Monteren GoPro op helm

Ik heb een GoPro 1080hd besteld maar vraag me nu af op welke plek ik deze het beste kan bevestigen op mijn skihelm. Heb geen zin om steeds te wisselen van plaats. Wil graag jullie mening waar je hem het beste kan plaatsen voor de leukste ski beelden.

Kan dit het beste op de voorkant, op de bovenkant of aan de zijkant? Wat heeft jullie voorkeur? Mij lijkt het leuk dat ik nog een stuk van me skis zie tijdens het filmen.

Op de site van GoPro zag ik ook nog een "Suction Cup Mount". Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik vraag me af of deze wel zal blijven zitten tijdens het skien?

Ik heb de mooiste beelden voorbij zien komen van cams die aan de zijkant gemonteerd zijn… bovenop lijkt me ook niet praktisch i.v.m. het hoogte inschatten bij het instappen bij de metro/gondel/eitjes/stoeltjes/enz.

I even pee standing sideways...

Beste Max,

Je krijgt bij de GoPro verscheidende adhesive mounts. Dit zijn sterke stickers die je op je helm kunt plakken waar je je GoPro in kunt klikken. Als je niet zeker weet waar je je camera op je helm wilt hebben dan plak je toch gewoon meerdere mounts op je helm? Ik denk dat eentje precies op het midden van je helm en eentje aan de voorkant genoeg mogelijkheden geeft. De Suction Cup Mount lijkt me niet erg handig voor het skiën vooral omdat die tamelijk groot is. Als je je GoPro op je ski wil vastmaken raad ik je aan om gewoon weer een adhesive mount te gebruiken.

@ Max: Suction Cup Mount heb je niets aan. die is bestemd voor de autosport om op grote oppervlakken zoals een deur of een motorkap te monteren.

@ Jelle: Het wordt ook afgeraden (door GoPro zelf op hun facebook account enige tijd geleden) om de adhesive mounts op je board of ski’s te monteren. Ik heb het zelf ook gedaan afgelopen winter (gelukkig niet in de Alpen maar thuis) en tijdens een afdaling van 20 meter lag de camera er al af. GoPro gaf toen aan dat het ook niet de bedoeling is om hem zo op je materiaal te plakken…

@ Jack: bovenop gaat prima hoor… Geen enkel probleem mee bij het instappen…

ik heb hem aan de voorkant hangen van me helm.ding lijkt niks te wegen maar je merkt toch zeker wel dat je helm dat op je goggle drukt.in het begin wat irritant.

ik heb die zuignap achterop me board gehad en dat gaat goed zolang je maar geen harde klapper maakt.dan kan je achter je camera aan.geloof me!hahahaha.

https://www.facebook.com/photo.php?v=1858773901364&set=t…

Die FB links werken niet als geen vrienden met je zijn… ;)

Was er al bang voor Hahahah. Zal vanavond ff kijken of ik hem op YouTube kan zetten Harm.

Ook ik heb m’n Go pro in het midden boven op staan. Leek me handiger ivm gewichtsverdeling maar hij weegt eerlijk gezegd niet veel. Wil ook weleens proberen om 'm aan de voorkant of zijkant te bevestigen.

Idd zoals Jelle en Harm zeggen je krijgt er meerdere cups bij dus plak je gek :) die zuignap heb ik geen ervaring mee ik heb de helmet package en daar zat die niet bij.

Wat ik wel vreemd vind is dat bij mij die cup wel perfect op m’n board blijft zitten (goed ontvet van te voren natuurlijk) ik rijd er zo al meer dan een jaar mee (ook indoor) en vaak niet voorzichtig maar blijft perfect zitten ook op kickers of rail.

Suc6 d’r mee

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

dit moet beter werken denk :)

Bedankt voor alle reacties!! Ga hem dus eerst maar is bovenop me helm zetten:)

Of anders met een handlbar mount op een monopod…

Wij gebruiken de gopro head strap mount (zoals een petzel hoofdlampje) met daarboven muts/helm.

De Gopro hangt dan op je voorhoofd en stoort totaal niet.

voorbeeld:

hebben er ook mensen last van dat dat camera kraakt/tikt in de case?
valt natuurlijk pas op bij het terug kijken van het filmpje maar dan is het ook wel irritant.

ikzelf maak gebruik van de gopro inserts tegen condensatie en tegen dat krakend geluid.

bedoel je dat geklapper?

dat is bij mij het kliksysteem wat rammelt.
het schuifje wat je in je houder (bijv op je helm klikt) zit speling in. Als ik daar een stukje karton tussen stop is het weg.

klik de camera maar eens in de houder en beweeg m van voor naar achter dan voel je de speling. Dat is dat vreselijke getik geklapper.

bij je GO PRO zit een wit siliconen dingetje (met een oogje eraan) blijkbaar is dat om het geklapper tegen te gaan, maar zou niet weten hoe.

