kom Les Arcs 2000. Beiden liggen centraal (lees: goed verbonden via liften en pistes) met de rest van het gebied waarin ze liggen èn de Vanaoise Express is snel bereikbaar.

Maar ik denk dat de eisen die je stelt aan het verblijf doorslaggevend gaat zijn in waar je terecht gaat komen. Dat geldt niet alleen voor Paradiski overigens, maar ook voor de overige grote gebieden in Frankrijk (die ik zeker als alternatief zou meenemen in je zoektocht). Mijn tip: stuur een e-mail met je wensen (hoe preciezer, hoe beter) naar de grote touroperators zoals Sunweb, Bizztravel, Summittravel, chalet.nl etc. Laat hen met concrete opties en prijsopgaven komen. Heb je die allemaal binnen, dan kan je uit concrete opties kiezen.

Als je dan hier de vraag stelt zoals bijvoorbeeld: “We kunnen precies krijgen wat we willen in Les Arcs 2000 voor bedrag X of hetzelfde in Tignes Le Lac voor 300 euro minder, wat zouden jullie doen?” dan kunnen wij je helpen met voors en tegens van de verschillende opties waartussen je twijfelt.

Dankjewel voor je goede reactie. Op de site van hier scoort Vallandry een 5.3 https://www.wintersport.nl/dorpen/peisey_vallandry en juist ook daar begint het te duizelen. Wij zien zoveel plaatsnamen voorbijkomen in dit geval. Ieder dorpje en dat zijn er veel in dit gebied lijkt zo zijn eigen karakter te hebben. Wij zijn dus op zoek naar die strategische plek die dus leuk is.

Je chalettip bekeken, ziet er prachtig uit en blijkt echt in Vallandry te zitten in de buurt van die lift.

Was dat toegankelijk met ski’s, dus in de ochtend skibaar vanuit de voordeur of nabij gelegen en met een beetje geluk ook weer terug?

Dat zijn dus de lastige vragen die wij/ik graag beantwoord zien. 2 badkamers delen over 4 stellen moet geen probleem zijn hoor dus alvast dank voor je reactie. Het blijft een speurwerkje om het ieder naar zijn zin te maken.
Budget speelt niet echt een rol maar zijn ook niet van de 5* accommodaties.

Alle suggesties zijn welkom en ik las inmiddels ook een onderwerp over Plagne Centre en Les Arc1800 https://www.wintersport.nl/forum/topic/241233 die accommodatie Front de Neige blijkt helemaal nieuw.

Keuze blijkt enorm bedankt alvast.

Wel handig dat ik dit kan bewerken inmiddels nog een reactie binnen, Top en bedankt hier kan ik zeker iets mee Bennie en GiGi

Een deel van de chalets de Bellecôte liggen echt aan de piste en een aantal op max 50 meter lopen. Je bent ook vlot in het centrum. Gedurende vrijwel het hele seizoen is dit ski-in, ski-out, omdat het de blauwe piste richting het dorp is en begaanbaar moet blijven.
Laat je niet geheel leiden door de cijfers die er gegeven worden. Die 5,3 zou wel eens te maken kunnen hebben met het relatief hoge prijsniveau van Peisey-Vallandry en het ontbreken van een openbaar bad. En zo zijn er wel meer gebieden die relatief laag scoren. Hochzillertal haalt bijvoorbeeld een hele hoge score, maar is als skigebied niet zo interessant als vele andere concurrenten.

De nieuwbouw in La Plagne zag er inderdaad goed uit, en je zal je daar niet snel een buil aan vallen.

Mooi dan ga ik deze 2 opties eens goed bekijken op een gegeven moment dien je gewoon een knoop door te hakken maar dan zijn er in ieder geval lijntjes uitgezet om tot een zo weloverwogen keuze te komen.

Bedankt voor je informatie en wens je alvast een goed weekend toe.

Ik weet het het is absoluut geen antwoord op je vraag.La Plagne brrr ik zou er niet dood gevonden willen worden zoals men dat hier in de buurt zegt.
Je moet het me niet kwalijk nemen maar onder het mom red mijn vakantie.
Ga heerlijk naar Italië Prachtig, lekker eten, goede koffie,prijs kwaliteit klopt,leuke kleine restaurantjes,vaak rustig.Kortom: La bella Italia

La bella Italia, dat zal mogelijk snel veranderen. Ik ben werkzaam in de financiële sector en ik moet zeggen dat ik mijn hart vasthoud voor wat betreft de zorgen die daar heersen en nog gaan komen. Het land is fantastisch ik kom er regelmatig en voor de wintersport zal het hartstikke goed zijn. Dit jaar is een beetje het unanieme besluit genomen om Paradiski te gaan proberen om nu 6 anderen te overtuigen van het mooie leven aldaar maar bedankt voor je input.

