ervaringen sneeuwzekerheid wilder kaiser - brixental

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Beste Wintersports,

Met een groep vrienden gaan we van 4 tot 11 maar naar Wilderkaiser - Brixental, nu lees ik verschillende berichten over het gebied. wat zijn jullie ervaringen? hoe waren de condities begin maart afgelopen seizoen?

Jos Mulder, Groningen

Skiwelt is een relatief laag gelegen skigebied. De laatste jaren is de sneeuwzekerheid in de kerstperiode niet echt gegarandeerd. Er is een goede kunstsneeuw infrastructuur beschikbaar echter waren de temperaturen zo hoog dat het gebied slechts zeer beperkt te openen was. Begin maart is dit meestal geen probleem. Vaak zijn dan de condities optimaal en is het weer ook perfect en de sneeuw voorraad ruim voldoende.
Vanaf medio januari (dan begint het vaak erg veel te sneeuwen) tot en is een het tot einde seizoen (midden eind maart) een mooi, gezellig en zeer uitgebreid skigebied en ondanks de hoogte van het skigebied ook sneeuwzeker. Zeker de pistes in Westendorf die een gunstige ligging hebben t.o.v. de zon vangen veel sneeuw omdat dit een zo genaamd schnee log is. Met andere woorden. Veel plezier in de Skiwelt.

Begint maart zal nagenoeg alles open zijn. De sneeuwreserves zijn dan mooi opgebouwd. Over de condities kun je weinig zeggen. Het kan zomer zijn, het kan ijskoud zijn en sneeuwen. Maar dit geld ook reeds voor hogere gebieden in deze periode. :) Veel plezier in dit leuke gebied!

Doen ! Een veel betere oeriode kan je waarschijnlijk niet treffen . Misschien wat pappie op de lagere pistes met een warme dag, staat tegenover dat het gebied bijna altijd gelemaal open is , ook met slechter weer( lees harde wind , sneeuw e.d.) vedl gebieden sluiten dan al sneller hun verbindingen , maar skiwelt blijft altijd wel open .
Tel daar ook nov bij dat het waarschijnlijk ook wat aangenamer is in prijs , en je hebt een top vakantie !

Veel plezier!

Bedankt voor de reacties!! Heb er al meer vertrouwen in!! Hopen dat er bakken met sneeuw gaan vallen? Weten jullie ook of er een skischool met Nederlandse leraren zit in Hopfgarten?

In de skiwelt zijn overal nederlandse skileraren. … daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

Ik ga al een paar jaar met kerst naar de skiwelt. Het is gewoon een kwestie van slim skiën smorgens de zon kant en smiddags de schaduw kant, dat is het voordeel van een groot gebied.
Wij zitten daarom altijd aan de Noord kant. ellmau of Sheffau

Hi, wij gaan 3,4,5 februari en nu ziet het er naar uit dat het dan al een paar dagen boven 0 is. Is de sneeuw dan nog een beetje oke? Hoe ligt het er nu bij? Misschien voornamelijk de schaduwkanten opzoeken zoals Wim zegt?

Hi, wij gaan 3,4,5 februari en nu ziet het er naar uit dat het dan al een paar dagen boven 0 is. Is de sneeuw dan nog een beetje oke? Hoe ligt het er nu bij? Misschien voornamelijk de schaduwkanten opzoeken zoals Wim zegt?

Paar graden boven nul kan echt geen kwaad voor de sneeuw! Zeker niet in deze periode waarbij de zon nog laag staat overdag. Ik zou me niet druk maken!

idd wat Bertje al zegt, komt helemaal goed, @Nienke88
welke plaats gaan jullie?

We verblijven in Brixen im Thale. Heb je tips voor mooie shaduwkanten? Salvenberg lijkt op de kaart een noordzijde te hebben.

ik vindt de dal afdaling van Ellmau helemaal top, en die van hopfgarten ook trouwens,
restaurant nr20 op de kaart (stoagrub’nhutte) in hopfgarten is top en dan de 25 blauw naar beneden (Fiosching)
en het beste restaurant is de Brenner alm in Going (nr62) skien wij speciaal ieder jaar 2 keer naar toe.
is dal afdanling Ellmau daarna de doppelsellel (hausberg) daarna piste 100 en via astenberg (100) en de 102 sonnenlift bovenaan naar links skie je er zo langs

Ik ben vorig jaar vanaf 11 maart een week naar Skiwelt geweest. Alle pistes waren nog open en de sneeuw was tot een uur of 2 echt prima ! Daarna iets meer pap en bulten op de pisten maar op zich nog goed te doen. Jij gaat een week eerder dus dat moet qua sneeuw sowieso goed komen. Qua temperatuur kan het idd een heel verschillend zijn maar skiën gaat altijd wel lukken.

Bedankt allemaal!

Ik ben vorig jaar vanaf 11 maart een week naar Skiwelt geweest. Alle pistes waren nog open en de sneeuw was tot een uur of 2 echt prima ! Daarna iets meer pap en bulten op de pisten maar op zich nog goed te doen. Jij gaat een week eerder dus dat moet qua sneeuw sowieso goed komen. Qua temperatuur kan het idd een heel verschillend zijn maar skiën gaat altijd wel lukken.

nicky6 op 23 jan 2017 14:45

Heel erg bedankt voor je reactie!! Geeft me weer een iets beter gevoel haha.

Wij gaan dezelfde week :-) zitten aan de andere kant van de berg in Söll. Blijft altijd spannend wat het weer gaat doen en hoe de condities zullen zijn, maar sneeuw zal er zeker nog wel liggen.

Groet, David

null

de sneeuw condities zijn in ieder geval beter dan met kerst…

null

dit was dezelfde dag andere kant van de berg, wel een week lang zon gehad in de Skiwelt!!!

Wim, is die foto met de sneeuw die eruit ziet als zand van kerst??

@Nienke88 Yep maar dan wel eind van de dag en de dal afdaling in brixen bijna onderaan. De volgende dag van Kirchberg door gereden naar Hopfgarten, daar was de dal afdaling top

null

dit was kerst 2015, ook dal afdaling in Brixen, was toen wel heel eigenwijs langs het lint geskied met als gevolg dat we de laatste meters lopen moesten…
leuk verhaal voor op verjaardagen.

*bericht bewerkt door wimvanbemmel op 24 jan 2017 20:52

Oke goed om te horen dat dat in het dal. Bedankt voor de info!

@Nienke88 gaat in feb. helemaal goed komen!! No worries…
Ik heb overigen ook al weer geboekt voor kerst 2017 in Scheffau.
Viel spass…

@Nienke88
https://www.facebook.com/FANOostenrijk/?fref=ts
deze pagina op Facebook (FANtastisch Oostenrijk)is erg leuk om te volgen, die gasten zitten in Brixen dus live verslag uit het gebied waar jij heen wil.

Plaats een reactie