Als je dit dus bedoelde is een kartonnetje of papiertje de oplossing.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

zal van de week is ff gaan prutsen met een kartonnetje dan of dat silicone dingetje als ik die nog kan vinden. tnx!

Als je die camera op je board monteert. Kan je dan niet heel makkelijk zo’n veiligheids kabeltje tussen je camera en bv binding monteren?

Het leuke van op je board monteren, lijkt me als je in de diepe poeder gaat boarden. Als die dan los valt ben je hem wel voor eeuwig kwijt ;)


dat witte siliconen ding bij min 0:50 zie je de toepassing er van

@ lars… held!! Ik heb er niet echt meer naar gezocht of gekeken… kartonnetje was bij mij ook goed… maar dat zou idd weleens tegen het geklapper kunnen zijn, maar ben er niet helemaal zeker van…ik ga eens testen.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik maak gebruik van zo’n telescoopstok. Dan kan je gewoon je hoofd bewegen zonder het op de camera te zien. Als je iemand anders wil filmen, kan je je eigen lijnen maken en toch je maat naast je filmen.

Eigenlijk kan je zo vanuit elke hoek filmen zonder overal met die mounts te hoeven klooien.
Zodra je klaar bent de stok inklappen, in de rugtas en klaar.

110% snow addicted

Van het weekend in SnowboardMag gelezen dat voor mooie beelden monteren op de helm wordt afgeraden, omdat je dan lijkt te zweven. Ga hem zelf dit jaar voor het eerst gebruiken, dus geen idee of het echt zo is…

Ben hier zelf ook wel nieuwsgierig naar. In december ontvang ik mijn GoPro en ben dan ook wel nieuwsgierig wat de beste manier is om te filmen.

Heb enkele ski-filmpjes gezien en ik zie over het algemeen dat ze daar het toestel op hun helm hebben bevestigt. Zoals de 2e helm in het filmpje van Lars.

Dream. Explore. Discover.

Leuk om de verschillende ideeën en ervaringen te lezen!

Ik heb mijn GoPro op mn helm vastgemaakt. Bij de stoeltjesliften is het even bukken, omdat ik ook een rugtas op mijn rug heb.

Daarnaast heb ik het harnas gekocht om hem op borsthoogte te monteren en maak ik gebruik van de handlebar mount om mijn skistok. Zo krijg je verschillende perspectieven en dat ziet er weer wat leuker uit met monteren.

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

@ arends … ben je niet bang dat als je valt je go pro meteen je borstkas indrukt met zo harnas, mij lijkt dat een beetje link vandaar ik hem op me helm doe

he-ho lets go

iemand ervaring met de ion air pro?

Beste wintersporters,

Komende zaterdag ga ik op wintersport en de GoPro gaat uiteraard mee.
Deze wil ik vanmiddag vast op de helm plakken met de Adhesive mount. (plaksticker)

Overal op internet lees ik dat je dit eerst goed moet ontvetten, maar waarmee?
De een zegt watbenzine, de ander spiritus, weer een ander remreiniger. en over al deze middelen lees ik ergens anders weer dat je dit juist niet moet doen, haha! heel verwarrend dus.

Wie verteld mij waarmee je je helm het beste kan ontvetten?

Zelf heb ik de fles Dasti (doorsnee schoonmaak spul) uit de kast gehaald en m’n helm ermee schoon gemaakt. Goed drogen daarna is wel belangrijk in ieder geval! Plak de mounts en druk ze voor 1 a 2 minuten goed aan. Daarna niet meer aankomen tot je vakantie. Zeker niet die dag zelf of een dag erna een camera aan gaan hangen blijkt uit mijn ervaring.

Oké! bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb hier ook een fles Activid schoonmaakmiddel staan, op basis van 80% gedenatureerde alcohol.

http://www.veip.nl/index.cfm/go/Desinfectiemiddelen/id/1/…

Zal dit ook prima zijn?

Pure alcohol werkt ook goed! :)

Vind de helm overigens, tenzij heel bewust en in specifieke situaties, niet echt een geschikte mount plek. Zou hem offpiste liever op je borst doen, en op de piste op ofwel je skistok of een handstatief, heb je veel meer vrijheid!

Dankjewel! plakker zit inmiddels op de helm.

Ja klopt precies wat je zegt! Heb leuke ideeën gezien voor verschillende filmhoeken, dus dat komt helemaal goed!
Thanks voor de tips!

Plaats een reactie