Ski onderhoud : cursus of opleiding 2016-2017

Beste,

misschien een beetje vroeg op het “seizoen”, maar ik zou het leuk vinden als in dit topic, links worden doorgegeven waar je voor komend seizoen ski clinics voor het onderhoud van je ski’s kan gaan volgen.

Op deze manier hebben we hieronder een gegroepeerd overzicht.

Glij blij door die brei :-)

http://www.mkskiservice.nl/clinics

Maar er zullen vast meerdere shops zijn die iets aanbieden.

Übung macht den meister!!!

Heel nuttig zo’n clinic vooral bij mkskiservice.
Alleen weer een beetje jammer dat het 25 euro kost.Dat maakt de drempel om daar heen te gaan weer wat hoger voor sommige mensen
Je koopt daar toch allerlei spullen op die avond dus daar kan de winst dan vandaan komen zou ik zeggen.Zo’n clinic is toch een soort service voor klanten en toekomstige klanten zou ik zeggen. Zeg maar mk ski service (grapje)

Dank je, maar weinig of geen clinics in Vlaanderen of net over de grens…

Glij blij door die brei :-)

Er worden regelmatig opleidingen voor skionderhoud georganiseerd in snowvalley, Peer.
Momenteel is de winkel gesloten, vanaf september terug open dacht ik.
Even bellen zou ik zeggen.

WGSM

@coldfeet, bij freestyle in roosendaal is er ook altijd 1tje, weet alleen zo niet welke data dit jaar.
Maar toch ook maar besloten zelf het onderhoud te gaan doen?!:-)

LA NORMA😍☃️

Er zijn inderdaad meer dan genoeg clinics, al dan niet gratis. Veel data zijn nu alleen nog niet bekend.

Misschien een goed idee om hier inderdaad data, links e.d. te blijven plaatsen?

Beste,

misschien een beetje vroeg op het “seizoen”, maar ik zou het leuk vinden als in dit topic, links worden doorgegeven waar je voor komend seizoen ski clinics voor het onderhoud van je ski’s kan gaan volgen.

Op deze manier hebben we hieronder een gegroepeerd overzicht.

Coldfeet op 1 aug 2016 09:53

Ik heb een zaak in alles wat met wintersport onderhoud te maken heeft, ik wil je gerust eens gratis clinic geven mocht je dat willen :)

tvp, hoor het graag als er clinics zijn/komen.

@Piefke, ik leer graag bij :-) En na de slechte sneeuw van kerstmis, wil ik tussendoor mijn ski’s wel kunnen slijpen.

Dus een goed idee om hier een overzicht te maken.
@Seppe, laat maar even weten, waar en wanneer

Glij blij door die brei :-)

En inmiddels al wat data bekend? Ik ben van plan om mijn kennis aangaande ski onderhoud ook maar eens op pijl te brengen!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Waar kan je te weten komen onder welke hoek je ski’s standaard geslepen zijn?

Glij blij door die brei :-)

@Coldfeet Bij de fabrikant! En vaak ook zoekend op internet.

Click. Click. Peace

Op het Amerikaanse forum Epicski.com of Puski.com (is spinn-off van Epicski, maar dan alleen materiaal-gerelateerd) kunnen ze je dat zo zeggen. Gratis accountje aanmaken, 2 minuten werk.

@Seppe Ik en mijn zoon zijn ook altijd geïnteresseerd in zo een cilinic (ski en snowboard) en dat hoeft niet perse gratis te zijn.
wij zijn uit de buurt van Willebroek maar een verplaatsing is geen probleem. @Coldfeed voor de juiste hoek verkopen ze standaard apparaatjes maar ik zou eerst een cilinic volgen alvorens je skies naar de botten te doen

@Ronny ik ben van Rumst en Seppe is van Gent, hij zou binnenkort een cursus organiseren. Komt spoedig meer info.
En ik heb morgenavond een paar oude ski’s waar ik volop op kan oefenen

Glij blij door die brei :-)

@ Coldfleet ik heb er ook, dienen nog als reserve ski’s en ik heb nog een paar waarvan1 gebroken ski. dan zouden we samen kunnen rijden.
IK heb ook al privé bericht gehad van Seppe dat hij dat voor max. 5 pers. doet. Dus dan zijn we al met 3.

*bericht bewerkt door Ronny op 26 sep 2016 17:12

Ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten!