Ik geloof dat jij dus nooit meer naar Frankrijk reist of gewoon inmiddels niet meer.
Bedankt voor je tip en je zal mogelijk gelijk hebben maar voor hetgeen inmiddels gezien van Paradiski en de tips hier denk ik dat wij dit jaar best een leuke wintersport gaan beleven.

Mijn tip, betaal voorlopig niet teveel aan in Italië dit geldt ook voor Spanje overigens.
Sinds gisteravond zou ik ook voorlopig even niet naar de prachtige stad Istanboel afreizen maar dat is iets heel anders.

Bedankt

Bedankt voor je antwoord. Even iets rechtzetten ik ga nog wel naar Frankrijk.Was laatst nog 7 dagen in Parijs.Is erg goed bevallen moet ik zeggen.Parijs is eigenlijk gek genoeg een verzameling kleine dorpen bij elkaar.Ik ga alleen nooit meer naar erg toeristische wintersport gebieden in Frankrijk om de hierboven reeds beschreven redenen.

La dolce vita (het zoete leven) in Italië. (Nu het nog kan)
Ik zeg altijd:Het beste is "geld verdienen in het noorden en uitgeven in het zuiden! "

Dat je geld uitgeven in het zuiden mooi is ben ik helemaal met je eens maar je laat nog 2 windstreken op deze manier liggen. Die zijn ook heel erg mooi :-)

Hier op het terras van Château Neercanne ook (Maastricht en Kanne) ;-) even een ja-woord meemaken van een zakelijke relatie, lunch en dan toch echt weekend vieren in het zuiden (hotel geboekt).

Onderweg al die mensen op weg naar het Zuiden het lijkt de uittocht van alle wintersporters wel. Enorm veel skiboxen met als aanvulling karretjes achter de auto op smalle bandjes.

Wellicht dat het volgend jaar wel Italië gaat worden maar zoals gezegd La dolce Vita kan mogelijk snel veranderen daar. Leuk die feedback en ik hoop dat ook jij of jullie een lekkere winter tegemoet gaan.

Wij zijn nog altijd een beetje op zoek naar de zomer. Bewolkt en een graadje of 22, het had slechter gekund.

Paradiski wel zonnig: https://www.wintersport.nl/skigebieden/paradiski/weersverwac…

Residence Les balcons in Belle plagne heeft 5kamer appartementen, voor 10 personen waar je met 8 pers. in kan. Wij hadden destijds (2009) allemaal eigen badkamer en slaapkamer.
Appartement was voor Franse begrippen zeer ruim!

Ligt aan de piste, dus skiën tot aan het appartement en 's ochtends meteen weg

Een aantal jaar geleden verbleven wij hier in een 5k app. met allemaal een eigen badkamer.

Résidence Montagnettes Le Chalet du Vallon http://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/la_plagne/la_plagne/r…

Je staat zo op de piste en bent ook zo weer terug. Voor ná het skiën is er een wellness ruimte die je prive kunt huren voor een betaalbare prijs.

Voordeel hier is dat je vanaf Belle Plagne naar Plagne Bellecôte afdaalt en daar de keuze hebt uit meerdere liften.

Snow!

Chalets de Bellecôte ben ik een aantal jaar geleden geweest. Mooie rustige accommodatie en de meeste Chalets zitten heel dichtbij of direct aan de piste. Ik vind het een top-lokatie; je hebt 1 lift nodig om bij de Vanoise Express te komen dus je kunt heel snel het hele gebied verkennen.

Ik mag misschien geen reclame maken maar ik lees jullie berichten en kan het niet laten. Ik heb namelijk mooie en ruime ski accommodaties in de verhuur. Met 1, 2, 3, 4 of 5 slaapkamers…In het leuke gezellige dorpje Montalbert (1 vd 4 skistation dorpjes in La Plagne) dat goede toegang heeft naar het gehele gebied. Buiten het hoogseizoen kan ik vast een mooie prijs voor jullie maken.
Mail me gerust!
Marieke

Wij zij afgelopen kerstvakantie naar Montchavin geweest, vanaf hier is er een ideale verbinding naar zowel les arcs als la plagne. al moet je wel enkele liften nemen. Het dorpje was vrij rustig, maar genoeg gezellige restaurantjes. enigste nadeel was dat wij vanaf les coches (dat iets hoger ligt) de lift terug moesten nemen omdat er nog geen sneeuw lag, al is dat nu volledig ander en natuurlijk afhankelijk van de periode.
Al met al, kan ik mij goed vinden in het bericht van GiGi, waarin hij schrijft dat o.a. vallandry en montchavin toch wel ideale plaatsen zijn , om van daaruit het hele gebied te verkennen!

Plaats een reactie