Ondertussen was ik een aanbieding op 2de hands tegengekomen, die ik niet mocht laten liggen (enfin dat hoop ik toch). Van een jongeman die zijn snowboard (dat was ondertussen al weg) en onderhoudsmateriaal te koop had.
Dit voor 100 €, ik denk dat ik nu nog wax en sommige borstels mis…maar dat zal Seppe in de cursus wel duidelijk maken.

Houders voor ski en snowboard, met wax strijkijzer

null

Hele vijlen set

null

Opvulmateriaal (ik denk dat ik voor de rest van mijn leven toekom) met brander op gas en een borstel

null

Van de onderste foto wist hij niet te vertellen voor wat het diende

null

Glij blij door die brei :-)

En ik dacht dat wij veel spullen hadden voor het onderhoud :D
Wel mooi setje voor weinig.

Ik heb ook wel interesse in een workshop in het Belgische.

mooi setje en mooie koop gedaan ;-)

Voor diegenen die een cursus willen volgen, ik kan nog aan gratis oude ski’s geraken om op te oefenen (wel echte rechte lange latten). Laat maar iets weten.

Glij blij door die brei :-)

Voor diegenen die een cursus willen volgen, ik kan nog aan gratis oude ski’s geraken om op te oefenen (wel echte rechte lange latten). Laat maar iets weten.

Glij blij door die brei :-)

Gisteren net de clinic bij @Seppe gevolgd.

Echt super: jonge student met enorm veel ervaring, je krijgt een (h)eerlijke mening gecombineerd met vakmanschap en echte passie. Uniek in België.

Een aanrader voor iedereen.

De foto is misschien minder goed, maar binnenkort is zijn website online met veel mooier materiaal.

null

Glij blij door die brei :-)

Het was inderdaad super leerrijk, nu durf ik er zelf aan beginnen met de zekerheid dat ik mijn ski’s niet verkloot.
Merci Seppe.

Ik ben ook geinteresseerd ik een cursus, als er nog 1ntje volgt mag je mij altijd iets laten weten!

Als je zelf aan de slag wilt, kun je hier nog een aantal video’s van TOKO vinden met instructies:
http://www.xspo.de/skiwachs-video?sPartner=sCampaign1514…

@Sheila, het internet staat er vol mee, maar allemaal in het buitenlands…?

Ook hier op de site 2, van rogier en geertje, vind die van geertje beter! Maar dan mis ik nog steeds iets, dat ken aan mij liggen omdat ik meer een praktijkman ben dan theorie, al zou z’n filmpje net iets meer op de materie in mogen gaan en dus langer mogen duren!
Dat is namelijk iets waar het ontbreekt, waarom iets in 3 minuten willen laten zien, ja omdat het boeiend moet blijven, maar het is toch juist zo dat degene die echt interesse erin heeft er meer bij gebaat is dat het totaal plaatje compleet en duidelijk is dan dat je weer eens iets hebt zitten te kijken en dan denkt dat was leuk maar nu weet ik eigenlijk nog niks… Al die personen die je wil bereiken om de views maar lekker hoog te hebben op je filmpje die klikken naar 3 tellen toch weg en is mijnsinziens het resultaat helemaal nul,nul. Al heb je wel lekker veel hits wat weer ten goede komt van de sponsorcontracten die je zo weer binnensleept!
In mijn ogen zou z’n filmpje zo in elkaar moeten zitten dat als je er een leek naar laat kijken dat hij of zij dan precies weet wat te doen om tot een juist eindresultaat te komen!

LA NORMA😍☃️

Ik heb ook zat filmpjes gezien, maar als je het dan in het echt ziet met een degelijke uitleg (vooral ook wel materiaal je zeker niet nodig hebt). Dat is toch nog wel iets anders.
Zeker als je dan zelf mag proberen en merkt dat wat bij de lesgever vanzelf ging, eigenlijk niet zo eenvoudig is. Gelukkig kan die je dan corrigeren en helpen.
Natuurlijk baart oefening kunst…dus thuis zelf rustig verder werken.

Glij blij door die brei :-)

@Coldfeet, dat is zeker waar! Herkenbaar vooral is op elk vakgebied dat van wat er makkelijk uitziet bij de meester bij de leerling dan ineens heel anders eraan toegaat terwijl hij/zij in zijn/haar beleving toch echt hetzelfde doet!!! Maar goed je bent niet voor niets de leerling…
Ga je dan weer naar een andere meester zul je zien, op de basis na dan, dat die toch weer andere dingen doet om in zijn ogen tot het juiste eindresultaat te komen.
En natuurlijk veel doen, herhalen tot je erbij neervalt!

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie